Skryte av meg selv litt...

Grete71

Forumet er livet
Jeg har laget MIDDAGER til Vetle! 2 forskjellige, og han spiste begge 2!! [:D][:D]

1 med kokte poteter, gulerøtter, sellerirot, polenta(maisgryn) og skinke.
1 med kokte gulerøtter, ris, litt polenta (kokte litt mye...), brokkoli og skinke.

Det var lett, jo! Og av så lite fikk jeg middager for 3 uker! [:D]

Ojojoj...fliiiink!!!!!! er det ikke morro vell??
jeg gjorde det til Rikke, men har ikke begynt med middag til Jonas enda!

hva hadde du maten i da??

Nye grønnsaker og skinke på boks! Det smakte VELDIG godt! Helt annen smak enn på de i butikken. Smakte rett og slett FERSKT! Og frøs dem ned i slike engangs plastglass.

Tenk på alle de pengene jeg sparer... Når 1 middagsglass koster 12-13 kr blir det fort penger av det....

Eeeehm nei, såååå langt har jeg ikke kommet i min nyutdannelse som småbarnmat-kokk! [:D][:D][8D] synes Hipp sin med fullkornflak i er VELDIG bra, jeg! Og Vetle også... [:D] å lage slikt tror jeg blir for innviklet for meg... Men moset banan går jo!

Det gjorde også Vetle første gangen, men neste gang likte han det!

Tips til middagsmat: Bruk krydderurter. f.eks: Basilikum, persille, koriander (ganske kraftig smak, så bruk bare litt av dette) osv. Det gir go smak, og er ikke farlig for babyen[;)]

Jeg brukte persille, men synes bitene ble litt store...

ORIGINAL: Grete71

Nye grønnsaker og skinke på boks! Det smakte VELDIG godt! Helt annen smak enn på de i butikken. Smakte rett og slett FERSKT! Og frøs dem ned i slike engangs plastglass.

Tenk på alle de pengene jeg sparer... Når 1 middagsglass koster 12-13 kr blir det fort penger av det....

Hvordan gikk det med frysinga? Jeg frøs ned mat engang tidligere, og da ble JRjr dårlig av det - har ikke turt å lage middager etter det[:(]

Åh? Hvorfor det? Har ikke merket noe på maten, jeg... Luktet likt. Skal jo tåle frysing, da..

Åh? Hvorfor det? Har ikke merket noe på maten, jeg... Luktet likt. Skal jo tåle frysing, da..

Ja, det trodde jeg også[8|]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Hvordan gikk det med frysinga? Jeg frøs ned mat engang tidligere, og da ble JRjr dårlig av det - har ikke turt å lage middager etter det[:(]

Var det potet i det du frøs ned?

ORIGINAL: Hanna C

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Var det potet i det du frøs ned?

Ja[8|]

Frysing av potet gir en kjemisk reaksjon i forhold til stivelsen i poteten, så poteten blir på et merkelig vis mye søtere enn normalt. Kan jo ha noe med det å gjøre..

ORIGINAL: Hanna C

Frysing av potet gir en kjemisk reaksjon i forhold til stivelsen i poteten, så poteten blir på et merkelig vis mye søtere enn normalt. Kan jo ha noe med det å gjøre..

hmm.. ja, han kasta opp det han fikk den dagen (middagen - ikke alt annet altså)[8|]

Takk for tips iallefall - kan prøve meg på middager uten potet da, iallefall [:D]

Ris... Pasta... [:D] jeg hadde ris i den ene. Og prøv med slik polenta (får det i mega-butikken). Det er små mais-korn som skal kokes.

Polenta, ja.. skal huske på det..
Og pasta blir han nok nødt til å venne seg til, siden mannen min og jeg er store fan av italiensk mat[;)]

Så flink!!![:)]
Det hørtes jo ille praktisk ut...
Må prøve det når vi skal til med middag og!!![:)]

Ris... Pasta... [:D] jeg hadde ris i den ene. Og prøv med slik polenta (får det i mega-butikken). Det er små mais-korn som skal kokes.

Mega'en her hadde ikke nå[8|] men jeg sa nå ifra - så skal du se de skaffer det til meg
(jobba der før, og var godt likt, så det er bare å smile pent til en kollega så får jeg det jeg vil ha[;)])

[:D]Flott! Slik det skal være.. Skal gjøre ALT for kundene sine... [:D]

Så flinke du er da.

Back
Topp