skuffet over middagen i dag...

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Var hos svigers i helgen.
og i går tok de opp indrefilet av okse fra frys,
og så hentet de ferske indrefileter av hjort fra slakterrommet.

Dette skulle vi ha til middag i dag.
Og de pleier alltid å lage noe kjempegodt av sånt kjøtt.
helstekt med fløtepoteter, grønnsaker og en god saus til.

Så virkelig frem til dette,men så skjærer hun kjøttet i småbiter og lager WOK!
Med sweet/chili-saus og ris....

Det gode og møre kjøttet som kunne blitt de beste biffene "ødelagte" hun med å ha de i WOK.

(hjort var forresten veldig dårlig i wok sammen med sweet/chili-saus.

Hadde dere blitt skuffet?

JEPP!!!!!!![:o]

USJ!

[:'(]
Hadde blitt kjempe skuffa ja!

Ser ikke for meg hjortekjøtt i wok nei. Hadde blitt skuffa jeg også, for jeg er veldig glad i biff

Iks... siden jeg i tillegg er gravid nå så tror jeg at jeg hadde gått på do og spydd[&:]
Det hørtes ut som en kræsjmiddag...

Håper de hadde god dessert da[:D]

HJORT?? I WOK?? Hahaha! Sorry..
Hadde aldri falt meg inn å bruke hjortekjøtt i wok.. [:D][:D]
Hadde venta litt poteter, grønnsaker og en herlig saus til det ja.. [:D]

Blitt kjempeskuffa, snakk om bortkasta kjøtt...

Ja, da hadde jeg blitt sååå skuffa.. (hehe.. Wok..[8|]) Og hjortekjøtt som i seg selv erså godt.. 

ORIGINAL: Ida_83

mhm... veldig bortkastet....

Ja, det hadde jeg faktisk blitt.. 

ORIGINAL: Mamalou

Iks... siden jeg i tillegg er gravid nå så tror jeg at jeg hadde gått på do og spydd[&:]
Det hørtes ut som en kræsjmiddag...

Håper de hadde god dessert da[:D]

hun pleier alltid å ha dessert.
men ikke i dag...

jaja,klarte ikke å sitte å si "det var kjempegodt".

prøvde å plukket ut mest oksekjøtt. og det var kanonmørt.
satt bare å tenkte hvor god biff det hadde blitt....

(jeg er kokk,så ble vel ekstra skuffet når jeg vet hva som passer sammen)

ORIGINAL: Ida_83

Nei, jeg tror jeg hadde vært glad over i det hele tatt å bli invitert på middag jeg.. [:D]

ORIGINAL: Lissyjane

INDREFILET????????????????????????????????? Skjærte hun det i STRIMLER og lagde wok? Måtte Gud tilgi henne[:-] Fikk det suget i magen nå[&:]

jepp indrefilet.....

strimlet i wok.....

sa det til sambo,men han liker ikke at jeg sier noe som er eller kan virke nagativt om foreldrene hans....

Hadde faktisk spurt om vi ikke heller kunne laget biffer av kjøttet, så heller woke noe surr neste gang vi kom.

ORIGINAL: StinkiStini

Hadde faktisk spurt om vi ikke heller kunne laget biffer av kjøttet, så heller woke noe surr neste gang vi kom.

hun hadde allerede begynt å steke kjøttet når jeg oppdaget det.

[:o][:o][:o]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

INDREFILET????????????????????????????????? Skjærte hun det i STRIMLER og lagde wok? Måtte Gud tilgi henne[:-] Fikk det suget i magen nå[&:]

jepp indrefilet.....

strimlet i wok.....

sa det til sambo,men han liker ikke at jeg sier noe som er eller kan virke nagativt om foreldrene hans....

Å nei, gid og gid. Det ville jo vært brudd på menneskeparagrafen[:-] Nei jeg får vondt i hjertet. De kan ikke ha visst hva de holdt på med. Jeg hadde en kunde som skulle kjøpe indrefilet som han skulle ha i en gryte! Det så vel ut som øynene var på vei ut av hodet mitt og så kom jeg ned på jorden og tilbød han mørbrad i stedet[8D]

når de deler opp hjorten etter jakten,så merker de pakkene med "biff" eller "grytekjøtt".

Og da blir jeg litt sur når de kaller nesten hele dyret for biff...
De kunne skrevet på "mørbrad", "ytrefilet", "entrecote" osv...

ORIGINAL: Tammiss

Hahahaha, skulle vel prøve seg frem litt da. Og bommet de lux!

Men seriøst, jeg er ikke så simpel at jeg hadde blitt skuffet altså!

jo når de alltid lager de kanongode middagene av sånt kjøtt... så er jo forventningene deretter.

(og ikke kom å si at det var ikke sikkert hun orket å stå hele dagen på kjøkkenet,for det gjorde hun med wok'en også)

Hadde jeg sett noen gjøre det, tror jeg at jeg hadde begynt å gråte....
Kan ikke ødelegge så fint kjøtt på den måten

ORIGINAL: Lone_mor

jeg syns faktisk synd på svigermoren din jeg.. hun prøvde sikkert lage noe nytt og "godt" og tanken var sikkert god.. kanskje hun får litt presnetasjonsangst av å skulle servere gode middager til deg siden du er utdannet kokk..

(men er enig med de andre om at det er bortkastet å bruke et så fint kjøtt til wok)[;)]

meg og sambo har vært sammen i 4 1/2 år,og hun er sluttet å være nervøs over å lage middag til meg,for jeg liker det meste hun lager.
Og hvis hun lager noe jeg ikke liker,så er det ikke hennes feil,da er det noe jeg ikke hadde likt uansett hvem som hadde laget det.

I går lagde hun kanongode fiskekaker som vi hadde i stedet for grøt midt på dagen.
kjempegodt[:D][:D][:D]

Så var vel at hun skulle være litt "hipp og kul".
men jeg liker "mamma-mat" (husmannskost uten dill dall) når jeg er hos svigers og hos mine foreldre.

Back
Topp