Skulle bare ha en body...

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Etter å ha fått bekreftet kjønn, måtte jeg omstille meg på den andre avdelingen i babybutikkene, siden jeg aldri har vært på den siden av butikken før. Ti hi!
Føltes nesten litt fremmed og ukjent ut, men jeg tenkte at det kan jo være greit å omstille seg litt etter litt, og bli enda mer mentalt og praktisk klar for dette nye kjønnet, som er veldig velkomment, men som vi altså ikke har noe klær til! Skal slippe å bruke klær etter søsken av motsatt kjønn! :p

Det var litt uvant til å begynne med, følte at jeg ikke hadde greie på noen ting.
Tenkte at jeg iallfall skulle klare å få med meg en body eller to.
Men... det tok jo ikke lange tiden før jeg var helt klar!

To bodyer ble brått til:

- 2 bodyer i str. 56
- to bodyer i str. 62
- to bukser i str 56
- 2 bukser i str. 62
- en tynn og deilig kosedress/ kjøredress
- en kjøredress i str 56 og 74 (måtte ha en til høsten også...)
- en strømpebukse i str. 56
- sokker i str. 13/15
- 2 stk. tynne bomullsluer i str. 0-3 mnd.
- vognteppe
- koseteppe
- smokk
- smokktråd
- vognpynt
- myk bamserangle

I tillegg så jeg på vogn!

Så nå kan den lille babyen vår bare komme (ikke helt bokstavelig ennå da)!
For nå har vi iallfall litt klær og litt tepper. :-)
Trenger nok noen bodyer til, og kanksje en genser eller to, men vil ikke kjøpe for mye heller.
Har så mye ubrukt tøy etter de to andre, så vil gjerne rekker å bruke alt denne gangen! :-)

Er det noe mer vi mangler?

- gulpekluter (bestilt på nett)
- sengesett (bestilt på nett)
- seng

Hihi.. så bra da! Gøy med motsatt kjønn :-) man kan lett bli litt ivrig med handlinga..

Jeg venter til over jul, for har en mistanke om at vi får veldig mye da.. brodern har to små, og vi får masse utstyr der som vi skal se på i jula.. og mamma er helt ekstrem til å handle inn ting på salg osv.. i tillegg fikk vi kjeft av svigerfar per telefon siden vi hadde begynt å kjøpt noe :-P

Hihi.. så bra da! Gøy med motsatt kjønn :) man kan lett bli litt ivrig med handlinga..

Jeg venter til over jul, for har en mistanke om at vi får veldig mye da.. brodern har to små, og vi får masse utstyr der som vi skal se på i jula.. og mamma er helt ekstrem til å handle inn ting på salg osv.. i tillegg fikk vi kjeft av svigerfar per telefon siden vi hadde begynt å kjøpt noe :p

Så flinke dere er, som klarer å vente med å handle inn mer! :)
Men veldig greit når dere vet at dere vil få masse utstyr da!
Vi fikk også masse nytt til vårt første barn, det er noe spesielt med første barnebarn og innkjøp fra besteforeldrene sin side! :-)

Det blir veldig kos med en lillebror her nå! :)
Gleder meg til å følge han fra baby til voksen.
Håper bare jeg blir en "kul" nok guttemamma, etter å ha ordnet hår og neglelakk i flere år nå. :p

Og jeg som trodde at det ikke fantes så mye fint guttetøy.
Det gjør det jo helt klart! Jeg går jo amok. :)
Handlet julegaver idag, og bare MÅTTE titte innom gutteavdelingen....
Kom ut fra butikken med et nyfødt sett med tynn sparkebukse, body og lue.
Og storesøster fikk velge noen søte sokker som passet til.
I tillegg fant vi jo et sett med body og selebukse. Den må han få til høsten!
Og en fin vest til 17. mai. :)

Men nå har jeg satt strek. Nå har jeg noe i str. 56 og noe i str. 62.
Pluss basisutstyr som tepper, gulpekluter osv. Det kommer jo sjelden på salg.
Noe av det jeg har kjøpt var jo også på halv pris! :)

Vi skal få sponset søskenvogn av moren min, så får ikke klær osv. derfra da.
Andre i familien strikker hjemmestrikket, og det er jo bare kos.
Ellers får vi mest leker osv. Det er det tendensene viser iallfall.
Også kan man jo ikke akkurat ønske seg julegaver til en som fortsatt koser seg inne i magen. :p
Også er vi veldig flinke til å si fra hva vi trenger osv, så kommer til å ønske str størrelser i barselgave, og kanskje også stelleprodukter, bleier osv.

