Skummel bakterie på SUS..

Huff, ja!
Utrolig trist og meningsløst, stakkars foreldrene :(

Har tenkt mye på det i dag, nok en ting å bekymre seg for. Jeg skal ikke føde på SUS, men de bakteriene kan jo oppstå på alle sykehus.

Jeg skal føde på SUS og er livredd for å få prematur baby nå. Vil ikke avgårde i helikopter til Bergen :( Håper de blir kvitt denne bakterien fort og at ikke flere små må lide ❤️

Jeg var innlagt på SUS når dette skjedde. Utrolig tragisk at det skal skje:( Heldigvis har frøet holdt seg på plass, men har fått beskjed om å ringe ved det minste tegn for da blir jeg sendt til Bergen. Det gjorde meg først ganske urolig (fikk allerede beskjed når jeg var innlagt om at det kunne være de sendte meg opp dit), men skjer det så skjer det. De er utrolig flinke i Bergen og helikopter har jeg flydd med utallige ganger (offshore):) Men, tankene mine går til familien som har mistet sin lille:(

Huff, dette er ekkelt ja. Er i Stavanger akkurat nå og livredd for å gå i fødsel denne helga. Hvor blir man sendt da? Haugesund? Bergen?

Jeg var innlagt på SUS når dette skjedde. Utrolig tragisk at det skal skje:( Heldigvis har frøet holdt seg på plass, men har fått beskjed om å ringe ved det minste tegn for da blir jeg sendt til Bergen. Det gjorde meg først ganske urolig (fikk allerede beskjed når jeg var innlagt om at det kunne være de sendte meg opp dit), men skjer det så skjer det. De er utrolig flinke i Bergen og helikopter har jeg flydd med utallige ganger (offshore):) Men, tankene mine går til familien som har mistet sin lille:(

Så uansett om noe kanskje skjer så sender de deg til Bergen? Så innlegget du skrev om innleggelsen :) skummelt! Håper lillegull både mitt og ditt har planer om og holde seg inne til termin! :) jeg har egentlig ganske flyskrekk så håper på at det er funnet årsak og "friskmeldt" til august :p men alt går jo selfølgelig! :)

Så uansett om noe kanskje skjer så sender de deg til Bergen? Så innlegget du skrev om innleggelsen :) skummelt! Håper lillegull både mitt og ditt har planer om og holde seg inne til termin! :) jeg har egentlig ganske flyskrekk så håper på at det er funnet årsak og "friskmeldt" til august :p men alt går jo selfølgelig! :)
Så grusomt! Stakkars foreldre :( Kjenner jeg er redd for å føde prematurt nå. Helikopter til Bergen??? Da må jeg legges i narkose isåfall.
Hahahaha!!! Helikopter er null problem! Jeg hater egentlig å fly (selv om jeg flyr sykt mye pga jobb osv), men helikopter gjør meg ingenting:p Det høres kanskje skremmende ut, men sett i perspektiv...det er mye bedre å fly helikopter til Bergen enn å føde på SUS akkurat nå. Håper likevel ingen av oss må til Bergen:)

Det er jo ingen monsterbakterie, men en bakterie som mange har i normalfloraen. Problemet er at eldre, premmisar og andre med nedsatt immunforsvar fort blir syke av bakterien. Vanlige friske mennesker kan ha bakterien hele livet uten å ha noen problemer med det.

Slike utbrudd på nyfødtintensiv skjer av og til. ( moren min jobber på nyfødtintensiv i Sverige og de mistet 3 premmisar pga samme bakterie). Det spørs om man får bort bakterien før disse barna er ute av avdelingen. Sannsynligvis ikke, derfor de skriver at det blir slik hele sommeren. Antibiotika fungerer sjeldent og heller ikke gunstig for små barn.

Så grusomt! Stakkars foreldre :( Kjenner jeg er redd for å føde prematurt nå. Helikopter til Bergen??? Da må jeg legges i narkose isåfall.
Haha! Jeg må også i narkose for at de skal få meg inn i helikopter. Livredd både fly og helikopter :o

Hahahaha!!! Helikopter er null problem! Jeg hater egentlig å fly (selv om jeg flyr sykt mye pga jobb osv), men helikopter gjør meg ingenting:p Det høres kanskje skremmende ut, men sett i perspektiv...det er mye bedre å fly helikopter til Bergen enn å føde på SUS akkurat nå. Håper likevel ingen av oss må til Bergen:)
Hahaha! Fy søren for en situasjon det måtte være. Bli kjørt i sykebil til SUS og deretter inn i helikopter til Bergen. Nei vi får knipe igjen et par måneder til. Du er tøff som flyr helikopter i jobben. Det ser så skummelt ut :p

Er denne bakterien bare farlig for evnt premature? Jeg skal føde på sus, og har termin om 4 uker. Så da er det jo ikje noe prematur.

Er denne bakterien bare farlig for evnt premature? Jeg skal føde på sus, og har termin om 4 uker. Så da er det jo ikje noe prematur.
Den er vell først og fremst farlig for premature ja. Så du er heldig som bare har 4 uker igjen ❤️ bakterien er funnet på barneavdelingen, det er jo der de premature og de syke b.l.a ligger. Ditt barn ender ikke der om det ikke er noe galt med det.

Må innrømme at jeg kjendte det i magen jeg også...
Føler så utrolig med de som mistet den dyrebare skatten sin :(
Jeg har termin 17/18 Aug og jeg har ALLTID gått over termin. Jeg tok meg i å tenke at jeg er glad for det nå for første gang pga bakterien på sus.

Back
Topp