Skuffet over meg selv

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
I natt og i dag har desverre vært den verste dagen (om jeg kan kalle det det) sammen med lillegull.
Det begynte kl 01 ca i går natt. Fikk flaske, knip, luft og deretter gråt han til 03, sov i 15 min MAX med jevne mellomrom frem til jeg ga opp å sto opp med han kl 07.
Så var han blid frem til halv ni også var det på'n igjen med knip og luftsmerter.

I dag har jeg vugget, bysset, bært, badet han, dusjet sammen med han jevnt gjennom hele dagen. Noe har hjulpet i 3-5 minutter før det har vært på'n igjen. Jeg har rullet beina, gitt sukkervann, massert magen og gudene skal vite hva jeg IKKE har prøvd for å hjelpe han. Denne uka har virkelig vært JÆVLIG og i dag knakk jeg.
Måtte bare legge han i vuggen, gå ut på verandaen, lukke døren og tok meg en røyk!
Har ikke røyka siden jeg slutta under graviditeten men i det siste har jeg tenkt på det hele tiden (føles det ut som) sikkert fordi jeg både er frustrert, lei meg og straffer meg selv mye pga. lillegulls smerter.

Jeg vet jo at jeg ikke har skyld i at han har vondt i magen men jeg føler meg likevel som en dårlig mamma som ikke kan hjelpe gutten min. Det er så GRUSOMT når han ligger i fanget mitt og HYLER for full hals samtidig som han stirrer meg rett inn i øynene hele tiden. :( Føles ut som han ber meg om hjelp uten at jeg får hjulpet han...

Jeg ammer jo ikke lenger så røyken skader ikke han uten at det lukter forferdelig av meg. :(
Løpte å dusja og pusset tenner etterpå men lukten sitter jo både i ånde og på hendenene uansett... :(
ÅÅÅÅÅH, om ikke manuellterapauten på mandag hjelper nå så må vi finne på noe annet hvis dette fortsetter - det er ikke til å holde ut lenger! Han, jeg og vi kan bare ikke ha det sånn.

I dag har han siklet så mye også. Noen som vet hva det kan komme av.
Han får vell ikke tenner så tidlig????!
Kjente ingenting inni munnen hans...
Kan jo bare være fordi han har skriki så mye at han ikke lenger klarer å lukke munnen så siklet bare renner.. :P
Jada - overtrøtt humor!!!

Uff dette hørtes helt forferdelig ut!:( Utrolig vondt for mammahjertet når de små bare gråter og ikke vil sove.. Lille er heldig som har deg, du står virkelig på! Kan det være økedøgn? at du må begynne med høyere dose mme? Kan det være lille brygger på noe kanskje?

Jeg hadde også en grusom dag iforgårs(onsdag)... Lille gråt og gråt, og jeg gråt med.. Han har hatt problemer med søvnen, og utifra gråten så virket det som han var trøtt.. Kan det være en slik "trøtthetsdag" for dere også? Noe usikker på om det også kan ha vært at vi byttet mme den natten, men det kan være tilfeldig(siden torsdag har vært en drømmedag:D). Han nærmer seg 3mnd(1.oktober:)) så var litt inne på tanken om all gråten var et ledd i utviklinga. På randen av å finne ut noe, men klarer det. Om du skjønner:P Leste et eksempel at et barn kan bli skikkelig frustrert/gråte når det vil få tak i en leke og ikke helt klarer å nå frem.

