Skulle aldri sett meg i speilet, 3 uker etter fødsel

Pinklet

Flørter med forumet
Noen som vet om alle har noe som stikker ut fra skjeden etter fødsel ? Kjente for å sjekke stingene og der var en myk klump i kjeden kjentes nesten akkurat som da hodet til baby var på vei ut og jeg fikk kjenne på det.. "klumpen " er rosa . Ikke spesielt mer ømt enn noe annet der nede.
Det er også noe som stikker ut ved endetarmen , ser ut som noe henger utenfor. Gjør vondt å gå på do. Kjennes litt ut som en slags hudfold. Lurer på om det kan Være hemoroider men da burde det vel gjøre skikkelig vondt hele tiden ikke bare når jeg går på do?
ble bare veldig redd for fremfall :/ i tillegg er jo aalt helt skeivt der nede og vridd ?!.. uff måtte jeg finne frem speilet :p noen andre som har sett / kjent noe sånt etter fødsel og veit om det går over eller om det er noe å bekymre seg over ? Er jo en stund til noe sex for min del men tanken slo meg at det må jo bli nærmest umulig med en sånn golfball som fyller hele rommet ?

Jeg fant ingen sting men synes fortsatt det strammer der nede og trodde dette skyldtes stingene.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Kjønnsleppene som er helt skeive. Håper virkelig det er normalt og fikser seg og at ikke hun som sydde sydde meg skeivt ;o
 
Det i tarmen er ihvertfall hemoroide. Det fikk jeg sist gang. Dette skyldes presset underlivet har blitt utsatt for under fødsel og er helt normalt. Dette som stikker ut fra skjeden er jeg ikke kjent med, men er sikkert helt normalt det også. Tar litt tid før alt er som det var igjen :)


❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015
 
Har ikke født, men har forberedt meg litt på hvordan kroppen kan bli etterpå.

Det er ikke g-punktet i skjeden som har kommet ned på grunn av slapp bekkenbunnsmuskelatmur? Hvis den er øm/følsom og ser litt ru ut, tenker jeg. Har lest en del om det og det virker ikke værre enn å trene opp bekkenbunnen igjen. Mulig jeg tar heeelt feil nå, men kan være en beroligende tanke å ha i bakhodet :)


<3 29.12.14 <3
 
Som Babi sa så er nok det i endetarmen hemoroide ja. Det trenger ikke gjøre vondt for alle. Jeg har selv en, men det gjør overhodet ikke vondt når jeg er på do! Så tror det er veldig individuellt, og eventuelt kanskje hvor "ny" den er.
 
Takk for svar, går hemoroider bort av seg selv ? Ang g - punktet aner jeg ikke, men det er ikke så ømt og jeg kan dytte det oppover og inn men det glir ut igjen . Og ja jeg får nok pent sette igang med knipe øvelser !
 
http://nhi.no/sykdommer/kirurgi/magetarmsykdommer/hemoroider-2205.html
Litt hemoroide-info ;) har selv en som bare gjør vondt og blør hvis jeg er hard i magen :p
Usikker ang det første, turde ikke kikke før etter 5 uker, da var kjønnsleppene skeive og ting så litt vridd ut generelt :/
Nå er snupp 4 mnd og jeg ser lik ut som før fødsel og har ingen plager bortsett fra at det er pittelitt vondt i begynnelsen når vi sex.

Du kan jo også be om en undersøkelse "down under" hvis ikke legen din automatisk gjør det på 6 ukers-kontrollen :)
 
Åh godt å lese at det kommer til å se ut som før i alle fall :D ja, får be om det på 6 ukersen
 
3uker etter er ting fortsatt ''nedsunket'' er min erfaring, den delen går seg nok til. Husk også at når man ser på seg selv i speil sitter man ofte på huk, dette er ikke vulvaens beste vinkel akkurat. Prøv å se når du ligger på rygg, ifht hva en evnt partner ser er dette mer representativt :) Ser jeg meg i speilet når jeg sitter på huk ser det ut som et dødt, vrengt romvesen, liggende på rygg er det pent som bare det :) Hvor ofte sitter man på huk over øynene til den man har sex med liksom?

Ang rumpa, google marisker, høres ut som dette, disse kan også krympe. Smør m scheriproct (reseptfritt på apotek) og dytt inn, kanskje de trekker seg sammen og forsvinner da (jeg ''tryllet vekk'' mine på denne måten)
Stingene er ofte kjempevanskelig å se, noen av min var helt usynlige, så bare linja der vevet møtte hverandre, og det i starten, etter et par mnd kunne man ikke se linja lenger heller.

Jeg var også helt skeiv rett etter fødsel, og i flere mnd etterpå, virkelig skeiv, men det gikk seg til og ble nesten 100% symmetrisk. Det hadde jeg aldri trodd første gang jeg så på elendet.

Pust, ta det med ro, dette går bra, det er alt for tidlig å bedømme hvordan ting ender opp.
Dessverre får man nesten ingen info om hva man kan forvente seg, tror nesten alle som ser seg i speilet får et lite nervøst sammenbrudd. Dette kunne vært unngått om man visste mer.
Om ikke annet om de hadde illustrasjoner av rett etter fødsel, litt etter og et år etter man kunne få se hos jm, så slapp man dø av skrekk for å gå resten av livet med freakshow-vagina helt unødig.
 
Noen som vet om alle har noe som stikker ut fra skjeden etter fødsel ? Kjente for å sjekke stingene og der var en myk klump i kjeden kjentes nesten akkurat som da hodet til baby var på vei ut og jeg fikk kjenne på det.. "klumpen " er rosa . Ikke spesielt mer ømt enn noe annet der nede.
Det er også noe som stikker ut ved endetarmen , ser ut som noe henger utenfor. Gjør vondt å gå på do. Kjennes litt ut som en slags hudfold. Lurer på om det kan Være hemoroider men da burde det vel gjøre skikkelig vondt hele tiden ikke bare når jeg går på do?
ble bare veldig redd for fremfall :/ i tillegg er jo aalt helt skeivt der nede og vridd ?!.. uff måtte jeg finne frem speilet :p noen andre som har sett / kjent noe sånt etter fødsel og veit om det går over eller om det er noe å bekymre seg over ? Er jo en stund til noe sex for min del men tanken slo meg at det må jo bli nærmest umulig med en sånn golfball som fyller hele rommet ?

Jeg fant ingen sting men synes fortsatt det strammer der nede og trodde dette skyldtes stingene.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Jeg hadde det også sånn etter første fødsel. Livredd for at det skulle forbli sånn. Nå, 1 1/2 år etter fødsel, er det bedre. Tror det er blæra som presset ned sjedenveggen på en måte. Gjør bekkenøvelser! Selvom det er kjedelig og langtekkelig, så er det veldig viktig! :) Da vil du se forandringer om en stund.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde det også sånn etter første fødsel. Livredd for at det skulle forbli sånn. Nå, 1 1/2 år etter fødsel, er det bedre. Tror det er blæra som presset ned sjedenveggen på en måte. Gjør bekkenøvelser! Selvom det er kjedelig og langtekkelig, så er det veldig viktig! :) Da vil du se forandringer om en stund.


Sent from my iPhone using BV Forum

TAKK! Gav meg håp:)
 
Last edited:
Back
Topp