Skuffet over KK

MammaMassør

Glad i forumet
Jeg var på samtale med ei overlege i går.
Dette for å diskutere forløsning siden babyen her fortsatt ligger i tverrleie.

Kom hjem med flere ubesvarte spørsmål enn da jeg dro. Og en forferdelig følelse.

Hun var hånlig, frekk og ufin.
Jeg fikk beskjed om at det var ikke sikkert de kunne hjelpe meg siden jeg var så komplisert.
Jeg har fra før en operasjon i tarmene og derfor arr vertikalt på magen.

Hun mente det ikke gikk an å gjøre keisersnitt på meg. Men var også enig i at baby i tverrleie ikke kan fødes vaginalt.

På spørsmål om jeg trengte å bekymre meg for å bli en del av statistikken man leser om i media ble hun steik forbanna og freste at jeg ikke burde blitt gravid dersom jeg ikke var forberedt på at babyen døde. For naturen var nådeløs. [emoji15]

Jeg var ALDRI frekk tilbake, spurte fint og holdt meg saklig. Men helvete heller! Jeg har aldri vært så sint, skuffet og lei meg på samme tid.

Hva i F gjør man i sånne situasjoner?

Jeg fikk en deadline til 1oktober (har termin 12.) og at babyen måtte ha snudd seg til da, hvis ikke ville de prøve KS da. Men med forbehold om at de ombestemte seg. Fordi hun jobbet i team og ikke kunne ta avgjørelser alene.

Kjenner dette tærer på mer enn hva jeg ønsker. [emoji22]

Jeg var på samtale med ei overlege i går.
Dette for å diskutere forløsning siden babyen her fortsatt ligger i tverrleie.

Kom hjem med flere ubesvarte spørsmål enn da jeg dro. Og en forferdelig følelse.

Hun var hånlig, frekk og ufin.
Jeg fikk beskjed om at det var ikke sikkert de kunne hjelpe meg siden jeg var så komplisert.
Jeg har fra før en operasjon i tarmene og derfor arr vertikalt på magen.

Hun mente det ikke gikk an å gjøre keisersnitt på meg. Men var også enig i at baby i tverrleie ikke kan fødes vaginalt.

På spørsmål om jeg trengte å bekymre meg for å bli en del av statistikken man leser om i media ble hun steik forbanna og freste at jeg ikke burde blitt gravid dersom jeg ikke var forberedt på at babyen døde. For naturen var nådeløs. [emoji15]

Jeg var ALDRI frekk tilbake, spurte fint og holdt meg saklig. Men helvete heller! Jeg har aldri vært så sint, skuffet og lei meg på samme tid.

Hva i F gjør man i sånne situasjoner?

Jeg fikk en deadline til 1oktober (har termin 12.) og at babyen måtte ha snudd seg til da, hvis ikke ville de prøve KS da. Men med forbehold om at de ombestemte seg. Fordi hun jobbet i team og ikke kunne ta avgjørelser alene.

Kjenner dette tærer på mer enn hva jeg ønsker. [emoji22]

Pardon my french, men for ei real f**te! Ignorer dagens møte å be om en second opinion eller få fastlegen din til å ta kontakt med Riksen. De har nok den kompetansen de mangler på KK.

Er det mulig?!?!? [emoji33] Jeg hadde uten tvil rapportert denne legen videre etter det utspillet der! Fy f**n, enkelte burde ikke jobbe med mennesker!

Å fy søren for ei megge! Jeg flykta til Voss for jeg møtte på ei med den holdningen med første. Kanskje det er hun samme [emoji32] vet du dessverre ikke kan være på Voss. Men hadde virkelig tatt kontakt med et annet sykehus som har kompetanse. Sånn skal det ikke være i det hele tatt.... en skal føle seg trygg og ivaretatt. Som hun over skriver så er riksen et godt alternativ.
God klem

o_O Hva? Høres helt forferdelig og idiotisk ut! Det er ikke slik noen skal bli behandlet i helsevesenet eller ellers. Her ville jeg faktisk raportert henne til KK for noen som behandler folk slik bør virkelig stoppes. Det hjelper faktisk å klage da de er tvunget til å se på situasjonen på nytt og for din del vil du kanskje få en ny vurdering av en ny lege som kan være mer hjelpsom eller be de henvise deg til et annet sted om de ikke føler seg i stand til å gjøre noe.