Det er jo litt stas å kunne handle inn til sin egen lille baby også!
Hvorfor skal slekten få gjøre det, og ikke vi som er foreldre liksom. Ti hi!
Men nå blir resten kjøpt inn på januarsalg. :)

Så flinke dere er, som klarer å vente med å handle inn mer! :)
Men veldig greit når dere vet at dere vil få masse utstyr da!
Vi fikk også masse nytt til vårt første barn, det er noe spesielt med første barnebarn og innkjøp fra besteforeldrene sin side! :-)

Det blir veldig kos med en lillebror her nå! :)
Gleder meg til å følge han fra baby til voksen.
Håper bare jeg blir en "kul" nok guttemamma, etter å ha ordnet hår og neglelakk i flere år nå. :p

Og jeg som trodde at det ikke fantes så mye fint guttetøy.
Det gjør det jo helt klart! Jeg går jo amok. :)
Handlet julegaver idag, og bare MÅTTE titte innom gutteavdelingen....
Kom ut fra butikken med et nyfødt sett med tynn sparkebukse, body og lue.
Og storesøster fikk velge noen søte sokker som passet til.
I tillegg fant vi jo et sett med body og selebukse. Den må han få til høsten!
Og en fin vest til 17. mai. :)

Men nå har jeg satt strek. Nå har jeg noe i str. 56 og noe i str. 62.
Pluss basisutstyr som tepper, gulpekluter osv. Det kommer jo sjelden på salg.
Noe av det jeg har kjøpt var jo også på halv pris! :)

Vi skal få sponset søskenvogn av moren min, så får ikke klær osv. derfra da.
Andre i familien strikker hjemmestrikket, og det er jo bare kos.
Ellers får vi mest leker osv. Det er det tendensene viser iallfall.
Også kan man jo ikke akkurat ønske seg julegaver til en som fortsatt koser seg inne i magen. :p
Også er vi veldig flinke til å si fra hva vi trenger osv, så kommer til å ønske str størrelser i barselgave, og kanskje også stelleprodukter, bleier osv.

Det er jo litt stas å kunne handle inn til sin egen lille baby også!
Hvorfor skal slekten få gjøre det, og ikke vi som er foreldre liksom. Ti hi!
Men nå blir resten kjøpt inn på januarsalg. :)

Jeg er vel egentlig ikke så glad i å shoppe, og er vel også ganske fornuftig med pengebruk.. Dessuten vet jeg liksom ikke hva som blir brukt og hva jeg vil like osv siden det er min første.. og da kjøper jeg ikke.. må alltid se alt som finnes før jeg klarer å velge :-P

foreldrene mine skal kjøpe vogn til oss, men det stopper ikke mamma i klesshoppingen..! Men selvfølgelig kommer jeg til å handle mer etterhvert..! Har kjøpt noen småting i str 50, men må kjøpe litt i 56 iaf..

Var og plukket ut garn til babyteppe og dress som mamma/mormor skal strikke idag..! Blir så spennende :-D har dessuten bestemt meg (hehe.. for oss) at vi skal ha helsvart vogn, så da er det bare å pynte opp med farger :-)

Jeg måtte også handle litt nå når det blir gutt :) vi trodde jo jente. Og jeg har gitt bort det meste etter storebror på 5 år. Har 6 sekker med jenteklær jeg må gå gjennom da :p gi bort å selge sikkert.

Ååå, gøy! Her har jeg ikke kjøpt noe til babyen, men jeg sniktitter på babyavdelingen når jeg handler klær til vesla. ;)

Jeg er vel egentlig ikke så glad i å shoppe, og er vel også ganske fornuftig med pengebruk.. Dessuten vet jeg liksom ikke hva som blir brukt og hva jeg vil like osv siden det er min første.. og da kjøper jeg ikke.. må alltid se alt som finnes før jeg klarer å velge :p

foreldrene mine skal kjøpe vogn til oss, men det stopper ikke mamma i klesshoppingen..! Men selvfølgelig kommer jeg til å handle mer etterhvert..! Har kjøpt noen småting i str 50, men må kjøpe litt i 56 iaf..

Var og plukket ut garn til babyteppe og dress som mamma/mormor skal strikke idag..! Blir så spennende :-D har dessuten bestemt meg (hehe.. for oss) at vi skal ha helsvart vogn, så da er det bare å pynte opp med farger :)
Er det første barnebarnet til foreldrene dine?
Dette blir nå det sjette barnebarnet her, så jeg er bare utrolig takknemlig for at vi i det hele tatt får vogn.
Det er ikke lett å dele en pensjon mellom fem barnebarn som alle har ønsker til jul, om det ikke skulle komme en som trenger en så stor utgift som en vogn er. :-)

Greit at du får bestemme over vognvalget da! :-)
Har lyst på svart jeg også, siden den må passe både gutt og jente.
Men hører flere si at det falmer lettere, og blir mer synlig møkkete. Så jeg ble litt usikker. Men synes jo svart er veldig fint da, med litt farger oppi, som du sier! :-) Hvilken farge valgte du på garnet? Koselig med hjemmestrikket!

