Skuffa over svigers *lang*

Laila1981

Elsker forumet
Har fortalt svigers hva navnet på spira blir, og er kjempe skuffa over reaksjonen deres!! Forventer jo at de har litt forståelse for at jeg vil kalle opp et av mine barn fra noen i min familie, og ikke bare sambo's familie. LK er jo kalt opp etter oldeferdre til sambo, og spira blir kalt opp etter min oldefar. Han ska hete Ole Theodor..
Meeen det første de gjorde da vi sa navnet var å le.....??!! Også gjøre narr av det ene...[:-][:(] Skjønner ingenting jeg... Jeg for min egen del syns navnet er kjempe fint, og blir rett og slett lei meg nå de reagerer slik, samtidig som at jeg blir veldig satt ut...[&o] Dette er jo godt voksne folk, og hvis de ikke liker navnet kan de jo holde det for seg selv...?? Eller vente til vi har gått før de sier det de sa.... Og det virka som om at det at oldefaren min hadde det navnet ikke hadde noe å si... Ungen kommer til å bli mobba sa de...? Og dere kommer aldri til å bruke begge navnene da, når det blir et så "tungt" navn fikk vi beskjed om.
Så klart vi kommer til å bruke begge navna, er jo derfor jeg vil ha med begge..! Sambo og jeg er veldig enig i at det blir Ole Theodor han skal hete, så har støtte fra ham.

Huff ble mye syting dette, men bare måtte få det ut..

HALLO!!! For en oppførsel da, fysj [:@] Jeg synes navnet er kjempefint jeg [:)]

Noen er ikke sanne... hjelpes meg... syntes det var søt sammensetting jeg.. og koselig og kunne kalle opp etter din familie også... stå på deres.... lykke til [:D]

Svigers [:'(]
Syns navnene klang bra sammen jeg, ville ikke hatt noe problem med å si det om dere foretrekker å bruke begge. Ole er jo vanlig og Theodor/Theo er jo ganske poppisnavn nå tror jeg, så hva skal han mobbes for?

Her holdes navnet hemmelig frem til vi er sikre på at lillegutt ser ut som det navnet. Min mor hadde ekstremt dårlig erfaring med sin svigerfamilie når hun kom med navnene på oss ungene. De var fine og uvanlige, men hun fikk høre at de var stygge og at det ikke gikk an å hete det[:'(] Med 3. ungen orket hun ikke kampen og siden pappa ble påvirket av familien endte lillesøs opp med et vanligere navn enn det mamma ville. Så jeg har det vel litt fra henne at jeg er litt beskyttende ovenfor navnene, for det er sikkert noen i familien som vil kommentere valgene våre (uvanlig navn men det høres glatt ut som et fornavn, ikke noe Blossom Appel Cider London-kjendisbarn-navn), men de kan bare ryke og reise.

Hvis svigersene dine bare bruker Ole feks, mens spiren er vant med at dere bruker begge, så kan dere jo lære han til å si: "Jeg heter Ole THEODOR" etterhvert [;)]

Noen mennesker eier ikke skam. Fatter ikke at voksne folk kan få seg til å si sånne ting. De har sikkert ventet at dere skal oppkalle baby etter deres familie... Nei, hev deg over det og drit i dem. Navnet er kjempefint!

Skjønner godt at du blir lei deg.., og det er dårlig gjort å si slike ting! Synes navnet var kjempefint :)

Teite svigerser ja... [:'(] Svigermor her likte ikke navnet vi ville gi sønnen vår, regner med hun håpte på oppkalling fra noen i den familien, men iallefall så var hennes reaksjon at hun fikk kalle ham "Leo" da hvis han fikk navnet Leander. [:-] Har aldri hørt henne kalle ham det, men det tok lang tid før hun i hele tatt brukte navnet hans når hun snakket til ham, kalte ham bare "litlingen" og "kompis". Da hun begynte å ta i bruk navn sa hun liksomfeil og kalte ham Aleksander. [8|] Nå har hun visst endelig klart å godta navnet hans så nå bruker hun det. Mormora mi kunne si til mamma at "det måtte jo bli et spesielt navn på gutten" siden det var meg. [:-] Likte ikke navnet hun heller nei. Mormora mi har alltid vært sånn at hun kan si alt hun vil til folk men man må bare ikke finne på å svare tilbake for da blir hun sur og så er det oss det er noe galt med.

ORIGINAL: ice

Skjønner godt at du blir lei deg.., og det er dårlig gjort å si slike ting! Synes navnet var kjempefint :)

Ole Theodor var jo igrunn et enkelt navn når man først skal ha dobbeltnavn! [:)]
Skjønner ikke helt hvorfor han skal bli mobbet for det, gutten vår heter Theodor og vi har bare fått positive tilbakemeldinger på det navnet. Og Ole er da vel ikke et spesielt uavnlig navn..
Så lenge du og mannen er enig hadde jeg nok bare oversett dem og la det bli deres problem!

Finnes ikkje noe galt med navnet dere har valgt! Har selv en nevø som heter theodor og han har bare fått positive tilbakemeldinger fra alle eg har hørt snakke om det. Kjempe pent navn!

