Skummelt!

neselo

Forumet er livet
Plutselig hører jeg en lyd, tenkte at det var mobilen min som lå på kjøkkenet- men kjente ikke igjen ringelyden. Tenkte for et lite sekund at minsten sikkert har klådd på den så ringelyden har blitt byttet. Men når jeg reiser meg hører jeg at lyden kommer fra rommet til minsten. Går inn, og finner ut at det er det nye keybordet han fikk til jul som har begynt å spille en melodi! Jeg løfter det med ut i stua for å finne av/på knappen... Det var så creepy!![&:] Er hjemme alene og.. heldigvis våknet ikke guttungen (var høy lyd også). Er ikke første gangen noen av lekene hans begynner å "leve sitt eget liv"! Har en brannbil også med lyd på, som flere ganger har begynt å ule midt på natten/kvelden, og how 2 learn-bamse som begynner å spille [&:] Grøss...

Flere her som har barneleker som begynner å leke på nattan? Eller lignende episoder...

Ringe klokke som ringer og ingen står utenfor, og da lukker vi opp med en gang. Er ikke værre enn at lekene reagerer på andre ting som har samme frekvens.............men det er jo ikke en så gøy forklaring. Derfor er det noe overnaturlig.................mye kulere forklaring [:D]

huff ja, har en sparkebrannbil her som lever sitt eget liv og en graver[&:] skikkelig ekkelt. Husker jeg ble skikkelig redd første gangen de begynte og lage lyder uten at noen hadde rørt de på flere timer/dager

ORIGINAL: kråkebolle

Snålt. Er glad vi ikke har så mange sånne leker, og at de få vi har har av-knapp. [8D]

Ja! Hadde glemt å slå av av-knappen, huff...

Jeg tror på det alternative, og tror at noen kanskje prøver å få kontakt?  :)
Finnes ikke farlig.. Kanskje noen i familien eller andre nære som vil vise at de er der og passer på dere. De mener ikke å skremme dere. :)

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Opplevd det ja... fisher price puppyen sier plutselig "jeg er glad i deg!"[8D]

Ja! Var den bamsen jeg mente! Hehe..Her har den begynt å synge en av de sangene..

ORIGINAL: Windy

Jeg tror på det alternative, og tror at noen kanskje prøver å få kontakt?  :)
Finnes ikke farlig.. Kanskje noen i familien eller andre nære som vil vise at de er der og passer på dere. De mener ikke å skremme dere. :)

Sånn tenker jeg også. Og tenker at det ikke er farlig, men er så skummelt alikevel! Vi bor i 4-manns bolig så har bodd mange her før oss [&:] Kanskje noen har dødd her tidligere/vært syke... som vil ta kontakt. Eller skremme oss ut... ?[8|]

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

Her lever tvèn og lekene sitt eget liv noen ganger.

En gang hadde snuppa ei dokke hun hadde fått som reiste seg opp i sittestilling, og sa "skal vi leke" Og jeg var alene hjemme, dokka starta. SE det for dere!! Tror dere jeg fikk frysninger eller?? Nesten som en Chuky film[8D]

P.s jeg tror ikke på spøkelser...

Herrejesus! Jeg hadde døvva! [&:][8D]

jeg har også leker som spiller av seg selv. men vet at en av de er veldig følsom. og det er ett strev å slå de av. he he...

men for ei uke siden så lurte sambo på hva jeg hadde holdt på med... jeg lurte på hva han mente med det. så spurte han hvorfor jeg hadde flytta skapet på gjesterommet... ehhhh det hadde ikke jeg flytta for det er for tungt for meg å flytte. trodde det var han jeg. men han hadde ikke flytta skapet.

så skapet er flytta ca 30 cm ut fra veggen. ser ut som noen hadde stått bak skapet og skyvd det ut fra veggen.... utrolig creepy. vi har ingen forklaring på hvordan det skapet har flytta seg. for jeg vet at jeg ikke har flytta det og sambo nekter for at det er han som har flytta det.

så nå skal jeg få en til å komme å gå igjenom og rense huset mitt..

vi har tidligere hørt kontor stolen rulle over gulvet midt på natta. vi hører skritt i 2 etasje men alle ungene sover.

så jeg må ærlig innrømme at jeg er litt redd for tiden.

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

Her lever tvèn og lekene sitt eget liv noen ganger.

En gang hadde snuppa ei dokke hun hadde fått som reiste seg opp i sittestilling, og sa "skal vi leke" Og jeg var alene hjemme, dokka starta. SE det for dere!! Tror dere jeg fikk frysninger eller?? Nesten som en Chuky film[8D]

P.s jeg tror ikke på spøkelser...

