Skummelt

Zera

Forumet er livet
Er noe jeg har reagert på, både her og på andre termin forum..

Og det er de som kommer hjem fra UL og fått beskjed om at lege eller JM er 100% sikker på at det er fks gut eller jente...
De kan jo faktisk aldri være 100% sikker på det...
Så synest det er litt drygt at de kan si noe sånnt..

Flere ganger de har vert 100% sikker, og motsatt kjønn har komt til verden..

Er det bare jeg som har reagert på det kansje?[8|]

Og dette var ikke en tråd ment for å pisse på andre sin parade om dere forstår, er bare noe jeg har tenkt på[:)]

Har tenkt samme tanken[:)]
Det er litt rart at de kan si det med sååå stor sikkerthet som 100%...

Selv da jeg var på UL forrige svangerskap var jeg i uke 25, og da så vi selv lille tissefanten, og jm sa at hun var ganske sikker, men kunne jo selvfølgelig ikke si 100%[;)]

ORIGINAL: Diddij

Har tenkt samme tanken[:)]
Det er litt rart at de kan si det med sååå stor sikkerthet som 100%...

Selv da jeg var på UL forrige svangerskap var jeg i uke 25, og da så vi selv lille tissefanten, og jm sa at hun var ganske sikker, men kunne jo selvfølgelig ikke si 100%[;)]

nei,man kan jo ikke det da.....
Jeg var på 6-7ul når jeg gikk med Tuva, og alle sa jente, men man kan jo aldri vite 100% at det er rett..

Er faktisk damer som har fått depresjoner når det har komt "feil" kjønn ut..
De er jo sefølgelig innstillt på at det kommer en jente, kjøpt mye rosa osv, så føder de så kommer det en gutt... klart man får sjokk da...

Har tenkt det samme jeg også.. men vi fikk liksom se tissefanten og ballene da... Så jeg føler meg jo ganske sikker. Men tenker jo på at det kan faktisk være ei jente som kommer ut.. Haha, jeg ser det for meg, lurer på hvordan jeg hadde reagert[:D]

ja,andre som har blitt sagt det blir gutt så kommer det jente... hehe[;)]

jeg spurte jeg når Tuva ble føddt om hva det var... og da hadde jeg vert på UL dagen før og de sa da jente for 6 eller 7 gang... hehe[:)]

Alltid greit å ha i bakhodet at det aldri er helt sikkert ja.. I allefall ikke etter 1 ul :) Jeg velger å tro på det når jm sa det var jente, for da jeg var tilbake var de 2 stk der som sa at de hadde sett med en gang at det er jente..:) Men før det var jeg usikker ja!

Jeg har fått "feil" kjønn [:)] Men legen var ikke 100% sikker, men så sikker at vi kjøpte inn litt tøy. Det måtte byttes [;)]
Men tror nok at man kan stole ganske mye på ultralydundersøkelsen.

ORIGINAL: Indigo

Jeg har fått "feil" kjønn [:)] Men legen var ikke 100% sikker, men så sikker at vi kjøpte inn litt tøy. Det måtte byttes [;)]
Men tror nok at man kan stole ganske mye på ultralydundersøkelsen.

synest det er feil av de å si 100% sikkert liksom..
Med meg sa de alltid, "det ser ut som".. da har de aldri sagt "er 100% sikker på at det er....."

Da jeg var på ultralyd uke 18 + 2 ,sa hun at det var ei jente
spurte henne hvor sikker hun var " det ligner veldig ei jente ja.. ellers så ville jeg ikke sagt noe"
men jeg er så redd for at det er gutt.. liksom, begynt å handla inn til jente..

går det an å spørre om man kan få en ekstra ultralyd ? kjip å måtte betalte 1000-lappen,på privat ultralyd..

ORIGINAL: mamma900

Da jeg var på ultralyd uke 18 + 2 ,sa hun at det var ei jente
spurte henne hvor sikker hun var " det ligner veldig ei jente ja.. ellers så ville jeg ikke sagt noe"
men jeg er så redd for at det er gutt.. liksom, begynt å handla inn til jente..

går det an å spørre om man kan få en ekstra ultralyd ? kjip å måtte betalte 1000-lappen,på privat ultralyd..

de gir kunn ekstra UL om det er noe medisinsk grunn til det...

Jeg tenkte akkurat det samme som deg Zera.. Så da vi var på ultralyd i går, spurte jeg etter kjønn. Og jeg hadde egentlig sett det selv før hun kom så langt, så jeg sa: Dette er vel en liten prins vel?? Og da sa hun at hun skulle dobbel og trippelsjekke, men at hun trodde det var en gutt.

Så etter at hun hadde trippelsjekka, og forklart hvorfor hun kunne se at det var en gutt, så sa jeg: Jammen det er vel ikke 100% sikkert? Du kan sikkert ikke si 100% sikkert, det har jeg hørt nemlig...Det KAN jo hende det er en liten jente vel?

Da smilte hun og sa: I noen tilfeller er det UMULIG å ta feil... Dette er en av dem [:D] Så det blir ikke noen overraskelse for deg den dagen du føder [:D]

Når det er sagt, så hender det seg jo at både jordmødre og leger tar feil, men jeg velger å tro på min jordmor da hun var veeeldig sikker i sin sak! Jeg har handlet gutteklær og kommer til å forberede meg på å få en liten gutt [:)] Om det mot formodning skulle ploppe ut en jente, så får jeg sende ut min kjære å handle litt jenteklær.. hihi!

Jeg var på ul i dag og både jordmor og lege var enige om at de så en jente. Samtidig sa de at det var med 99% sikkerthet. Altså ikke 100%[;)] Så ingen snopp jeg heller[;)]

ha ha med den tissefanten vi saa paa ultralyden saa var det liten tvil[:D][:D]

Med Sakarias fick jag med ett bilde på härligheten själv [;)] Å den sitter i hans babyalbum nu. Inte svårt att se att det var gutt nej [:)] Men vet om där de har tagit fel ja.

Läntar tills vi ska nu ja [:)]

Har hørt om flere tilfeller der man har "sett helle utstyret" og det har komt jente..

Men mitt poeng var: at man ikke må stole 100% på UL når det gjelder kjønn..[:)] Og at jeg synest det er skummelt at en lege eller JM kan si at det er 100% sikkert[:)]

Back
Topp