Skuffet og sliten.

Charlotte

Blir kjent med forumet
I dag den 15. November hadde legen min på sykehuset sagt jeg skulle bli satt igang Pga store bekkensmerter som har gjort meg sengeliggende i over 2 måneder, og vi fikk beskjed om å møte opp å ta med fødebagen.

Etter en rask undersøkelse så han att jeg hadde blitt litt mer utvidet enn det jeg var forje gang og da bråbestemte meg for å la meg ligge enda lenger. Da han helst ville att ting skulle starte selv så sendte han meg hjem igjen og sa att om ikke prinsessa ikke hadde kommet innen førstkommende onsdag så skulle han sette meg igang med kateter.

Jeg er så sliten og utmattet og er ved ett briste punkt. Jeg har nå forberedt meg på att hun skulle komme nå i helgen etter han lovet å sette meg igang. Også bare ombestemte han seg. Jeg må ha hjelpepleiere hos meg hele tiden da jeg til og med har problemer med å komme meg på toalettet selv.

Nå orker jeg snart ikke mer. Dette har vært en utrolig skuffende dag, og jeg merker att psyken min har blitt totalt ødelagt.

Sa var så fortvilet i dag og sa til han også att jeg driter i om jeg må ta keisersnitt, heller det. For slik ting er rundt meg nå orker jeg ikke. Null venner og familie til å stille opp å støtte og alenemor i tilleg.

Jeg orker bare ikke mer...
 
Jeg skjønner jo at de helst vil at det skal skje naturlig, men så utrolig kjedelig at de går tilbake på det når du har blitt lovet igangsettelse - forstår godt at du er skuffet og lei. Må være spesielt tøft dersom du ikke har noen nære rundt deg til å hjelpe og støtte. Håper virkelig det skjer noe av seg selv i aller nærmeste fremtid da, så du slipper å vente stort lenger. Stor klem.
 
Huff stakkar deg :(
Prøve å tenke på premien til slutt :) skal se at prinsessa kommer snart :) hold ut og prøv å tenke positive tanker :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uff! Skjønner godt du er dritlei! Hadde hvem som helst vært. Og jeg forstår veldig godt at du ikke klarer å tenke så veldig positivt eller fokusere på "premien ved enden av tunellen". For hva med de som får den premien bare ved å ha en kort drømmefødsel etter et problemfritt svangerskap? De får jo akkurat samme premien. Jeg skjønner GODT at du er sykt skuffa og møkkalei nå. All forståelse fra meg. *stor klem*

Håper virkelig for din del at fødselen starter av seg selv umiddelbart. Er regelrett sjokkert over at de lar deg fortsatt gå når de vet hvor vondt du har hatt det. Er jo ikke noen god start på barselperioden å tynes så hardt. Selv om man jo vet at det beste er å komme i gang naturlig. Huff... Synes veldig synd på deg nå, og veldig mye mindre synd på meg selv som har sutret i halve dag over hvor dritlei jeg er, og hvor skuffet jeg er fordi terminen kom uten at baby viser tegn til å ville komme. (jordmor har sagt i to uker at hun tror bebis kommer "når som helst". så har fått litt for høye forhåpninger)

Krysser fingrene for deg!
 
Så utrolig kjedelig! :( høres ikke noe særlig ut å ha så store problemer som du har hatt i 2. Mndr nå :(
Du har all min sympati! Masse lykke til med de siste ventedagene <3 Det er fullmåne på søndag, hold motet oppe! Lykke til :)
 
Uff ja, nei dagene går tregt nå, har hatt noen harde "rier" sånn av å til. Men er ikke noe regelmessig eller ofte, så får jo bare ligge å vente, er jo ikke stort igjen. Før trøste meg med att de igjen lovet å sette meg igang nå på onsdag. Så får håpe de holder det denne gangen. For nå er jeg møkka lei.

Er bare så utrolig kjedelig å måtte slite seg så utrolig mye både psykisk og fysisk nå før fødsel. Ikke får jeg sovet noe særlig heller da bekkenet ikke lar meg ligge på noe som helst måte.
 
jeg fikk brev i dag fra sykehuset om overtidskontroll. Fikk fader meg ikke time før 25/11. 10 dager på overtid! Skuffa!

Er jo bare timen til kontroll det... Skal de så sette meg i gang så er jeg vel 12-14 dager på overtid. Og kanskje det ikke funker på første forsøk.

Fader altså... Ble passe dritirritert.
 
Igangsetting er ikke bare bare det heller.. Går snart inn i mitt fjerde døgn på føden. I går kveld ville de ta vannet, men ombestemte seg. Det samme gjorde de idag tidlig og i ettermiddag. Legen sa at i morgen tidlig skulle de ta vannet, men nå nettopp snakket jordmor om et hviledøgn. Jeg er på nippet til å eksplodere. Jeg ble satt i gang kl. 09.45 torsdags morgen pga forhøyet gallesyreverdi. Alt gikk kjempe fort fra blodprøver til innleggelse, men nå har de all verdens tid.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Igangsetting er ikke bare bare det heller.. Går snart inn i mitt fjerde døgn på føden. I går kveld ville de ta vannet, men ombestemte seg. Det samme gjorde de idag tidlig og i ettermiddag. Legen sa at i morgen tidlig skulle de ta vannet, men nå nettopp snakket jordmor om et hviledøgn. Jeg er på nippet til å eksplodere. Jeg ble satt i gang kl. 09.45 torsdags morgen pga forhøyet gallesyreverdi. Alt gikk kjempe fort fra blodprøver til innleggelse, men nå har de all verdens tid.



Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Åh herrevene, jeg merker jeg blir irritert på dine vegne. Syns virkelig ikke leger skal ombestemme seg slik på rappen. Iallefall ikke etter de har sagt noe... Da kan de heller holde tåta.. Vi damer vi forbereder jo oss mentalt på slikt, og når ting ikke blir som man har sagt fører det til skuffelse.
 
Huff, det høres slitsomt ut ja! Håper at du snart kommer i gang av deg selv, for det er faktisk det beste!
 
Huff føler med dere.

Håper det går bra med deg nå Charlotte!
 
Huff føler med dere.

Håper det går bra med deg nå Charlotte!
Hvordan går det med deg?:)


Sent from my iPhone using BV Forum


Har ikke vært her inne så mye i det siste. Hehe nei til all skuffelse så ligger frøkna forsatt i magen.. Igjen etter att legen LOVET igangsetting på onsdag som var. Også har jeg fått overtidskontroll til mandag. Er i dag 41 +2 og etter å blitt lovet å bli satt igang helt fra uke 38 så er jeg veldig sliten. Orker ikke stort om dagene. Vondt å si det, men har misten gleden av å vente på henne og gleden ved å være gravid. Forandrer seg sikkert når a er i armene mine, men nå er all motivasjon borte vekk...
 
Uff stakkar deg ! Her må du bare mase altså! Nå er du på dag 7 overtid så innen få dager må hun komme. Må virkelig si dette høres veldig tragisk ut at de skal la deg gå så lenge. :( jeg er på dag 2 overtid og har gitt opp selv på å føde. Time til overtid torsd så føles som en evighet til:(!og da skal de jo bare vurdere alt og ny time. Ikke sikkert det blir nov barn på oss heller da men bikker over i desember for meg. Ikke i ditt tilfelle vel hvor de pleier å sette igang på dag 10? Er forskjellig har jeg hørt men du som sliter med bekkenet og alt psykisk burde vel fått en egen vurdering å bli satt igang lenge før. Skjønner ikke hva som de drøyer med. Babyen er jo fix ferdig. Sender over en trøsteklem :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ikke vært her inne så mye i det siste. Hehe nei til all skuffelse så ligger frøkna forsatt i magen.. Igjen etter att legen LOVET igangsetting på onsdag som var. Også har jeg fått overtidskontroll til mandag. Er i dag 41 +2 og etter å blitt lovet å bli satt igang helt fra uke 38 så er jeg veldig sliten. Orker ikke stort om dagene. Vondt å si det, men har misten gleden av å vente på henne og gleden ved å være gravid. Forandrer seg sikkert når a er i armene mine, men nå er all motivasjon borte vekk...

Huff, jeg får så vondt av deg :( Er selv 41+1 i dag. Synes virkelig den strikken din er tøyd i det lengste laget nå!
Jeg vet hva du mener med at du har mistet gleden av å vente! Det har jeg også, kjenner jeg er "sint" på hun lille som ikke vil ut, og så får jeg dårlig samvittighet :( Det er jo ikke hennes feil. Men vanskelig å glede seg når det føles som om hun aldri kommer til å komme :( Jeg er bekymrer av natur, og livredd for at noe galt skal skje :( Det tar på å bekymre seg :(

Jeg sender også en skikkelig trøsteklem til deg <3
 
Da må de virkelig se å sette deg igang! Nå kan du ikke gå sånn lenger.
 
Da må de virkelig se å sette deg igang! Nå kan du ikke gå sånn lenger.


Skulle ønske legen min sa det samme. Men han vil ha aaaalt så naturlig som overhodet mulig, selv om jeg nesten har sitti på knærne og bønnfallt de om å sette meg igang. Tilogmed sagt jeg ikke bryr meg om jeg ender i keisersnitt. Jeg orker bare ikke mer.

Siden jeg er aleine så er det ikke så altfor mye jeg kan gjøre for å speede ting opp selv. Tilogmed vært så ille att jeg har vurdert å dra med meg ukjente menn hit for å speede ting opp litt. Men har jo selfølgelig ikke gjort det. Men vurdert det. Er så forbannet og skuffet over det sykehuset. Jordmoren på sykehuset prøvde å snakke meg rolig her for litt siden. Og jeg bare gråt og prøvde å forklare min situasjon. Og hun bare. "Det går over... Sånn er det med alle.. Du må ikke tro du er ett uvanlig tilfelle" ble helt paff av det utsagnet.
 
Skulle ønske legen min sa det samme. Men han vil ha aaaalt så naturlig som overhodet mulig, selv om jeg nesten har sitti på knærne og bønnfallt de om å sette meg igang. Tilogmed sagt jeg ikke bryr meg om jeg ender i keisersnitt. Jeg orker bare ikke mer.

Siden jeg er aleine så er det ikke så altfor mye jeg kan gjøre for å speede ting opp selv. Tilogmed vært så ille att jeg har vurdert å dra med meg ukjente menn hit for å speede ting opp litt. Men har jo selfølgelig ikke gjort det. Men vurdert det. Er så forbannet og skuffet over det sykehuset. Jordmoren på sykehuset prøvde å snakke meg rolig her for litt siden. Og jeg bare gråt og prøvde å forklare min situasjon. Og hun bare. "Det går over... Sånn er det med alle.. Du må ikke tro du er ett uvanlig tilfelle" ble helt paff av det utsagnet.


Oj hjelpes! For ei hurpe! Hvilket sykehus er du på? :(
 
Back
Topp