Skuffende reaksjoner frå familie/venner

Nommiz

Forelsket i forumet
Har du opplevd dette?

Fortalte til søstra i stad at eg har noko i magen som eg ikkje har spist.
Reaksjoner var: Jaha...

Meg: ja, no er eg 5 veker på vei.

Systo: Ja, me får håpe det held seg der inne då...

Og det var det. Kjenner at eg er kjempeskuffa! Systo er eldre enn meg, og har ei datter på 4 år, som eg er kjempeglad i, og som eg har dulla med sidan eg fekk vite at systo var gravid. Kjenner at eg blir veldig lei meg når eg får den reaksjonen tilbake.

Greit nok så er systo veldig opptatt av å få oppmerksomhet, så det kan jo hende at ho rett og slett er redd for at ho ikkje skal få samme oppmerksomhet no når mams og paps forhåpentligvis får eit barnebarn til. Men seriøst! ho er 34 år! Grow up!!  Kjenner at eg er lei meg og skuffa no...

Det var godt å få det ut...

Men herregud.. Ikke noe gratulerer eller "så moro" eller noe??
Da hadde jeg blitt ganske lei meg faktisk, hvis det hadde skjedd meg....

Men hvis hun er sånn som ofte vil ha mye oppnerksomhet, så er det jo sikkert derfor. Kanskje hun sier unnskyld senere og tar seg sammen?

(Håper inderlig det.......)

Det er rett og slett dødskjipt å få sånne reaksjoner[&:] Og ikke minst utrolig ufølsomt av vedkommende som gir den. Skjønner godt at du blir skuffa jeg, det hadde jeg også blitt hvis jeg hadde fått det servert av min søster. Men du skal se hun endrer uttrykksmåten snart og gleder seg med deg på en litt mer smittende måte[;)]

Så dårlig gjort av søstreren din. Kunne hvertfall sagt gratulerer om ikke annet syns jeg..
Vi har ikke fått noen negative reaksjoner i det hele tatt..

Det håper eg og...

Eg har vore skikkeleg slapp og trøtt i heile dag, men det vart ikkje akkurat bedre etter den telefonsamtalen... Føler meg skikkeleg deppa. [&o]

Heldigvis skal eg på peppes med ei veninne i kveld, så eg krysser fingrar for at humøret stig då. [:)]

Det gjør det nok helt sikkert... en venninne kan gjøre underverker =)

Ja, eg håper det. Eg har ikkje sagt noko til ho endå, men det er godt mogleg at det plutseleg dett ut av meg. [:)]

Eg er ikkje så flink til å holde på sånne hemligheter. Eg er altfor glad for det til å ikkje snakke om det. [:D]

da er vi to... vi har ikke holdt det hemmelig i det hele tatt.. bare de to-tre første dagene... la det synke inn littegrann, men vi fortalte nærmeste familie og venner samme dag....
Så selv om jeg bare er 5+4 så vet alle det, bortsett fra facebook-folk... det kommer i morgen.

Tipper venninnen din blir kjempe glad på dine vegne om du forteller henne det idag!!
Lykke til idag! =D
Og ikke se på kommentaren fra søsteren din som en "hovedting". Det viktigste er at alle andre er glad på dine vegne og støtter deg! Ingen gravide kvinner trenger negativ respons!!

Takk! [:)]

Kva skulle ein gjort utan den gode støtta ein får her på BV når ein sit åleine og er deppa.. [:)]

Nei, det kan du si! =) Utrolig hva "fremmede" kan gjøre med humøret til folk!

kan jo ikke annet enn å gi deg en laaaang "fremmed" klem og si at dette kommer til å gå bra!! Søstern din kommer nok til å bli glad! Og ikke minst ungen hennes! Hun kommer til å kose seg! =) Søstern din kommer seg ikke unna:P hehe

Tuuusen takk for klem og oppmuntring! Er veldig spent på korleis sussetrollet til tante kjem til å reagere, men eg trur det går greit. Sist eg var på besøk sa ho: tante, du er min bestevenn og eg er glad i deg!

Kan ein unngå å smelte fullstendig då?

Satser på kjekkare reaksjon når dei kjem på besøk til helga.

så koselig sagt av frøkna!!
Ingenting er bedre enn det=)

Broren min på 12 hadde kul reaksjon på at han skulle bli onkel. hehe.
Han har mast lenge på å bli Onkel, så jeg måtte jo ringe han med en gang.
Han skal liksom være så tøff vett.. Han begynner på u.skolen til høsten.
Så jeg ringte han og sa at han skulle bli Onkel.
FEEETT!!!!!! kom det til svar. hehe...

Uff det der vet jeg ikke er noe morro i det hele tatt.
Fortalte mamma'n min det ganske så tidlig ihåp om og få litt støtte og hjelp iog med at jeg bare er 19 år.
Men først så gikk hu bare. Kom tilbake noen timer etterpå og bare spurte sikkelig ekle/stygge spørsmål.

Du kjenner du bare synker rett ned i kjellern, når du selv er så gira og glad ogå kommer det noen og klarer og dytte deg ned i kjellern. I mitt tilfelle så trengte hun bare 1 uke hehe. Nå er det andre boller ;)

ORIGINAL: Savira

Så dårlig gjort av søstreren din. Kunne hvertfall sagt gratulerer om ikke annet syns jeg..
Vi har ikke fått noen negative reaksjoner i det hele tatt..

Heldigvis reagerte veninna mi med gledeshyl og frysninger, og maaaasse lykkeønskningar. Akkurat slik det skal vere.

Veninnekveld med pizza og slarving var som balsam for sjela i kveld! [:D]

Se det ja=) Ingenting er bedre enn venner som viser sin glede ovenfor andre! =)
Håper humøret er litt bedre nå da, og at du har hatt en bra kveld! :D

Eg har hatt ein kjempefin kveld, og no er eg berre trøtt, full av pizza og veldig glad for at eg har så gode veninner! [:)]

Så bra=)
Da er det bare å ta natta med ett stort smil og drømme søte drømmer om nurket inni magen din! =)

Ingen fare for det! I tillegg har eg kjøpt kjempesøte spøkelsesknapper som eg skal sy på ein body eg har strikka til lille knøtt. [:)]

Ønsker deko alle sammen søte babydrømmer!!!

ORIGINAL: Nommiz

Heldigvis reagerte veninna mi med gledeshyl og frysninger, og maaaasse lykkeønskningar. Akkurat slik det skal vere.

Veninnekveld med pizza og slarving var som balsam for sjela i kveld! [:D]

Så herlig! [:)] Veldig glad på dine vegne nå!

Back
Topp