Skuffet

MorTilSnartTo

Flørter med forumet
I dag skulle jeg til jordmor for første gang,men så ringer de å avlyser pga sykdom :(
I dag skulle jeg høre hjertelyden for første gang.
Nå skal jeg ikke på kontroll på før ul 14 mars..

Skjønner godt at du blir skuffet pga det!! huff det er kjempe domt at det skal skje sånne ting men du er da heldi jeg skal ikke før 16 på kontroll og ul 29 :P

JM første gang i uke 16? Det  var sent ... Men kanskje normalt da (?) :)
Men kan du ikke høre om du kan komme innom når JM ikke er syk lenger? 
Dem SKAL ta deg inn om du føler behov for det.
Har fastlegen din doppler kanskje da? 

Jeg skal ikke til JM før 28/3, og UL 12/3. Dette er ditt andre barn, det er ikke vanlig å dra til JM før etter UL. Man skal kun innom legen for å ta de faste blodprøvene osv rundt uke 12, og for søke om fødeplass :)

immababy skrev:
JM første gang i uke 16? Det  var sent ... Men kanskje normalt da (?) :)
Men kan du ikke høre om du kan komme innom når JM ikke er syk lenger? 
Dem SKAL ta deg inn om du føler behov for det.
Har fastlegen din doppler kanskje da? 

Det er normalt:)

Når det er sagt, satt de ikke opp ny time til deg da neste uke eller noe? Snodig, når de vet at man går å gleder seg sånn.

Tror ikke det er veldig unormalt å vente med JM når det er andre eller tredje gangen man er gravid. Jeg har ihvertfall ikke tenkt å dra før etter UL. Vet ikke om jeg skal bruke JM egentlig i det hele tatt. Men nå har jeg en utrolig trivelig lege da. Så jeg vurderer å bare gå til henne. Er jo måling av blodtrykk, måling av livmor, hjertelyd skjekking og urinpørve testing JM gjør og det kan jo legen gjøre også. Tror akkurat bruk sv JM må den enkelte finne ut av om de føler de har bruk for.

Jeg bruker JM fordi det er mest koselig :)
Og kjenner henne godt fra første sv.skap :)

Aldri gått til lege under graviditeten før ... Kun for å ta blodprøvene i uke 12

immababy skrev:
Jeg bruker JM fordi det er mest koselig :)
Og kjenner henne godt fra første sv.skap :)

Aldri gått til lege under graviditeten før ... Kun for å ta blodprøvene i uke 12

Heldig du er som slapp/slipper legebesøk. Hadde full bekkenløsning og div andre plager. Så måtte innom lege også en del med Nr 1. Men jeg gikk med jordmor også, og hun var superhyggelig. Viser det seg at jeg har tvillinger så blir jeg å kontakte jordmor, men er det bare en/ei inni der så holder det med legebesøk :) blir liksom dobbelt opp med besøk om jeg drar til JM når jeg alikevell må til legen. Men hadde jeg hatt en "teit" lege hadde jeg gått til jordmor hehe. Veldig individuelt dette tror jeg :)

MorTilSnartTo skrev:
I dag skulle jeg til jordmor for første gang,men så ringer de å avlyser pga sykdom :(
I dag skulle jeg høre hjertelyden for første gang.
Nå skal jeg ikke på kontroll på før ul 14 mars..

Dette er veldig kjedelig.. Men synes de kunne satt deg opp på ny time neste uke!
Men du er heldig at det er bare 14 dager til du skal på ul da:)
Jeg bestilte time hos jordmor kun fordi at det er så lenge til ordinær ul som er 28 mars!!:)

Back
Topp