Skummel tid...

Bkno4878142

Andre møte med forumet
Hei dere,

Jeg er konstant bekymret for at ikke alt skal være bra med den lille i magen... Er 6. Uker på vei... Har ikke andre symptomer enn at jeg er oppblåst, forrige svangerskap hadde jeg mange, (vet alle svangerskap er forskjellige), og det gjør meg så redd.

Har opplevd svangerskap utenfor livmoren tidligere og er så redd for at det skal skje igjen... Noen måter dere betrygger dere selv med at alt er bra på, og kan betrygge meg?

Jeg har tatt blodprøve og flere graviditeter og de viser at hormonnivå stiger riktig... Men vil helst ta ultralyd bare for en sikker bekreftelse, men det er for tidlig...

Hilsen en som bare vil være trygg<3

Jeg kjenner meg litt igjen.. Har ikke så mye symtomer jeg, så jeg klarer ikke verken å tro helt på det, eller glede meg over det. Det er litt synd, men hvis alt er greit må jeg jo være kjempeglad for at formen er som den er også.
Kan desverre ikke betrygge det med annet enn jeg sier til meg selv, og det er at alle svangerskap er forskjellig.

Jeg har det helt likt, kjempefrustrerende! Kjennes som livet settes litt på hold men jeg venter på en bekreftelse (tidlig ul). Jeg gjør det jeg skal på jobb og hjemme, men ellers bare venter jeg :/

Jeg forstår tanken. Tenkte selv sånn i forrige svangerskap. Helt til jeg ble kjempedårlig! Og det varte over halve svangerskapet:(
Så nå tenker jeg: nyyyyt det <3 du har fått påvist at alt stiger som det skal foreløpig, og det er jo beste bekreftelsen du kan få nå:) om du virkelig ikke klarer å roe deg så bestill deg tidlig ul, så har du også noe å se frem til.
Jeg var ikke på det sist og skal nok ikke nå heller, men tenker at det er godt å gjøre det dersom man er redd:)

Jeg går konstant med angst for graviditet utenfor livmoren om dagen. Helt paranoid og håpløs. Vært slik begge gangene før også, frem til 12 uke.... Slitsomt.

Godt å høre at det er flere enn meg da. Blir jo litt smårar... Skal på tidlig ultralyd, vil så gjerne glede meg over dette, mer enn jeg føler redsel...

Jeg ble bare hysterisk av å logge meg inn på bv .. Leser om alle som mister, og da blir jeg også redd for det.. Trega på at jeg kom inn så tidelig :-(

Er litt som deg. Kun vært gravid en gang og det endte i MA.. runder uke 5 på lørdag, så aaaaltfor tidlig for ul - men skulle gjerne ha fått bekreftet at alt er som det skal. Vurderer å ta en tidlig ul uke 8 (må bare overbevise mannen/høre med legen om det er mulig å få en henvisning) ^-^

Jeg anbefaler dere alle som har tidligere erfaringer med komplikasjoner, uheldige sv.skap etc om å få henvisning til tidlig UL hvis det kan hjelpe <3 Nå lovet overlegen jeg hadde ved forrige sv.skap/fødsel at jeg slapp å tenke på henvisning ved et neste sv.skap.. Var litt usikker på om hun mente det, nen det gjorde hun.. Og jeg har fått time i uke 8 for å sjekke antall foster, liv++ og for å trygge meg. Får også fosterdiagnostikk i uke 11-12.

Ikke noe ålreit å være engstelig. Men at mensen ikke kommer er jo bra :) Jeg tok en test på tirsdag bare for å trygge meg selv nok en gang. Nå har synptomene dalt litt, noe som er deilig men også ekkelt :/

Man må på beste måte stole på at kroppen takler dette <3

Back
Topp