Som smånevnt over, torsdag har vært en skikkelig drømmedag! Sovnet av seg selv 2 ganger! En gang på natta og til kvelden. Han sovna også i vogna, helt uten å sutre(!) Bare plutselig så sov han:P Krysser jo fingrene for st han nå har lært seg å sove inn:) Kanskje derfor han gråt igår? holdt på å lære litt nye ting:P Mye spekulasjoner:P

Men ikke gi opp! De små har gode og dårlige dager! Og de kan komme rett på rad eller litt her og der. Du gjør en kjempejobb! Ikke glem det<3 Krysser fingrene for at dere ser en bedre dag idag! Stor klem<3

PS: har du prøvd swaddling(/tror det heter reiving på norsk)? Er en innpakkningsmetode for å roe baby. Har funket ved flere tilfeller her! Han får ikke fekta så veldig med hendene når han er tett innpakka. Kombiner swaddling med byssing og en klut litt over øynene så er søvnen litt lettere å finne:) Lykke til<3

Høres forferdelig ut både for babyen din og for deg.. Sender deg og bebisen mange klemmer.. Håper alt blir bedre fremover

Uff det hørtes ikke noe særlig ut, som sagt over så bare husk at du er en god mor, bare se på alt du prøver. Å sprekke å gå å ta en røyk det er ikke rart du gjorde når du har det sånn. Jeg røyker selv så vet hvordan det er. Håper det hjelper på mandag, å at dere finner ut av det. Minsten her sikler å har hånda i munnen hele tiden, tant ungen min fikk begynnende tann 2,5 mnd å tanna var ute når han var 3 mnd. Så det går ann. Lykke til, du gjør en strålende jobb:) sender deg masse klemmer :)

❤gutt født 27/6❤

Uff, det hørtes forferdelig ut. Kan ikke forestille meg hvordan det er å se babyen ha det så vondt og ikke kunne hjelpe. Det skjærer i et mammahjerte. Du er en god mor, og ditt nærvær gir han jo trøst og trygghet uansett. Ikke tenk noe på den røyken. Skjønner veldig godt at du tok den. Røykte selv før, og det føltes veldig godt når man er stressa og lei seg. Håper dagen i dag blir bedre for dere og at manuellterapaut vil hjelpe. Stoooor klem

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Huff så fælt dere har hatt det :(
Sender en stoooor klem til dere begge.

Du er IKKE en dårlig mamma selv om du føler du ikke klarer å trøste.
Bare det at du er der og viser at du bryr deg er trøst i seg selv ❤

Har desverre ikke noen gode råd å gi.
Men det at han sikler kan være begynnende tenner.
Det kan klø i mange måneder før tannfrembrudd.
Her sikler han mye, har gjort det lenge, og jeg ser at det er to tenner nede.
De er enda godt under tannkjøttet, men på vei.
Og det virker som det klør mer enkelte dager.

Håper mageknipen blir bedre snart ❤

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Blir helt varm om hjertet jeg. Tusen takk for så mange fine og støttende ord og kommentarer! :)

Vi byttet over til Collett mme i går - første flaske kl. 01. Han sovnet godt etterpå selv om jeg var skeptisk.
Jeg klarte ikke å få opp en ordentlig rap. Det kom litt luft men ikke på samme måte som med HIPP - for da kom det alltid først en rap også en gulp.
Men jeg la han etter 15-30 min uten at jeg lyktes i å få opp den rapen så jeg var skeptisk.
Men han sov som en stein frem til 04. Fikk en ny flaske og sovnet fint igjen og sov til 07. :)
Han leverte til og med en liten bæsjebleie for første gang uten en lyd etter at han sluttet på morsmelk!
Han sover nå også. UTROLIG deilig!
De siste 14 dagene har vært utrolig slitsomt og i går var jeg virkelig på bristepunktet.
Jeg prøver selv og sove nå men klarer ikke - antakeligvis fordi jeg er blitt vandt med lite søvn.

