Skuffet og irritert

Vi fikk snakket og kommet til enighet om å sette av mer tid til hverandre, og at han også skal hjelpe til med utstyret til babyen, han foreslo til og med selv at han skulle kjøpe vognposen siden jeg har kjøpt det andre til nå :)
Så flott.! :-)

Dette med pengeproblemet, har ikke du rett på engangsstønad? Er en god del penger som dere kan kjøpe utstyr for og ikke bruke inntekten deres på det
Vet ikke, jeg tror ikke det siden jeg jobber, da har jeg vel egentlig krav på foreldrepenger når den tid kommer? Er litt usikker på hvordan det fungerer :S

Vet ikke, jeg tror ikke det siden jeg jobber, da har jeg vel egentlig krav på foreldrepenger når den tid kommer? Er litt usikker på hvordan det fungerer :S

Dersom årsinntekten din er minst halvparten av grunnbeløpet, grunnbeløpet er på 90068 kr, altså minimum 45034 kr i året, så har du krav på foreldrepenger.
Dersom du ikke skulle hatt det, så har du krav på engangstønaden på 44190kr.

Dersom årsinntekten din er minst halvparten av grunnbeløpet, grunnbeløpet er på 90068 kr, altså minimum 45034 kr i året, så har du krav på foreldrepenger.
Dersom du ikke skulle hatt det, så har du krav på engangstønaden på 44190kr.
Okei, takk, da har jeg krav på foreldrepenger :-)

Sambo er også gamer og fotball- (ikke fullt så mye lenger) idiot. Men etter to og et halv barn og over 8 år sammen har vi funnet ut at vi kan leve sammen til tross for tidvis irritasjon og frustrasjon (begge veier!). Jeg vet at noe av det han setter aller mest pris på ved meg og vårt forhold er at det er rom for ham og hans interesser også!

Han får 'lov' til å sette seg ved pc'en de fleste kvelder når ungene er i seng, han får se fotballkamper midt på dagen eller kvelden noen lørdager og søndager (ellers seg han de gjerne på pcen med headset på), og han får reise på fotballtur med kompiser 1-2 ganger per år. Bortsett fra øl og litt klær er dette de eneste tingene han bruker penger på, og også egentid på!

Men veien hit har ikke vært helt smertefri. Han har måtte venne seg til (med mye motstand) at han også må gi litt tilbake, som å kanskje rydde kjøkkenet før han setter seg ned i spillverdene for kvelden, av og til massere meg mens han ser på fotball i stua (disse kampene ser også jeg!! :D). Bruke tid på oss to på kveldene i helgene og familien når vi har fri sammen på dagtid og i helger. Kommer det et nytt spill som er alt for gøy og det begynner å skli ut sier jeg fra, og han er stort sett enig etterhvert og skjerper seg litt :) Det fungerer ganske greit hos oss! Jeg er bare glad for at han sitter foran pcen istedenfor å fly ute og kaste bort penger og vettet ved alle anledninger :p

Back
Topp