Men du får sende over litt fornuft hit! Hi hi! :-)
Neida, jeg har jo ikke handlet så altfor mye heller.
Man må jo ha minst tre bodyer i hver str., Det samme med bukser/strømper.
Og et teppe til vogn, og et til innebruk.
Gulpeklut er jo standard, det samme med vognpynt. Så jeg har jo egentlig vært fornuftig likevel! :-)
Og ikke kjøpt noe i str. 50, for det brukte jeg lite med jentene mine. De vokser jos å fort.
Tenk også på at str. 56 er fra 1-2 mnd. Det er jo ikke mer enn en fire ukers tid...
Så framover blir det fra str. 62 og utover. Lettere å brette opp et bukseben, enn å strekke ut en for kort arm. ;)

Jeg måtte også handle litt nå når det blir gutt :) vi trodde jo jente. Og jeg har gitt bort det meste etter storebror på 5 år. Har 6 sekker med jenteklær jeg må gå gjennom da :p gi bort å selge sikkert.
Samme her, med klesposer etter jente altså! :-)
Så kjedelig at du gav bort guttetøyet du hadde da. Men det er jo umulig å vite hva man bør ta vare på.
Også er det jo litt koselig å handle noe nytt også. :-)

Har du en av hver fra før?
Er det annerledes å være guttemamma enn jentemmamma?

Ååå, gøy! Her har jeg ikke kjøpt noe til babyen, men jeg sniktitter på babyavdelingen når jeg handler klær til vesla. ;)
Du har viljestyrke! :-)
Jeg klarer liksom ikke å bare "sniktitte".
Så har holdt meg unna butikkene til kjønnet var bekreftet.
Men om vi ikke hadde fått vite kjønn hadde jeg nok kjøpt noe kjønnsnøytralt, i hvitt, gult, grått, grønt...:-)

Er det første barnebarnet til foreldrene dine?
Dette blir nå det sjette barnebarnet her, så jeg er bare utrolig takknemlig for at vi i det hele tatt får vogn.
Det er ikke lett å dele en pensjon mellom fem barnebarn som alle har ønsker til jul, om det ikke skulle komme en som trenger en så stor utgift som en vogn er. :-)

Greit at du får bestemme over vognvalget da! :-)
Har lyst på svart jeg også, siden den må passe både gutt og jente.
Men hører flere si at det falmer lettere, og blir mer synlig møkkete. Så jeg ble litt usikker. Men synes jo svart er veldig fint da, med litt farger oppi, som du sier! :-) Hvilken farge valgte du på garnet? Koselig med hjemmestrikket!

Men du får sende over litt fornuft hit! Hi hi! :-)
Neida, jeg har jo ikke handlet så altfor mye heller.
Man må jo ha minst tre bodyer i hver str., Det samme med bukser/strømper.
Og et teppe til vogn, og et til innebruk.
Gulpeklut er jo standard, det samme med vognpynt. Så jeg har jo egentlig vært fornuftig likevel! :-)
Og ikke kjøpt noe i str. 50, for det brukte jeg lite med jentene mine. De vokser jos å fort.
Tenk også på at str. 56 er fra 1-2 mnd. Det er jo ikke mer enn en fire ukers tid...
Så framover blir det fra str. 62 og utover. Lettere å brette opp et bukseben, enn å strekke ut en for kort arm. ;)

Nei, brodern har 2 små :-) Men første datterbarnet da.. og mamma og pappa er i fulle jobber og har over snittet god økonomi, så sånn sett er det ikke noe problem for dem..

Tenker vel egentlig at svart blir mindre skittent enn lyst, og hvor sterk sol er det egentlig her..? :-) Er nok fordeler og ulemper med alle farger!

Jeg valgte en dus gråblå farge i merinoull til babyteppet og en lys isblå farge til babydressen..!

Har bare kjøpt et par pysjer og bodyer i 50, så skal resten i str 56 og 62 :-) fullt klar over at noen ikke bruker 50 i det hele tatt, så får se :-P Blir nok shopping på meg etter jul, men bor laaaang unna familien og vet at mamma gjerne vil være med på det.. så da tar vi det i juleferien heller :-) så kan jeg heller kjøpe resten når det nærmer seg april!

Samme her, med klesposer etter jente altså! :-)
Så kjedelig at du gav bort guttetøyet du hadde da. Men det er jo umulig å vite hva man bør ta vare på.
Også er det jo litt koselig å handle noe nytt også. :-)

Har du en av hver fra før?
Er det annerledes å være guttemamma enn jentemmamma?

Har gutt på 5 og jente på 2,5 :) ikke så stor forskjell. Men gutten har helt klart vært enklere. Men nå har ikke jenta vært vanskelig. Bare mer bestemt, og finnes ikke beskjeden!

