"Skuffet" for kjønn

lille marihøne

Forelsket i forumet
Da jeg født så var jeg så overbevist (+at alle andre forståsegpåerer sa jeg hadde guttemage) om at jeg skulle få gutt. Men jeg fikk ei jente(spm selvsagt er mors øyensten nå9. Jeg var selvfølgelig kjempe glad for at hun var velskapt og frisk, men overaska (og kanskje litt skuffet) først minuttene etter fødselen.

Flere som har kjent på skuffelsen?

hadde vel samme skuffelse på UL med første, var sååå overbevist om at inne i magen min lå en liten Adrian....men den gang ei - ei lita tulle var d! Litt sjokk, men d gikk raskt over[:D][:D]

JEg hadde det sånn etter ul med førstemann. Jeg har liskom hele livet "ønsket" meg en jente....som jeg kunne kle i rosa og blonder og musefletter osv....ei lita dokke rett og slett[;)]

Men på ul viste det seg en gutt...og jeg ble vel litt "skuffa" da....men den skuffelsen ble fort til glede...og jeg sitter her idag med verdens beste og nydeligste og smarteste lille gutt.

Tja, jeg har alltid hatt lyst på en jente, så da jeg var på UL og fikk vite at det var en gutt var jeg på en måte litt skuffa. Men den lille skuffelsen gikk fort over, kunne ikke tenkt meg noe annet nå![:D] Men håper selvfølgelig å en gang få en lita tulle også...[;)]

Nå ble jeg glad, for at det er flere enn meg. Jenta har blitt 2 år og jeg har fortsatt dårlig samvittighet for at jeg i hele tatt kunne la den følelsen være i meg.

Jeg kom i snakk med en gravid når jeg var innlagt. og spurte hun om hun visste om det ble gutt eller jente.

Svaret var: "det er gutt,dessverre"

For hun ønsket seg en jente som kunne bli stalljenten hennes når hun ble større.
Fikk helt vondt i meg av gutten i magen hvis han får vite at hun ønsket ikke seg gutt....

Vi var kjempe forbredt på en gutt denne gangen, men UL'en viste ei jente[;)]
Jeg ble overhode ikke skuffet selv om jeg kanskje innerst inne hadde håpet og trodd det var en gutt.
Ble utrolig glad det lå et velskapt barn der inne, for kjønnet er for meg ikke så viktig..

Men vet sambo ble bitte litt skuffet med en gang, han sa aldri det men merket det på han. Men nå elsker han den lille prinsessa over alt[:D]

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Ikke vært skuffet eller kjent på den følelsen......fikk den beste jenta i verden [:D]

Men jeg vet om et tilfelle der den gravide snakker nedsettende om andre som venter det kjønnet hun mest av alt ønsker.[8|]
Det syns jeg er ganske sært.... greit nok at det er "lov" å ønske seg en gutt eller jente, men det må da gå an å glede seg over hva andre får også...

Det syns jeg er smålig[:)]
Jeg ønsker meg veldig en jente, men tror nok ikke jeg er så heldig. Jeg er nok bestemt til å være guttemamma. Men klarer absolutt å glede meg over alle andre som får jenter for det. Men ingen jentebabyer får noe annet en snuppete rosa klær av meg i barselgave, altså...
Det er min møte å møte lengselen på[:D]

HI: Jeg bestemte meg for å ta ul med andre mann for å se hva det var. Selv om jeg ønsket meg jente, så klarte jeg ikke å bli skuffet over å vente en perfekt gutt heller. Men syns det var godt å få det bekreftet for å slippe rosa drømmer de siste mnd[:D]

Har jo fått tre gutter jeg da, må jo innrømme at jeg hadde et håp om at en av dem skulle blitt ei jente. Men det gikk fort over. Ville ikke vært uten noen av dem.. Er tvert imot kjempe heldig som har fått de tre friske guttene som jeg har fått[:)][:)]

Eg hadde det litt på den måten, spesielt første gang. Visste ikkje kjønn, og ønska meg vel helst ei jente. For at eg ikkje skulle bli skuffa måtte eg liksom forberede meg på at det sikkert blei ein gutt. Ut kom ein gutt, og skuffelsen uteblei den og [:D] Kan jo ikkje bli skuffa over å få ein så fin gutt[:)] 

ORIGINAL: PlinkyPlonk

JEg hadde det sånn etter ul med førstemann. Jeg har liksom hele livet "ønsket" meg en jente....som jeg kunne kle i rosa og blonder og musefletter osv....ei lita dokke rett og slett[;)]

Men på ul viste det seg en gutt...og jeg ble vel litt "skuffa" da....men den skuffelsen ble fort til glede...og jeg sitter her idag med verdens beste og nydeligste og smarteste lille gutt.