Apropo Tv´n- jeg finner IKKE de to fjernkontrollene som hører til dekoder/tv! Har lett overalt! De forsvant i 18-tiden i kveld og ikke dukket opp.. jeg er ganske god på å lete også! Men er sikkert bare lillegutt som har gjemt de et sted.. Men slår meg ikke helt til ro med den forklaringen heller, for han pleier ikke å klå på "våre" saker...

ORIGINAL: neselo

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Opplevd det ja... fisher price puppyen sier plutselig "jeg er glad i deg!"[8D]

Ja! Var den bamsen jeg mente! Hehe..Her har den begynt å synge en av de sangene..

Den bamsen er jo helt vill! Snakker og synger i tide og utide[;)]

ORIGINAL: tittilotta

jeg har også leker som spiller av seg selv. men vet at en av de er veldig følsom. og det er ett strev å slå de av. he he...

men for ei uke siden så lurte sambo på hva jeg hadde holdt på med... jeg lurte på hva han mente med det. så spurte han hvorfor jeg hadde flytta skapet på gjesterommet... ehhhh det hadde ikke jeg flytta for det er for tungt for meg å flytte. trodde det var han jeg. men han hadde ikke flytta skapet.

så skapet er flytta ca 30 cm ut fra veggen. ser ut som noen hadde stått bak skapet og skyvd det ut fra veggen.... utrolig creepy. vi har ingen forklaring på hvordan det skapet har flytta seg. for jeg vet at jeg ikke har flytta det og sambo nekter for at det er han som har flytta det.

så nå skal jeg få en til å komme å gå igjenom og rense huset mitt..

vi har tidligere hørt kontor stolen rulle over gulvet midt på natta. vi hører skritt i 2 etasje men alle ungene sover.

så jeg må ærlig innrømme at jeg er litt redd for tiden.

Huff så ekkelt! Og kan jo ikke være barna som har flyttet det heller, siden det er såpass tungt! Forstår godt at du er litt redd [&:]

Snuppa fikk en lekemicro i julegave, den begynner plutselig å pipe sent på kvelden....
Ikke sånn piping som er når de bruker den, men mer sånn pip-pip-pip-pip-pip-pip-osv  helt til vi trykker på en annen knapp, da først slutter den. 
Er ikke av/på knapp på den... [&:]

ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

opplevd mange ganger..men det er fordi leken "sier ifra" at den ikke er slått av[;)]

Flere timer/dager etter at den har vært i bruk?

ORIGINAL: neselo

ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

opplevd mange ganger..men det er fordi leken "sier ifra" at den ikke er slått av[;)]

Flere timer/dager etter at den har vært i bruk?

jepp! her i allefall..
poden hadde bl.a et lekekeyboard med forskjellige dyrefigurer med tilhørende dyrelyder, og den levde sitt eget liv stadig vekk [>:]

jeg tror det er en innebygget påminnelse til barnet.. "spiletralletrill.. SEE, jeg er her.. har du glemt meg???" [:D]

Noen ganger kan det også være en påminnelse på at batteriet holder på å gå tomt ;)

Jaja..det finnes mange forklaringer... men det rare er at det alltid skjer på kvelden/nattan.......................

Flere av våre leker (spesielt fisher price sine) reagerer på temperaturendring..
Hvis feks bamsen eller "cd-spilleren" ligger her i stua på kvelden og vi åpner døra eller vinduet for lufting så begynner de å spille når den kalde lufta treffer dem... Tok litt tid før vi skjønte den sammenhengen.... [:D]

Eller, at det plutselig begynner å trekke kaldt på gulvet og stjerna i vinduet begynner å snurre skikkelig rundt og rundt (som om noen har døtta på den) og ALT av vinduer og dører er lukka igjen[&o]

Skjedde på juleaften, familien var samla - vi dro fram bilde av bestefaren min og snakka om han og spilte favorittsangen hans........ Og så skjedde det.. Dæææven vi var redde hele gjengen...[8D]

Småen her har en sånn "troll i eske" som man må snurre på en dings på siden for at det skal komme lyd, og så etter et par runder med snurring så hopper trollet opp.. eller er vel egentlig en klovn.. noe som gjør den enda skummlere. Den lå ofte slengt på stuegulvet og begynte titt og ofte å lage lyd helt av seg selv, et par ganger hoppet trollet opp også.. alltid MIDT på natta når jeg satt aleine i stuen å nøt stillheten.

klovner er skummle [&:]

Back
Topp