Du har viljestyrke! :-)
Jeg klarer liksom ikke å bare "sniktitte".
Så har holdt meg unna butikkene til kjønnet var bekreftet.
Men om vi ikke hadde fått vite kjønn hadde jeg nok kjøpt noe kjønnsnøytralt, i hvitt, gult, grått, grønt...:-)

Det er liksom så mye og som oftest har jeg ikke så godt tid i klesbutikk. :P Jeg kommer sikkert til å kjøpe noe i nærmeste framtid, men jeg er liksom redd for at det blir for mye siden jeg har fra forrige gang. :P

Satt nettopp å tittet på klær på nett, og plutselig hadde jeg bestilt to longser, en body og en lekedress i herlig bambus :D Så koselig å se på babyklær, men veldig vanskelig å ikke handle :p Her vet vi ikke kjønnet enda (lillegull nekta å vise seg frem) så blir nok nøytrale farger enn så lenge. Er ikke så glad i blått og rosa likevel, så det skal nok gå bra ;) Gleder meg til nyåret når man virkelig kan gå beserk i butikkene med god samvittighet!! :)

Jeg har handlet en del nå som det har vert gode tilbud! Bilstol maxicosi pebble med base, tripp trapp og newbornseat, babybjørn vippestol, bilstolpose i fleese (som skal brukes i vognen også), vognbag til city eliten, stellebord med matte. Ellers har vi en del etter storebror som voksipose, seng, leker, klær, vognteppe, bæresele, babyjogger city elite osv. Kjøpte moseskurv brukt til et barn for 500! (Ser ut som ny).

Vi har det aller meste,men blir det jente så må vi handle en del klær :-) Og så blir det jo handling til barnerommet :-D

Deilig å ha så mye i boks allerede, slipper alle de store utgiftene samtidig. Lettere å følge med på tilbud også hvis en begynner tidlig :-)

Kan legge til at vi ønsker oss babyutstyr til jul og bursdag. (bilstol med base, vippestol, vognpose, tripp trapp newbornseat, bag til vogn) er gaver som vi kjøper for pengene vi får til jul og har fått til bursdag :-)

Det er liksom så mye og som oftest har jeg ikke så godt tid i klesbutikk. :p Jeg kommer sikkert til å kjøpe noe i nærmeste framtid, men jeg er liksom redd for at det blir for mye siden jeg har fra forrige gang. :p
Ja, har du fra før er det jo liten vits i å kjøpe for mye nytt.
Vi kjøpte veldig lite nytt med jente nummer to, hun arvet etter storesøster.
Men synes ikke lillebror kan arve de rosa kjolene og bodyene. :p
Hvite strømper og hvite bodyer, og brune bukser osv. kan jo fint brukes da.
Men har så og si ingenting til gutt. Før nå da! Ti hi! :-)

Kan legge til at vi ønsker oss babyutstyr til jul og bursdag. (bilstol med base, vippestol, vognpose, tripp trapp newbornseat, bag til vogn) er gaver som vi kjøper for pengene vi får til jul og har fått til bursdag :)
Greit å ønske seg utstyr, og/ eller penger til jul nå ja! :-)
Deilig å bli ferdig med de store og dyre tingene! :-)

Nå har jeg handlet ferdig basisplaggene, og kommer til å ønske oss hjemmestrikka, og kanskje noen gutteleker (mer når han blir større da) til jul. Det eneste jeg lurer på er bilstol, om vi skal kjøpe et til, eller bare leie ett. Lillesøster må jo brått ha nytt sete, og er jo litt dumt å bruke så mye penger på enda et babysete da.

Greit å ønske seg utstyr, og/ eller penger til jul nå ja! :)
Deilig å bli ferdig med de store og dyre tingene! :)

Nå har jeg handlet ferdig basisplaggene, og kommer til å ønske oss hjemmestrikka, og kanskje noen gutteleker (mer når han blir større da) til jul. Det eneste jeg lurer på er bilstol, om vi skal kjøpe et til, eller bare leie ett. Lillesøster må jo brått ha nytt sete, og er jo litt dumt å bruke så mye penger på enda et babysete da.

Ja veldig greit! :-D

Jeg hadde kjøpt et til og heller solgt det andre når hun går over til større sete. Trur ikke noen leier ut lengre pga sikkerheten (kan ikke vite om de har vert i kollisjon ol) :-)

Greit å ønske seg utstyr, og/ eller penger til jul nå ja! :-)
Deilig å bli ferdig med de store og dyre tingene! :-)

Du har ikke noen du kjenner som har et stående som du kan låne den perioden? Evnt; er jenta di stor nok til å bytte sete i april? Er vel litt overlapp på disse setene (mtp alder, kg og høyde)

Back
Topp