Skuffa om man ikke får babyshower?

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Jeg har ei venninne som er gravid, vi er unger to uker ulikt på vei under svangerskapet! Jeg har lyst å arrangere babyshower for henne.

Til dere som har arrangert babyshower, hvor mye har dere brukt?

Jeg har forøvrig fått noen hint om at det blir arrangert babyshower for meg, men vet ikke helt om jeg blir glad eller mer beskymret. Altså det er jo utrolig korselig at jeg har mange venner som vil holde det for meg! Men blir veldig beskymret når jeg ser hvor mye det koster, pynt, gaver, kaker osv. Baller fort på seg endel da. Ønsker ikke at vennenne mine særlig ikke bestevenninna mi som står bak tanken skal bli ruinert.

Hva tenker dere om babyshower? Blir dere skuffa om dere ikke får babyshower? Hvor mye er det "normalt" å bruke? Hva gjorde dere under deres babyshower? Evt om dere har vært i andres?

Jeg syntes det er utrolig korselig at jeg blir tenkt på, men syntes hele gavepresset er noe tull, for er ikke alle som har like god råd.

Jeg ble bedt på kaffe til søsteren min, og da hadde hun ei felles venninne laget taco, bakt kake, pyntet med bla rosa ballonger, og kjøpt noen gaver. Det var det koseligste noen kunne gjort for meg. En kveld med skravling og kos. Forventer ikke noe denne gangen, men syntes det var veldig koselig sist. Trenger ikke være så voldsomt .

Det trenger absolutt ikke være dyrt med babyshower! :)

Lagde for bestevenninna mi i forrige uke, og hun vice versa! :)
Jeg brukte ca. 50kr på pynt (kjøpte på ebay da), ballonger, en banner, rosa band og plastikksmukker til pynt. Bakte en ladning med toro muffins å pyntet, og kjøpte inn litt brus og snacks (dette spleiset alle på).

Bleiekaka betalte min mamma og hennes mamma i gave, de bestilte hos ei som lager. Det et jo heller ikke noe man måå ha. :)

Kjøpte en gave, tror jeg brukte ca. 200kr på den, men det er jo mest for oppmerksomheten :)

Ellers hadde vi noen spørreleker o.l, og satt bare å koste oss sammen.

Vi gikk ut å spiste sammen etter babyshowern da, men det tror jeg ikke er så vanlig :)

De babyshowerne jeg har vært på, inkludert min egen, så har alle gjestene bidratt med litt mat/drikke hver (tapas/koldtbord) og kaker. Da blir arbeidet fordelt jevnt utover, og de med dårlig råd eller dårlig tid kan avpasse hva de tar med/lager.

I tillegg har vi pyntet bord med enkel, søt pynt og servietter og blåst opp noen ballonger i passende farger. Absolutt ikke dyrt, og ikke veldig tidkrevende. Også har vi hatt noen morsomme leker, slik som gjetting på fødselsdato,vekt mv. Se bildet fra gjetteleken fra min babyshower :)

Gavene har enten vært spleiselag til dyre ting eller litt klær/leker/utstyr. Tipper budsjettet pr deltaker har ligget på et sted mellom 150 og 400 kr. Her avpasser man jo og. Er man flink til å strikke/sy kan man jo gi noe hjemmelaget og :) Det er jo kjempekoselig, og trenger ikke bli kostbart :)

Det viktigste er jo at man samles og feirer mor&barn i hyggelig lag :)

Vedlegg

• 2016-05-28 13.45.14.jpg
    2016-05-28 13.45.14.jpg
    648,8 KB · Visninger: 86
Jeg arrangerte for ei vennine tidligere i uka, jeg laget bleiekake, ei laget kake, ei laget foccacia og ei laget pastasalat, ei hadde med snacks, kjøpte inn litt frukt, pyntet med ballonger og litt rosa stæsj, koster ikke allverden om det blir spleising på det :) hadde noen leker, gjett barnematen, hadde et ord som ikke skulle sies, alle fikk 5 fyrstikker, hver gang du sa ordet måtte du gi fra deg en fyrstikk til den som kommenterte det, alle hadde med babybilde av seg selv som hun skulle gjette, det var en kjempekoselig kveld :D

Jeg har ei venninne som er gravid, vi er unger to uker ulikt på vei under svangerskapet! Jeg har lyst å arrangere babyshower for henne.

Til dere som har arrangert babyshower, hvor mye har dere brukt?

Jeg har forøvrig fått noen hint om at det blir arrangert babyshower for meg, men vet ikke helt om jeg blir glad eller mer beskymret. Altså det er jo utrolig korselig at jeg har mange venner som vil holde det for meg! Men blir veldig beskymret når jeg ser hvor mye det koster, pynt, gaver, kaker osv. Baller fort på seg endel da. Ønsker ikke at vennenne mine særlig ikke bestevenninna mi som står bak tanken skal bli ruinert.