Det er det villeste jeg har lest!!!! Hu det må jo rapporteres, og det kjapt!!! «Ikke bli gravid uten å være forberedt på at babyen dør, for naturen er nådeløs»? Hu skulle aldri vært i kontakt med pasienter!! Jeg hadde kontakta ledelsen på KK, og så hadde jeg kontakta fastlegen og krevd å bli henvist til Riksen! Makan!!!

Ojsann! Sånn går det ikke ann å oppføre seg!
Bytt sykehus om du kan!

Jeg vil anbefale å høre podcasten foreldrerådet fra april som handler om setefødsel. Der er fødselslege Thorbjørn Brook Steen gjest. Han virket hvertfall veldig beroligende på meg!
Han jobber et sted i Oslo, men vet ikke hvor.

Ojsann! Sånn går det ikke ann å oppføre seg!
Bytt sykehus om du kan!

Jeg vil anbefale å høre podcasten foreldrerådet fra april som handler om setefødsel. Der er fødselslege Thorbjørn Brook Steen gjest. Han virket hvertfall veldig beroligende på meg!
Han jobber et sted i Oslo, men vet ikke hvor.

Tror kanskje han jobber på KK, kunne det gått å bedt om en samtale med han i stedet? :confused005

Fy faan. Hun der burde jo ikke jobbe med mennesker i det hele tatt. Du burde ringe fastlegen din og få hjelp til å snakke en annen lege/ sykehus.

Hva i alle dager[emoji33][emoji35] sier som de andre; rapporter dette og få noen andre til å se på saken! Sånn går det jo ikke an å oppføre seg[emoji35]

Uff,for en ekkel opplevelse [emoji19] Kjenner at jeg blir trist når noen oppfører seg sånn,du er jo allerede i en sårbar situasjon. Jeg er enig med de over,du bør nok klage på henne(Vet at det kanskje ikke hjelper deg så mye,men forhåpentligvis oppfører hun seg ikke sånn igjen).

Huff, så forferdelig. Jeg ville også prøvd å få bytta sykehus med en gang, selv om det betyr å måtte dra til Oslo.

Ærlig talt!! Slik oppførsel skal ikke være lov av en lege!

Hun må du ta å sende en klage på tenker jeg og be om å få snakke med en anen lege.

Desverre min frykt om kk. Helt utrolig. Krev ny lege og samtale og rapporter hun dere. Søren men ikke alle som burde hatt lov være i kontakt med pasienter. Blir så forbannet på dine vegne. Jeg hadde ikke gått derfra uten en nye konsultasjon med lege. Håper det løser seg for deg!

Dette må du melde inn så fort du får muligheten! Slike saker blir nok tatt veldig på alvor. Utrolig leit å høre, men dette kommer nok til å gå fint til slutt - det er jeg sikker på. ❤️

Meld inn en klage på henne, du er nok mest sannsynlig ikke første hun oppfører seg sånn mot. Da må lederen hennes ta klagen opp med henne. Det der var ikke greit!

ÅÅÅ FYYYY F***** Kødder du?!? Hva er det å si til ei som snart skal føde? Ja, alle vet jo at dødfødsler skjer, men det er vel ikke noe noen planlegger for? Å huttetu nå ble jeg lei meg og oppgitt på dine vegne:(

Men i svarte f***?!
Sånn oppførsel hadde jeg fader rullan meg ikke godtatt!! Du burde klage til en eller annen instans(fylkesmann?) håper du noterte deg navnet til tispa!![emoji35][emoji35]
Hvor bor du?

va?!? går ikke an!!! Detta kommer gå heelt fint och den där hurpen där borde du bara trekke pusten, samle krafter och rapportere! Som att du inte har nok å tenke på fra förr! fyyy! Måtte du slippa se henne mer! :mad:

Back
Topp