Jeg håper virkelig at ting blir bedre for lille gullklumpen nå, det er så trist at den første tiden vår har blitt slukt av gråt og vondt for han hele tiden.
Føler liksom at jeg ikke har fått blitt kjent med han som en baby, vi er kun blitt kjent med alle plagene hans stakkars og det har jo også gått på min helse løs for tidligere denne uken gikk jeg til legen pga. ekkel oppkast, vondt i magen, svimmelhet, kvalme og hodepine + at jeg fortsatt har gått ned flere kilo i vekt og legen mente at jeg antakeligvis har fått magesår igjen. Jeg har hatt det tildligere pga. stress og han mente at det kunne blusse opp igjen nå som kroppen gikk på tomgang.
Skal på røntgen til uka så jeg håper ting blir bedre, det var snakk om antibiotika men vi får se hva som skjer.
Ikke bare, bare å få baby! :P

PS: har du prøvd swaddling(/tror det heter reiving på norsk)? Er en innpakkningsmetode for å roe baby. Har funket ved flere tilfeller her! Han får ikke fekta så veldig med hendene når han er tett innpakka. Kombiner swaddling med byssing og en klut litt over øynene så er søvnen litt lettere å finne:) Lykke til<3

Du mener å pakke han inn som en wrap på en måte? :P
Jada. Jeg har prøvd det men det har nok desverre ikke fjernet luften i magen/ smertene hans. Han er stiv som en stokk når han har vondt stakkar. Og han har som oftest ''kosen'' sin slik som du beskriver. :)
Men tusen takk for tips. :)

Uff dette hørtes helt forferdelig ut!:( Utrolig vondt for mammahjertet når de små bare gråter og ikke vil sove.. Lille er heldig som har deg, du står virkelig på! Kan det være økedøgn? at du må begynne med høyere dose mme? Kan det være lille brygger på noe kanskje?

Jeg hadde også en grusom dag iforgårs(onsdag)... Lille gråt og gråt, og jeg gråt med.. Han har hatt problemer med søvnen, og utifra gråten så virket det som han var trøtt.. Kan det være en slik "trøtthetsdag" for dere også? Noe usikker på om det også kan ha vært at vi byttet mme den natten, men det kan være tilfeldig(siden torsdag har vært en drømmedag:D). Han nærmer seg 3mnd(1.oktober:)) så var litt inne på tanken om all gråten var et ledd i utviklinga. På randen av å finne ut noe, men klarer det. Om du skjønner:p Leste et eksempel at et barn kan bli skikkelig frustrert/gråte når det vil få tak i en leke og ikke helt klarer å nå frem.

Som smånevnt over, torsdag har vært en skikkelig drømmedag! Sovnet av seg selv 2 ganger! En gang på natta og til kvelden. Han sovna også i vogna, helt uten å sutre(!) Bare plutselig så sov han:p Krysser jo fingrene for st han nå har lært seg å sove inn:) Kanskje derfor han gråt igår? holdt på å lære litt nye ting:p Mye spekulasjoner:p

Men ikke gi opp! De små har gode og dårlige dager! Og de kan komme rett på rad eller litt her og der. Du gjør en kjempejobb! Ikke glem det<3 Krysser fingrene for at dere ser en bedre dag idag! Stor klem<3

Tror nok ikke det var økedøgn for jeg forsøkte å tilby han mat ofte - i desperasjon ;) Men det resulterte desverre bare i mer luft og magevondt + masse gulp. Vi har jo hatt det på denne måten lenge vi vet du. Alle dager har vært preget av mye uro, gråt, luft og magevondt men i går var det bare hylskriking konstant - til å bli helt sprø av...
Håper virkelig han ikke brygger på noe for det er sånn ca det siste vi trenger her i huset!!! ;)

Og hvis det var trøtthetsdag så forstår jeg han godt! Jeg har hatt trøtthetsdager 2 måneder i strekk! :p

Tusen takk for alle råd og tips. :)
Håper dere får en fin og rolig dag også. :)

Uff, det hørtes virkelig ikke godt ut, verken for deg eller han. Det er så forferdelig når de gråter og ingenting hjelper. Jeg har ikke noen tips til deg dessverre, men jeg krysser fingrene for at dere snart får bedre dager. Den røyken ville jeg ikke tenkt så mye på, alternativet hadde kanskje vært å slått hull i veggen eller noe. På en eller annen måte må man bare avreagere, det er jo som en unntakstilstand når det står på slik.