Hva tenker dere om babyshower? Blir dere skuffa om dere ikke får babyshower? Hvor mye er det "normalt" å bruke? Hva gjorde dere under deres babyshower? Evt om dere har vært i andres?

Jeg syntes det er utrolig korselig at jeg blir tenkt på, men syntes hele gavepresset er noe tull, for er ikke alle som har like god råd.
Ja, jeg blir skuffet om jeg ikke får babyshower. Har arrangert til mine venninner, og det har ikke vært noe særlig dyrt. Alle tar med seg en rett, evt noen tar med kake, brus etc. Så da betaler en jo bare for en rett selv, og gaven. Har også laget bleiekake (koster ca 100 kr å lage) og litt pynt (brukt et sted mellom 50-100 kr). Jeg gir hovedgaven til babyshower, og kanskje en liten ting til fødsel, andre omvendt. Det styrer en selv :)

Blir litt skuffa om jeg ikke får babyshower, ja.. Vil ikke ha noe svære greier, hadde bare vært utrolig koselig om noen tenkte på meg og arrangerte en liten get-together med mine beste venninner, litt kake og brus. Trenger ikke noe gaver, egentlig, bare en liten "fest" :p

Jeg fikk ikke babyshower, men ble ikke skuffet.. Skulle egentlig få, men jeg fødte uka før så pytt pytt.. Var moren min som skulle lage. Et år etter fødselen sa bestevenninne mi bare helt tilfeldig: at hun hadde sett babyshower på tv og hvorfor hadde ikke du babyshower :D da sa jeg at det er normalt at bestevenninna skal lage, å da ble hun kjempe flau siden hun ikke har vist hva det har vært før da, å hvorfor jeg ikke hadde hintet :D

Jeg blir absolutt ikke skuffet. Har få venninner som har små og har selv bare vert i 2stk. Det viktigste for meg er at alt går bra og at jeg heller får litt besøk etter han har kommet. :) men selvfølgelig hadde det vert veldig koselig å få. Sa det til samboeren her om dagen, å han syntes det var rart at jeg ikke hadde blitt skuffa men nå har jeg vell aldri ville forvente noe av noen. :) uten forventninger blir jeg ikke skuffet. :)

Jeg blir absolutt ikke skuffet. Har få venninner som har små og har selv bare vert i 2stk. Det viktigste for meg er at alt går bra og at jeg heller får litt besøk etter han har kommet. :) men selvfølgelig hadde det vert veldig koselig å få. Sa det til samboeren her om dagen, å han syntes det var rart at jeg ikke hadde blitt skuffa men nå har jeg vell aldri ville forvente noe av noen. :) uten forventninger blir jeg ikke skuffet. :)
Syntes det er bra at du ikke blir skuffet, syntes det er direkte kvalmt at folk bare forventer å få det!

Altså venninnene er jo ikke noe dårligere venner fordi de ikke arrangerer det! Blir virkelig glad når jeg ser damer som deg, som helder ønsker venninnene hjertelig velkommen etter fødselen og ikke krever noe :p:Heartred

Syntes det er bra at du ikke blir skuffet, syntes det er direkte kvalmt at folk bare forventer å få det!

Altså venninnene er jo ikke noe dårligere venner fordi de ikke arrangerer det! Blir virkelig glad når jeg ser damer som deg, som helder ønsker venninnene hjertelig velkommen etter fødselen og ikke krever noe :p:Heartred
Hehe, takk. :) nei, syntes virkelig ikke at en skal forvente at venninner ordner noe sånt. Nå har jeg få, men nerme venninner og tenker at en ikke kan kjøpe vennskap.

Blir virkelig feil i hode mitt å forvente det. Skulle jeg absolutt valgt hadde jeg nok valgt babyshower etter fødsel. Da har jo lillegutt kommet. :) får jeg babyshower blir jeg selvfølgelig kjempe glad, men skjønner ikke helt at det går Ann å bli sur hvis man ikke får. :)

Jeg er litt sær, mem jeg er motstander av alle slike amerikanske opphausede greier, så jeg hadde bok bare blitt irritert om noen hadde gjort det for meg. Men nå er det jo ikke akkurat normalt her i landet heller da, pg jeg vet ikke om noen som har hatt babyshower.

Liker bedre at folk kommer etter fødselen og har med en gave da jeg.

Men syns egentlig vi kunne vært flinkere med å hjelpe hverandre, både før og etter fødsel, f.eks når man er på ett lite kaffebesøk ta og hjelpe til med å klippe plenen eller hjelpe dem gravide med noe som er tungt.
Stille med bil og henger f.eks og få tatt en opprydning og kjørt på dynga. Egentlig burde vi slle vært flinkere å hjelpenhverandre med slikt i hverdagen uansett da, kjekkere og raskere å gjøre ting sammen enn alltid alene....

