Skuffa om man ikke får babyshower?

Ja kjøpe vennskap er vell å sette det litt på spissen, men at det sier å mye folk bryr seg syntes jeg blir feil.
En babyshower er kjempe koselig og selvfølgelig er det morro å bli gjort stas på i graviditeten. Syntes bare det at når en forventer babyshower og blir skuffa fordi en ikke får så blir det feil. Om venninner arangerer et babyshower eller ikke viser da ingen ting om hvor mye dem bryr seg. Hvor mye dem er der før og etter babyen kommer er det som viser hvor mye dem bryr seg.
Jeg tenker begge deler sier noe om hvor mye de bryr seg. Men tenker det er vanskelig for folk å vite hvor mye en ønsker av besøk i barselstiden. Her er vi jo også forskjellige. Jeg foretrekker heller at ei venninne arrangerer babyshower, enn at hun er der veldig mye rett etter fødselen. Selvfølgelig vil jeg nok vise frem babyen, men å ha folk i hus i timevis hver dag tror jeg ikke at jeg orker :) Er ikke en fasit på hva som er en god venninne tenker jeg. En god venninne for meg, kan være en dårlig venninne for deh og omvendt. Her gjelder det jo å kjenne hverandre, og vite hva den andre setter pris på og eventuelt spørre om det er noe en er usikker på :)

Jeg hadde blitt flau. Jeg synes det er ubehagelig med den type oppmerksomhet. Er blitt spurt både nå og forrige svangerskap om jeg ønsket og har takket nei begge ganger.

Er ikke sjenert på noen måte og kan godt få oppmerksomhet på andre ting. Men jeg synes graviditeter er så vanlig og lite unike at jeg ikke ser poenget. Litt sånn gratulerer, kroppen din fungerer. Skjønner at de som har måttet prøve lenge for å bli gravide eller har hatt veldig sterk ønske kanskje ser annerledes på det.

Jeg selv ønsker ikke babyshower. Rett og slett fordi jeg hater slik oppmerksomhet, og syns det er koseligere å få en liten ting når man føder istedenfor. Syns egentlig hele opplegget er tull :p så håper ikke de legger mye penger i det. Og jeg vet jeg får..

Syntes det er bra at du ikke blir skuffet, syntes det er direkte kvalmt at folk bare forventer å få det!

Altså venninnene er jo ikke noe dårligere venner fordi de ikke arrangerer det! Blir virkelig glad når jeg ser damer som deg, som helder ønsker venninnene hjertelig velkommen etter fødselen og ikke krever noe :p:Heartred

Håper ingen misforstod at jeg skrev at jeg blir litt skuffet. Dette handler ikke om gode/dårlige venninner eller at jeg forventer at de skal gjøre sånn og sånn. Men i vår vennekrets har det blitt arrangert babyshowers til alle som har fått før meg, og da føler jeg meg ganske tilsidesatt om ikke jeg får. Så er jeg bare 19 år og da, så tankegangen min er vel sikkert annerledes enn de som er eldre. Forventer ikke noe, men hadde vært stas, og hadde blitt "skuffet" mtp at alle andre venninner har fått det :p

Håper ingen misforstod at jeg skrev at jeg blir litt skuffet. Dette handler ikke om gode/dårlige venninner eller at jeg forventer at de skal gjøre sånn og sånn. Men i vår vennekrets har det blitt arrangert babyshowers til alle som har fått før meg, og da føler jeg meg ganske tilsidesatt om ikke jeg får. Så er jeg bare 19 år og da, så tankegangen min er vel sikkert annerledes enn de som er eldre. Forventer ikke noe, men hadde vært stas, og hadde blitt "skuffet" mtp at alle andre venninner har fått det :p
Forstår at du hadde blitt skuffet med tanke på at det er vanlig i vennekretsen din:)
Jeg blir ikke skuffet og forventer ikke å få. Men, det er for vennekretsen min er så oppstykket. Det er ikke en vennegjeng, men noen venner her og noen venner der:) Satser på at de kommer innom etter fødselen i stedet...og har med seg en sykt digg sjokoladekake!:p

Jeg er litt sær og håper at det ikke blir arrangert babyshower for meg. Liker ikke de voldsomme og materialistiske happeningene som inkluderer meg dom hovedperson... Men det vet alle rundt meg. Har sagt at jeg myyyye heller vil ha besøk etter fødsel:) Men unner absolutt alle som ønsker seg det å få :)

Forstår det godt! Selvfølgelig skal du få hvis alle i vennekretsen din har fått! Men ser mange bare forventer det uavhengig om de har arragert for andre eller ikke og det syntes jeg er trist! Er selv bare 20år :p

Med førstemann så forventet eg absolutt ikke noe babyshower! Blei veldig overrasker når de hadde arrangert det for meg, det ble holdt 14 dager før termin, tingen var at eg hadde akkurat begynt så smått å få lette uregelmessige rier når venninnen min kom for å hente meg! Så det blei en veldig kort babyshower, der eg unnskyldte meg med at eg bare var så trøtt og sliten, men de forstod jo dette godt når de dagen etterpå fikk vite at eg hadde født :p
Denne gangen var de litt tidligere ute og holdt babyshower for meg i går(29+3) det var utrolig kjekt, en herlig kveld sammen med gode venner og familie, men det var ikke noe eg forventet denne gangen heller.

Back
Topp