Sku overaske sambo.

Himmelstøv

Forumet er livet
Men maten ble jo ikke ferdig... etter 1, 5 tima i ovn var dem bakte potetan FORTSATT IKKE ferdig. så nå er kjøttet og sausen ferdig mens vi sitter her å venter på poteten.... [:'(]

Så kjedelig!! Når jeg lager bakte poteter bruker jeg bare vanlige små poteter. Tar mye kortere tid og smaker like godt[:D]

Jeg bakte alltid potetene me folie på før i tiden!! og d e visst bare tull... (mulig bare meg som e teit... hehe..[8D]) men dersom du ikke har gjørt/prøvd d, så steik de uten folie og stikk masse små hull i de!!! [;)] på en liten time e de MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Bruk varmluft på ovnen neste gang (hvis du har det). Alt tar mye mindre tid med varmluft!![:)]

Det ble FIASKO [:(][:(]

Poteten uten folie (den vi sjekka) brente seg, å da regna æ med at dem andre var ferdige... men NEI [:(][:(][:(] det var den ikke...

jeg som ville overaske han å være snill.... [:(][:(]

Huff!! Kjempe dumt da!!! Hadde du kanskje på alt for høy eller for lav temperatur? Bedre hell neste gang!! [:D]

ORIGINAL: Lillu

Huff!! Kjempe dumt da!!! Hadde du kanskje på alt for høy eller for lav temperatur? Bedre hell neste gang!! [:D]

Hadde på 175 grader.

Jeg har alltid 200 grader, på stooore poteter lar jeg de stå i nesten 2 timer. Jeg syns de smaker best når de er baket i folie. Man kan også ta de i mikron. Stikk hull også er de ferdig på 10-15 min ca. [;)] Men best i ovn uansett. Man kan også slenge de i mikron etter de har vært i ovnen, måtte gjøre dette når alt det andre var ferdig før og vi hadde gjester. [:-]

uff så kjedelig... men det er tanken som teller![:)]

signerer schnuppaluppa i måten å lage de på, blir alltid perfekte[;)]

søte deg, du hadde aaaaltfor lav temp.. 250 grader i ca 2 timer..

Neste gang må du prøve å skrelle vanlige små poteter.. kutt de neesten i skiver.. bare halveis igjen.. ta på smør,salt og pepper.. så steker du på 200 grader i 30 min.. ta på litt mer smør og stek i 30 min til[:)]

hvis dere er glad i ost så har du ost på de, de siste 5 min.. DET er godt [;)][:D]

(kjøtt og salat med dressing er jo veldig godt det og)

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

søte deg, du hadde aaaaltfor lav temp.. 250 grader i ca 2 timer..

Neste gang må du prøve å skrelle vanlige små poteter.. kutt de neesten i skiver.. bare halveis igjen.. ta på smør,salt og pepper.. så steker du på 200 grader i 30 min.. ta på litt mer smør og stek i 30 min til[:)]

hvis dere er glad i ost så har du ost på de, de siste 5 min.. DET er godt [;)][:D]

(kjøtt og salat med dressing er jo veldig godt det og)

Det du beskriver der er hasselbakte poteter... kjempe godt... trenger ikke mer enn 40min på 200 grader da ;) på varmluft fra kald ovn... Jeg pensler med smør, strør på salt og pepper og legger litt revet ost oppå... da blir det sånn digg sprø ost oppå... nydelig ved sidenav grillmat ;)

Back
Topp