Signerer denne..
Bare at hos meg viste det seg 2 gutter [:)]

Jeg husker bare følelsen når jeg fikk min 3. bror og siste... DA var jeg KNUST, for jeg ønsket meg så innerlig en lillesøster jeg kunne leke med![:-] Viste seg da at han og jeg er mest like i ungeflokken så jeg er ikke missfornøyd nå. Trodde jeg kunne ordne litt med jenta mi nå, men jeg får ikke lov å ordne med håret hennes[:'(][8D] hehehe

Joda, etter begge UL har det vært litt slik for meg. Første gang håpte jeg SÅNN på ei jente - det er så masse gutter på begge sider av familien, og typisk mønster i begge familier er at man får 3 gutter og så en jente...og jeg skal ikke ha 4[:D] så jeg følte meg på en måte trygg på at om prinsessa bare kom først, kom jeg til å få en av hver, men om jeg fikk gutt, ble det bare gutter...Ble nok samme skuffelsen denne gang - følte egentlig at det var ei jente, og alle (bortsett fra mamma) mente det definitivt var ei jente....og så var det en snopp nå også..

har egentlig slått fra meg at jeg kommer til å få jente noen gang - blir det flere barn, skal jeg i alle fall ikke tillate meg å håpe...Og jeg må si at jeg fremdeles er litt skuffa og trist når jeg tenker på at jeg mest sannsynlig aldri får ei lita prinsesse. men selvsagt er den logiske delen av meg helt uenig med den følelsen - jeg ville jo ikke byttet bort den lille guttemannen jeg har, og det samme vet jeg at jeg kommer til å føle for den lille i magen. Og de to gutta kommer til å stoooooooor glede av hverandre. Og jeg vet at selv om jeg ser for meg hvordan det er å være jentemamma, ville det jo uansett kommet en person jeg ikke aner hvordan skulle bli - det er jo personligheten man blir glad i ikke kjønnet....

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Ikke vært skuffet eller kjent på den følelsen......fikk den beste jenta i verden [:D]

Men jeg vet om et tilfelle der den gravide snakker nedsettende om andre som venter det kjønnet hun mest av alt ønsker.[8|]
Det syns jeg er ganske sært.... greit nok at det er "lov" å ønske seg en gutt eller jente, men det må da gå an å glede seg over hva andre får også...
sign, bare at jeg fikk to jenter med 5 år i mellom da[:D]

Jeg ble bittelitt skuffa på ordinær UL, fordi jeg hadde et lite ønske om jente. Men det gikk fort over! Håper fortsatt jeg skal få ei jente en gang da, men så lenge barna er friske, så er det meg rakende likegyldig om de har innover eller utovertiss. [:)]

Jeg hadde nå et lite håp at nr. 3 skulle være en jente siden jeg hadde
to gutter fra før...[8|] Alle rundt meg spådde meg ei jente...
Men nå ville jeg selvfølgelig ikke vært lillemann foruten..[;)]

Jeg tror jeg hadde blitt litt "skuffa" om Adrian hadde vist seg å være jente, for magefølelsene min var såååå sterk på at det var gutt fra dag EN....pluss at jeg alltid hadde ønsket meg en sønn.

Nå er det ikke så farlig, føler jeg. Hdde kraftig magefølelse på jente, og det har blitt bekreftet av to jordmødre og en lege...så....blir nok kraftig overrasket, men det er ingen krise.

Hadde en gutt fra før så var veldig spent på hva jeg fikk denne gangen...ble mest sannsyndlig gutt siden i sambo sin fam har alle fått 2 stk gutter så en jente....stemte det...har 2 gutter nå...så blir spennede å se neste gang om det blir jente el ikke....så lenge babyen er frisk så er jeg fornøyd...hadde vært kjekt med en prinsesse

Jeg ville egentlig ha gutt men da det bare er gutter på pappaen til ungen min sin side håpet jeg for dem at det var jente. Gutten kunne komme senere men jenta hadde jeg liten tro på skulle komme fikk jeg først gutt. Da vi fikk bekreftet gutt på UL var jeg litt sjokket. Jeg ble ikke så skuffet men neste gang vil jeg gjerne ha jente. Jeg tar i mot med åpne armer barnet uansett men HÅPER på jente. Jeg tror jeg blir guttemamma da (enda jeg er ikke gravid nå) og det er kjempe koselig det og.

Back
Topp