Skummel opplevelse i dag

Twinkletwinkle

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Sto opp i morges og skulle ordne meg til jordmorkontroll pga avflatet SF mål . Tissa i ett prøveglass for å ha med, men når jeg skulle tørke meg var det en del friskt blod på papiret, så i ned i doen og der var der også en del friskt blod. Fikk totalt panikk!

Mannen kjørte storesøster i barnehagen mens jeg fikk på meg klær og fikk ringt føden. Var en veldig koselig og rolig jordmor i andre enden av røret, veldig beroligende! Fikk komme inn for å sjekke dette. CTG i lange baner som viser litt høy puls på babyen men som roer seg etter en stund. Var på do 2 ganger å sjekka, ingenting i bindet eller på papiret. Fin urinprøve, BT og CTG. Da de sjekket leie var hodet laaaangt ned i bekkenet, noe som forklarer den sinnsyke nedpressfølelsen jeg har hatt de siste dagene. De konkluderte med at babyen har det fint og at det mest sannsynlig er ett blodkar som har gått der inne pga press. eventuelt tegningsblødning. Men ar ikke rier på CTG og kjenner heller ikke noe til det nå.

Nå er jeg vel i grunnen mest spent på om det er noe i gjære eller om jeg kommer meg til KS dato om 2 uker! Og håper at jeg slipper denne opplevelsen igjen, fyttekatta så redd jeg var! Trodde ikke jeg skulle miste fatningen sånn, men ble bare så utrolig redd for at det var noe galt! Så nå er det bare å ta livet med ro så godt det lar seg gjøre...

Oi, så skummelt :( men så bra at alt var fint. Skjønner godt at du ble redd! Får håpe du ruger frem til KS ja. Lykke til!!

Uff ja skjønner veldig godt du ble skremt, det hadde jeg blitt også! Godt det var noe ufarlig :) er det tegningsblødning pleier det å fortsette å blø :)

Uffda. Hadde en blødning selv i uke 35 sist svangerskap. De fant ikke ut hva det kom av så det vet jeg fortsatt ikke. Men jeg fødte en uke etterpå:p

Off, ikke noe gøy! Jeg blødde litt på lørdag og søndag selv, men hadde akkurat hørt at det var ufarlig så lenge det ikke var mye (tror jeg hadde mindre enn deg, var kun litt spor når jeg tissa og tørket liksom), ellers hadde jeg også blitt nervøs og ringt føden. Godt de sjekket deg grundig! Kan jo høres ut som at han vil ut litt tidligere??

Nei, det var en skremmende opplevelse! Heldigvis blir man møtt av flotte jordmødre på føden! Veldig godt å føle seg ivaretatt og at det undersøkes.. Nå føler jeg meg veldig på tå, klarer ikke slappe av helt, går liksom å kjenner. Pluss at jeg føler meg litt influensa aktig, men det tror jeg kan ha med det saftige adrenalinutslippet jeg hadde i forbindelse med dette. Veldig nedpress og vondt i hufsa.. 37 + 1 i dag. Merker og en blir litt stressa når man liksom har en dato som man har planlagt alt rundt, barnevakt og barnehage osv.. Så nå skal jeg pakke fødebagen... :P

Sto opp i morges og skulle ordne meg til jordmorkontroll pga avflatet SF mål . Tissa i ett prøveglass for å ha med, men når jeg skulle tørke meg var det en del friskt blod på papiret, så i ned i doen og der var der også en del friskt blod. Fikk totalt panikk!

Mannen kjørte storesøster i barnehagen mens jeg fikk på meg klær og fikk ringt føden. Var en veldig koselig og rolig jordmor i andre enden av røret, veldig beroligende! Fikk komme inn for å sjekke dette. CTG i lange baner som viser litt høy puls på babyen men som roer seg etter en stund. Var på do 2 ganger å sjekka, ingenting i bindet eller på papiret. Fin urinprøve, BT og CTG. Da de sjekket leie var hodet laaaangt ned i bekkenet, noe som forklarer den sinnsyke nedpressfølelsen jeg har hatt de siste dagene. De konkluderte med at babyen har det fint og at det mest sannsynlig er ett blodkar som har gått der inne pga press. eventuelt tegningsblødning. Men ar ikke rier på CTG og kjenner heller ikke noe til det nå.

Nå er jeg vel i grunnen mest spent på om det er noe i gjære eller om jeg kommer meg til KS dato om 2 uker! Og håper at jeg slipper denne opplevelsen igjen, fyttekatta så redd jeg var! Trodde ikke jeg skulle miste fatningen sånn, men ble bare så utrolig redd for at det var noe galt! Så nå er det bare å ta livet med ro så godt det lar seg gjøre...

Huff så skummelt.. Er skummelt med blødning. Men er godt når en blir godt tatt imot på føden ihvertfall:happy: Så bra at alt så fint ut etter vært. For håpe det holder litt til da :) og lykke til :)

Back
Topp