Skummel Dørselger ?

TK72

Første møte med forumet
Hei

Kona går hjemme med vår 8 uker gamle sønn. I dag banket det på døra, og en kar stod der og lurte på om vii hadde barn, hun svarte ja, og han ville komme inn og presentere noen barnebøker og sangbøker for henne. Han hadde ikke noe med seg, og så ikke veldig "selger-aktig " ut. SPørsmålet er da: ville han faktisk selge noe, og hvordan kunne han vite at akkurat vi hadde fått barn nylig, (deler f.eks denne siden ut medlemmslister til dørselgere e.l.??)  eller hadde han skumlere hensikter, men brukte salgs-argumentet for å enten komme inn, eller bare som unnskyldning for å ha banket på og sjekke om noen var hjemme ?? Noen som har opplevd noe tilsvarende ?

så ekkelt da[&:][&:]

uff så guffent!! Er så masse frekke folk ute så man vet aldri hva som kommer på døra gitt!!!

Så skummelt.....hadde ikke likt å få "besøk" av en slik dørselger...

kjenner skepsisen komme.......

Hei

Har fått sammme type dørselger, da spurte hun om jeg hadde barn eller kjente andre som hadde. Jeg tror hun hadde med seg noe reklamematriell..jeg slapp henne ikke inn så er ikke 100% sikker. Men hun skulle da selge barnebøker... Ekkelt hvist noen skulle ha andre hensikter enn å selge barnebøker...finnes nok selgere pr.tlf også..[:@]

Hørtes ikke helt normalt ut... Alle selgere som kommer på døra og skal selge bøker, pleier da å ha med et par eksemplarer??? Har aldri opplevd selgere som ikke har hatt det med seg ihvertfall så det var nok noe lureri/ fanteri vil jeg tro. Hørtes fryktelig ekkelt ut synes jeg.

Takk for kjappe tilbakemeldinger alle sammen. jammen aktivt forum dette [:)]

Merkelig at han ikke hadde noe med seg hvis han skulle presentere noe, og jeg trodde dørselgere måtte vise legitimasjon/tillatelse uoppfordret, det gjorde han ikke. Oppforder alle til å be om legitimasjon, enten det er selgere eller frelsere (les: jehovas vitne) som kommer på døra.

Jaja, jeg får håpe jeg er hjemme neste gang han kommer [:@]

Har også hatt en "selger" på døra her ,som solgte bøker--uten å ha med en eneste bok.... Heldigvis er voffen min slik at når mamma blir redd, blir han SINT! (Og det er ikke et pent syn!) Så han forsvant, heldigvis. Men det var guffent.

kødder du eller ? Det var litt av ett sammentreff. SKjønner at du blir litt ekstra skvetten da ja...

ouæææ, det var litt ekkelt... Tenkte som TK72 her at man bør vel be om legitimasjon fra sånne selgere, men jeg tenker som regel ikke på det selv...

usj, høres skummelt ut. her slippes INGEN dørselgere innenfor dørterskelen samme hvor hyggelige de ser ut. [:'(]

Jeg hadde en "slik" selger på døra da vi hadde fått førstemann...
Bare at det var en hyggelig dame,og hun hadde med eventyrbøker og sangbøker!
Merkelig at denna fyren ikke hadde med noe...[8|]

Her ringte det oxo på døren isted.. Jeg turde ikke å åpne jeg.. Så ut av vinduet og der stod det 2 stk.. Ei dame som var utenlandsk og en mann som så norsk ut..

Men jeg syntes de så litt skumle ut.. så jeg lot være å åpne...

ORIGINAL: Tammis

ORIGINAL: TK72

Hei

Kona går hjemme med vår 8 uker gamle sønn. I dag banket det på døra, og en kar stod der og lurte på om vii hadde barn, hun svarte ja, og han ville komme inn og presentere noen barnebøker og sangbøker for henne. Han hadde ikke noe med seg, og så ikke veldig "selger-aktig " ut. SPørsmålet er da: ville han faktisk selge noe, og hvordan kunne han vite at akkurat vi hadde fått barn nylig, (deler f.eks denne siden ut medlemmslister til dørselgere e.l.??)  eller hadde han skumlere hensikter, men brukte salgs-argumentet for å enten komme inn, eller bare som unnskyldning for å ha banket på og sjekke om noen var hjemme ?? Noen som har opplevd noe tilsvarende ?

Akkurat denne historien har jeg hørt 3-4 ganger før på diverse babyforum..

Er du en sånn en som driver å skremmer nybakte mødre eller? Jeg biter iallefall ikke på!!

Du er sikkert samma fyren, samma "kona" osv osv osv... Psyke menneske.. Har du det gøy nå eller?

hmmmm...
hørtes jo rart ut da...[:@][:@]

ORIGINAL: Star83

Jeg hadde en "slik" selger på døra da vi hadde fått førstemann...
Bare at det var en hyggelig dame,og hun hadde med eventyrbøker og sangbøker!
Merkelig at denna fyren ikke hadde med noe...[8|]

Samme her...

Hsdde heller ikke slipt noen inn her i huset nei.... Er jo rart at han ikke hadde med seg noe... hmmm

Nei nå blei jeg skikkelig forbanna!!!! Var dette bare no kødd????
Tammis?

(leste innlegget ditt litt sent)

æsj så skummelt. for jeg tror ikke at jeg hadde trodd at det var noe muffens med det å sluppet vedkomende inn.. men det skal je ikke nå:) reddet!

Nei glad jeg gikk på soverommet oppe å så.. For da så ikke de meg...

ORIGINAL: GoUngen

hihi [:)] .. hadde nok ikke åpnet jeg heller da [:D]

ORIGINAL: Tvilling74

Her ringte det oxo på døren isted.. Jeg turde ikke å åpne jeg.. Så ut av vinduet og der stod det 2 stk.. Ei dame som var utenlandsk og en mann som så norsk ut..

Men jeg syntes de så litt skumle ut.. så jeg lot være å åpne...

Back
Topp