Forresten, hvis han ikke roer seg rundt 3 måneders alder, kan det jo kanskje være lurt å få sjekket om det kan være refluks han er plaget av. Bare en tanke... Jeg vet ikke hvor tidlig legene vil sjekke det da...

Forresten, hvis han ikke roer seg rundt 3 måneders alder, kan det jo kanskje være lurt å få sjekket om det kan være refluks han er plaget av. Bare en tanke... Jeg vet ikke hvor tidlig legene vil sjekke det da...

Takk for tipset. Det har jeg aldri hørt om før så jeg skal google litt. :)

Å så en annen ting, vi brukte hipp pga han fikk magesmerter av nan, hippen funka flott en god stund, så ble han litt sånn som du forklarer han gulpa heeeele tiden å hadde luft å var plaget, da begynte jeg gradevis men alikevel fort tilbake til nan (stoler mest på den av en eller annen grunn) hadde i malt i hver flaske litt altså å så sluttet jeg gradevis med det også. Han ble mye bedre å stoppet å gulpe å raper m en gang.

❤gutt født 27/6❤

Å så en annen ting, vi brukte hipp pga han fikk magesmerter av nan, hippen funka flott en god stund, så ble han litt sånn som du forklarer han gulpa heeeele tiden å hadde luft å var plaget, da begynte jeg gradevis men alikevel fort tilbake til nan (stoler mest på den av en eller annen grunn) hadde i malt i hver flaske litt altså å så sluttet jeg gradevis med det også. Han ble mye bedre å stoppet å gulpe å raper m en gang.

❤gutt født 27/6❤

Vi brukte NAN først og da sprutgulpet han så fælt så den tør jeg ikke prøve igjen. Han ble akkurat sånn du nevner. Det funka greit med HIPP i starten men plutselig fikk han mye vondt i magen. Prøvde litt malt i hver flaske uten hell.
Etter mye googling så konkluderte jeg med at det var veldig mange som anbefalte COllet om barna hadde slitt med mage så nå har vi gått for den og håper den fungerer bra. :)
Blir spennende å se hvordan det blir resten av dagen og utover i helgen. :)

Vi brukte NAN først og da sprutgulpet han så fælt så den tør jeg ikke prøve igjen. Han ble akkurat sånn du nevner. Det funka greit med HIPP i starten men plutselig fikk han mye vondt i magen. Prøvde litt malt i hver flaske uten hell.
Etter mye googling så konkluderte jeg med at det var veldig mange som anbefalte COllet om barna hadde slitt med mage så nå har vi gått for den og håper den fungerer bra. :)
Blir spennende å se hvordan det blir resten av dagen og utover i helgen. :)

Håper virkelig det virker :)

❤gutt født 27/6❤

Du mener å pakke han inn som en wrap på en måte? :P
Jada. Jeg har prøvd det men det har nok desverre ikke fjernet luften i magen/ smertene hans. Han er stiv som en stokk når han har vondt stakkar. Og han har som oftest ''kosen'' sin slik som du beskriver. :)
Men tusen takk for tips. :)

Ja som en wrap, hehe:P Dumt det ikke har funket:/

3 måltider inntatt i løpet av dagen i dag - fortsatt ikke en antydning til mageknip! Vært SÅ blid og sovet i fred uten å våkne i skikorama. :)
Lover godt hittil. :) Krysser, krysser! :)

Hurra!:D Samme som vi opplevde her da, myyyye gråt samme døgnet vi byttet, og dagen etter var alt fryd og gammen:D Dette var gode nyheter, krysser fingrene for at dette fortsetter!:)

Krysser fingrene for at colleten fungerer bra :) fryktelig slitsomt med skriking!! Har han bikket tre mnd enda?

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Back
Topp