Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Bdancer
Unger lærer seg å krabbe og gå når de føler behov for det. hvis han sitter på ræva uten å si noe så er han fornøyd med det. han begynner å bevege seg rundt selv når han blir lei. kanskje derfor han ikke beveger seg rundt for egen maskin fordi du skjemmer han bort med å gå rundt med han?
Unger skal utvikle seg i sitt eget tempo - skal ikke settes opp før de sitter selv og skal heller ikke reises opp før de reiser serg opp selv!
ORIGINAL: Macka
Jeg vet at han ikke er fornøyd med det. Han er ikke det hjemme og kan ikke tenke meg at han er det i barnehage i så mange timer. Men han pleier å være snill når vi er utenfor hjemmet og klager sjeldent. Og om du ser andre unger på hans alder, så vet du at de sjeldent sitter i ro, men åler seg eller kryper rundt hele tiden. Unger på hans alder ønsker å komme frem, utforske ting, ikke sitte pent på gulvet å være tilfreds. Når det kommer til det at han ikke kryper så kan du lett si at jeg skjemmer han bort, men gutten har gått til fysioterapeut i mange måneder for å komme igang, uten resultat. Guttens pappa krøp heller aldri, så ikke alle barn gjør det. Noen reiser seg og begynner å gå og så kommer krype stadiet når de skal leke på gulvet.
Unger lærer seg å krabbe og gå når de føler behov for det. hvis han sitter på ræva uten å si noe så er han fornøyd med det. han begynner å bevege seg rundt selv når han blir lei. kanskje derfor han ikke beveger seg rundt for egen maskin fordi du skjemmer han bort med å gå rundt med han?
Unger skal utvikle seg i sitt eget tempo - skal ikke settes opp før de sitter selv og skal heller ikke reises opp før de reiser serg opp selv!
ORIGINAL: Delia
Nå er ikke jeg faglært eller noe, men er det ikke mer skadelig å gå mye med et barn som ikke er klar for det?? Mini her hoppet også over krabbestadiet og begynte å gå.... når han selv var klar![:)]
ORIGINAL: ~lill~
Jeg synes du stresser for mye jeg... Når han bare er 11 mnd, så kan man ikke forvente at de kryper eller går enda, noen er senere enn andre. Ungene lærer ikke av å "bli tvunget" til noe de ikke er klar for, tvertimot faktisk! Man kan stoppe utviklingen ved å presse på, for da mister de lysten/ motivasjoen for videre utvikling!
Det kommer når det kommer, og barn lærer som regel av hverandre ved å observere og herme.
ORIGINAL: Maelle
Jeg vet at han ikke er fornøyd med det. Han er ikke det hjemme og kan ikke tenke meg at han er det i barnehage i så mange timer. Men han pleier å være snill når vi er utenfor hjemmet og klager sjeldent. Og om du ser andre unger på hans alder, så vet du at de sjeldent sitter i ro, men åler seg eller kryper rundt hele tiden. Unger på hans alder ønsker å komme frem, utforske ting, ikke sitte pent på gulvet å være tilfreds. Når det kommer til det at han ikke kryper så kan du lett si at jeg skjemmer han bort, men gutten har gått til fysioterapeut i mange måneder for å komme igang, uten resultat. Guttens pappa krøp heller aldri, så ikke alle barn gjør det. Noen reiser seg og begynner å gå og så kommer krype stadiet når de skal leke på gulvet.
Det er jo sånn de LÆRER seg å krype og/eller gå, ved å sitte og i sitt eget tempo prøve seg frem og finne ut hvordan de kan gjøre det.. Skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av at DE skal gå med barnet når det tross alt ikke er bra for ham..?
I barnehagen er det mye som skjer og mye og se på, og han kan godt være fornøyd med å sitte på gulvet og observere (til han føler seg klar til å prøve å være mer med)- selv om han ikke er det hjemme (der det tross alt kan bli litt kjedelig for en liten pjokk)..
Og hvorfor går dere til fysio når du selv sier at det er normalt at de ikke kryper?
ORIGINAL: merete_80
Må bare signere den. Og er vel heller ikke anbefalt å "gå med barna" før de vil det selv. (Og da har de jo vært gjennom reise seg opp, gå langs bordet-stadiet)
ORIGINAL: Lissyjane
Det er jo nettopp fordi barn blir båret over alt at de ikke vil lære seg å krype å stå. Jeg skjønner barnehagen veldig godt. Nei,det er ikke det samme å sitte ned med han som å gå rundt med han. Når man går rundt med han,går de jo ikke med flere barn. Men når de sitter å leker med han,så sitter det jo andre barn der. Jeg synes du skal stole på barnehagen på dette punktet[;)] Jeg synes de tenker helt riktig[;)] Et barn som blir bært hele dagen,vil jo ikke trenge å krype eller gå. Og når han ser at de andre kommer seg frem,så vil jo han også bli oppmuntret til å krype eller stå[:)]
Så alle foreldre som går med sine unger før de lærer å gå selv, gjør stort feil? Seriøst altså.
Må bare signere den. Og er vel heller ikke anbefalt å "gå med barna" før de vil det selv. (Og da har de jo vært gjennom reise seg opp, gå langs bordet-stadiet)
Jeg sa bare at det ikke var anbefalt. Skjønner ikke hvorfor du blir spydig (Ja, jeg vil påstå at en kommentar som "seriøst altså" er ganske spydig)
ORIGINAL: GutteBabyMars09
Du må snakke med bhg om dette, for det er ikke slik det skal være! Er skadelig å sitte lenge, enn å gå litt rundt omkring med hjelp! Synes synd på han jeg!