ORIGINAL: angelou

sign!! [:)]

ORIGINAL: angelou

Enig!

Tåpelig reaksjon.. men de ble nok overraska.. men ingen unnskyldning til videre oppførsel og "trakassering". Syns navnet dere har valgt til barnet er søtt. Og det bærer jo en tradisjon, tror ikke barnet blir mobbet pga ole theodor.. hvorfor det? i det samfunnet vi lever i går alle med "kallenavn" retteresagt forkortelser i stedet for sitt eget... skal gi deg et råd - et godt utsagn fra en av foreldrene til et barn i avdelingen min: "Uansett hva folk sier, så er det du og din mann som bestemmer hva barnet skal hete til både fornavn og etternavn, og ingen andre!" Så lenge dere er enige så er det ikke noe andre skulle ha sagt. Hvis de fortsatt holder på neste gang du ser dem sier du bare i fra at du ikke syns noe om denne oppførselen og at bør skjerpe seg rett og slett. DE hadde heller ikke likt hvis noen begynte å diskutere og mobbe navnet som de gav sin sønn.. hvordan kan de vite hva et barn kan bli utsatt for når det blir større.. viktigste at vi som foreldre støtter og gir barna våre masse kjærlighet!

God støtte klem fra meg [:D]

ORIGINAL: McGurk

Noen er ikke sanne... hjelpes meg... syntes det var søt sammensetting jeg.. og koselig og kunne kalle opp etter din familie også... stå på deres.... lykke til [:D]

Signerer denne, og vil bare si at vi fikk mange rare kommentarer fra nær familie når vi fortalte hva Leon Elias skulle hete...ble skuffa der og da, men alle er nå kjempe vant til det, og vi valgte det VI ville kalle ungen vår, ikke etter hva andre mente[;)]

Vi hadde noe av den samme opplevelsen med Thuva. Min svigerfar ga klar beskjed om at han virkelig ikke likte det navnet. Han så for seg typ blåbærtue. Var ikke måte på hvor ille det var at vi skulle kalle henne det. Blir så irritert. Syns også folk kan holde sånt for seg selv. Greit å ha meninger, men trenger da ikke buse ut hele tida med alt.

Men de er litt sånn da. På forrige familiesammenkomst uffa og bar de seg over at det kom til å bli sååå vanskelig for Thuva å få noen å dele oss med, og det kom ikke til å gå og stakkars liten, for hun er jo SÅ bortskjemt. Har så lyst å smelle tilbake av og til.

Men man må vel bare heve seg over det og så tipper jeg de etterhvert kommer til å synes Ole Theodor er verdens skjønneste! JEg likte hvertfall det navnet godt. :)

Det der er så innmari dårlig det! Fyttirakkern! Navnet klinger kjempefint! Har likt navnet fra første stund du skrev det her inne! [:)]

Tusen takk for all støtte damer!!!
Vi kommer ikke til å forandre navnet hans fordi svigers vil det nei..! De må bare finne seg i at de må kalle han Ole Theodor, for det er det som blir navnet hans! [;)]
Ser det er flere som ikke har hatt det helt enkelt når det kommer til barna og navnevalg, og jeg må si jeg ikke helt skjønner hvorfor de skal blande seg inn i det. Det er da opp til foreldrene å bli enge om navnet. Kan da ikke gå rundt å spørre foreldre og svigers hva de vil ha som navn på ungen din vel??? Da hadde det jo aldri blitt noe navn på ungene da, for ingen hadde vel blitt enige...[>:]

Mamma likte ikkje navnet vi har valgt viss vi får en gutt heller! Men det er heilt greit! Ho må jo få lov til å ha meininga om det, enda ho heilt sikkert veit korleis det er å få kommentara på navn - for søskena mine har nokken merkelige kombinasjona! ;)
Men poenget mitt er at det er jo fint at foreldre/svigerforeldre har ei meining om det som skal skje, og at dei bryr seg!
Så får man heller heve seg over div kommentara om at dei er uenige! Sjøl om enkelte riktignok drar den veeeel langt!! :S

Mamma må nok berre venne seg til navnet!! Og det gjere ho nok og når ho får tenkt seg om! :)

I all verden... det var da direkte uhøffelig å si sånn!
Hev dere over det. De blir snart nok vant til navnet, skal du se.
Det er dere som velger navn, og resten av familien må bare godta at det blir det dere velger.
Synes dere har funnet et koselig navn, og det er da ingen som blir mobbet for å hete det! Makan!

ORIGINAL: McGurk

Sign [:)]

Rett og slett uhøflig å si av dine svigerforeldre.. men det er dere som bestemmer, så hev deg over det.. [:)] Har selv også veldig lyst på Theodor om det blir gutt her... kjempefint navn.. og Ole Theodor klinger jo kjempebra!!

Vi fikk også en merkelig tilbakemelding når vi fortalte at snuppa i magen skulle hete Mali, bestemor til sambo mente det var synd på henne som ikke fikk et fullstendig navn en gang.. ho trodde ho skulle hete Malin, og siden jeg korrigerte å sa at det var Mali.. Så ble det stakkars henne osv.. Men hun vendte seg raskt til det..

Back
Topp