Jeg er litt sær, mem jeg er motstander av alle slike amerikanske opphausede greier, så jeg hadde bok bare blitt irritert om noen hadde gjort det for meg. Men nå er det jo ikke akkurat normalt her i landet heller da, pg jeg vet ikke om noen som har hatt babyshower.

Men syns egentlig vi kunne vært flinkere med å hjelpe hverandre, både før og etter fødsel, f.eks når man er på ett lite kaffebesøk ta og hjelpe til med å klippe plenen eller hjelpe dem gravide med noe som er tungt.
Stille med bil og henger f.eks og få tatt en opprydning og kjørt på dynga. Egentlig burde vi slle vært flinkere å hjelpenhverandre med slikt i hverdagen uansett da, kjekkere og raskere å gjøre ting sammen enn alltid alene....
Syntes ikke du er sær, for er egentlig enig i mye av det. Hadde nok ikke blitt irritert om jeg hadde fått det, men syntes også at besøk etter lillegutt er født blir bedre enn før. Kunne ønske det fortsatt var sengemat, der folk kom å hjalp med mat og hilste på i starten i stede. :)
Blir litt rart å feire et liv som ikke er født enda.. Hva, hvis, omatte det skulle skje noe?

Forventer ikke noe sånt da vi ikke praktiserer det i vennekretsen/familien.
Venter nr 5 nå, og har aldri opplevd det selv eller arrangert for andre

Hehe, takk. :) nei, syntes virkelig ikke at en skal forvente at venninner ordner noe sånt. Nå har jeg få, men nerme venninner og tenker at en ikke kan kjøpe vennskap.

Blir virkelig feil i hode mitt å forvente det. Skulle jeg absolutt valgt hadde jeg nok valgt babyshower etter fødsel. Da har jo lillegutt kommet. :) får jeg babyshower blir jeg selvfølgelig kjempe glad, men skjønner ikke helt at det går Ann å bli sur hvis man ikke får. :)
Føler det blir feil å si at en «kjøper vennskap» ved å arrangere babyshower. En babyshower er først og fremst noe en gjør for å gjøre stas på en god venninne på samme måte som et utdrikningslag, og kommer nok etter hvert til å bli like vanlig som utdrikningslag vil jeg tro :) Lik det eller ei, men vi henger oss på amerikanske tradisjoner som halloween og valentines day. Synes det er koslig jeg :) Hvis jeg aldri hadde arrangert babyshower for noen, hadde jeg heller aldri forventet det. Men i et forhold, om det er mellom venninner eller ektefeller, handler det om å gi og ta. Selvfølgelig blir en skuffet om en arrangerer babyshower, men ikke får noe tilbake. Ikke på grunn av det økonomiske, men fordi jeg mener det sier noe om hvor mye en bryr seg om den andre.

Føler det blir feil å si at en «kjøper vennskap» ved å arrangere babyshower. En babyshower er først og fremst noe en gjør for å gjøre stas på en god venninne på samme måte som et utdrikningslag, og kommer nok etter hvert til å bli like vanlig som utdrikningslag vil jeg tro :) Lik det eller ei, men vi henger oss på amerikanske tradisjoner som halloween og valentines day. Synes det er koslig jeg :) Hvis jeg aldri hadde arrangert babyshower for noen, hadde jeg heller aldri forventet det. Men i et forhold, om det er mellom venninner eller ektefeller, handler det om å gi og ta. Selvfølgelig blir en skuffet om en arrangerer babyshower, men ikke får noe tilbake. Ikke på grunn av det økonomiske, men fordi jeg mener det sier noe om hvor mye en bryr seg om den andre.
Ja kjøpe vennskap er vell å sette det litt på spissen, men at det sier å mye folk bryr seg syntes jeg blir feil.
En babyshower er kjempe koselig og selvfølgelig er det morro å bli gjort stas på i graviditeten. Syntes bare det at når en forventer babyshower og blir skuffa fordi en ikke får så blir det feil. Om venninner arangerer et babyshower eller ikke viser da ingen ting om hvor mye dem bryr seg. Hvor mye dem er der før og etter babyen kommer er det som viser hvor mye dem bryr seg.

Er nå ganske vanlig å ha baby shower her i landet nå i disse tiden. Men er jo ikke noe folk bør forvente vist ikke man selv har laget for en venninne. Hadde jeg laget til venninna mi så hadde jeg nok blitt litt skuffet om ikke hun hadde gjordt det samme for meg. Mener jeg☺jeg elsker amerikanske festligheter. Var i usa i oktober i fjor. Da var det halloween over alt☺jeg liker det☺☺

Back
Topp