Skrotsamlere

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Dere har sikkert sett serien på TV, "Syke samlere" Jeg syns der er et arti program, men jeg føler av og til at jeg ser litt likheter mellom folka der og mannen min... For han drar med seg så mye ubrukelig hjem og det tar så mye plass...

På det punktet der er vi veldig ulike, jeg eier veldig lite, spesielt pynt har jeg nesten ingenting, jeg har lysestaker, blomster og sparebørser :-P mens mannen har så mye nips og sverd, DVDer og masse masse krims krams, og masse verktøy, og alt ligger strødd rundt om kring nå og jeg holder på å bli sprø...

Han har bynt å rydde litt nå, og vi er jo midt i oppusing og leiligheten er veldig liten, men jeg kjenner jeg blir irritert når han drar med seg ting andre har kastet og han skal lissom fikse det... Jeg har bynt å si ifra, men han ser verdi i drit, og sier at jeg bare ikke ser det siden jeg er så minimalistisk av meg. Men jeg ser ikke poenget med å samle på så mye, spesielt når det ikke blir brukt heller, det står der itilfelle en får bruk for det...

Så, jeg trenger noen tips. Hva gjør jeg for å få vekk ting og få han til å forstå hvorfor jeg ikke vil ha alle de tinga her. Jeg ser for meg når vi får større plass, så kommer det til å se ut som en søppelfylling og det er flaut!

Jeg tenkte å si st hvis noe har stått urørt i 1 år uten å ha blitt brukt eller "fiksa", så kastes det, eller er 1 år for lenge?

Noen som kanskje kjenner seg igjen og har tips til en fortvila kone :-P Jeg vet jeg er litt småstressa pga oppusinga som gjør det enda trangere og ting ser kanskje litt værre ut enn det det egentlig er, jeg er også høygravid, er 5 dager på overtid og drittlei av alt rotet, så ja, jeg ser sikkert et større problem.

Men han har 10 esker fylt med gamle blader... De blir aldri lest og har ingen samleverdi, han skal bare ha det... Blæ

Hjelp :wideyed:

Jeg rydder når han ikke er hjemme ;) kaster bare ting som ikke har blitt brukt de siste 2årene da.!

Min svigerfar har alltid vært sånn, samler på alt. Har en hel garasje full av masse rart, er ikke lenger plass til bilen der. Så heldigvis irriterer samboeren seg over det òg, så han samler ikke på noe :) har ikke nytta å si fra til han, så ønsker deg lykke til!:)

Har vurdert å kaste ting, bare få en kontainer hit når han er vekk og lempe alt, men da tror jeg han ville sett på det som et svik og ikke klart å stole på meg, så han byner å gjemme ting eller no, men jeg kommer til å kaste etterhvert, mrn da har jeg sagt ifra først, hvertfall i begynnelsen ;)

Jeg synes du skal prøve å gå igjennom rotet sammen med han på en saklig måte og få han til å forstå at det ikke er noe å beholde og høre hva han har tenkt å bruke det til.

Min mor samler på alt og det ser ikke ut hjemme hos henne.
Jeg har prøvd så utrolig mange ganger å rydde og kaste, men jeg ser ikke at det blir mindre ting.
Det hjelper å få henne til å sette spørmål ved ting, men da hun har vanskelig for å ta beslutninger så må jeg ofte fortelle henne at det ikke er noen grunn til å ta vare på alt og hjelpe henne å ta valget.
Hun har forstått det litt i det siste og tar litt intiativ selv nå, men har fremdeles en lang vei igjen å gå.
Det nytter ikke å bare kaste alt, for de må ta valget selv for å bli bedre, men noe merker de jo ikke at forsvinner :p

Lei et lokale eller gammel låve han kan ha skrotet sitt i og si at i hjemmet vårt kommer ikke skrot inn døren. Da blir det kastet med engang.
Jeg er kjip, hiver alt jeg ser på som skrot :o

Jeg synes du skal prøve å gå igjennom rotet sammen med han på en saklig måte og få han til å forstå at det ikke er noe å beholde og høre hva han har tenkt å bruke det til.

Min mor samler på alt og det ser ikke ut hjemme hos henne.
Jeg har prøvd så utrolig mange ganger å rydde og kaste, men jeg ser ikke at det blir mindre ting.
Det hjelper å få henne til å sette spørmål ved ting, men da hun har vanskelig for å ta beslutninger så må jeg ofte fortelle henne at det ikke er noen grunn til å ta vare på alt og hjelpe henne å ta valget.
Hun har forstått det litt i det siste og tar litt intiativ selv nå, men har fremdeles en lang vei igjen å gå.
Det nytter ikke å bare kaste alt, for de må ta valget selv for å bli bedre, men noe merker de jo ikke at forsvinner :p

Det hørtes ut som en fin løsning, et ekteskap er jo et samarbeid :) takk.

Håper moren din blir bedre også :)

Haha, du beskriver mannen min der! All den dritten han tar med, kun fordi andre ikke gidder å kaste det på dynga. Samler på cder, og kommer hjem med så mye rart vi overhodet ikke har bruk for. Har sagt til han at han er en skrotnisse, og at han kommer til å bli sånn som de på tv hvis han ikke gir seg snart.

Og omtrent 95% av det han kommer med ender opp på dynga for det er umulig å reparere...

Haha, du beskriver mannen min der! All den dritten han tar med, kun fordi andre ikke gidder å kaste det på dynga. Samler på cder, og kommer hjem med så mye rart vi overhodet ikke har bruk for. Har sagt til han at han er en skrotnisse, og at han kommer til å bli sånn som de på tv hvis han ikke gir seg snart.

Og omtrent 95% av det han kommer med ender opp på dynga for det er umulig å reparere...

Godt jeg ikke er alene ;) Det er sikkert flere mannfolk som holder på slik tenker jeg, er iallfall mitt intrykk at det for det meste hannkjønna som holder på slik. Skikkelig skrotnisse ;)

Jeg er også gift med en skrotnisse. Jeg finner meg i det. Selv hadde jeg blitt rimelig irritert om at kalte tingene mine søppel og tvang meg til å bli kvitt det.
Min mann har ene boden som sitt eget. Flyter det noe sted setter jeg det inn der.

Jeg er også gift med en skrotnisse. Jeg finner meg i det. Selv hadde jeg blitt rimelig irritert om at kalte tingene mine søppel og tvang meg til å bli kvitt det.
Min mann har ene boden som sitt eget. Flyter det noe sted setter jeg det inn der.

Så lenge det ikke flyter så er det greit :) her har han fått hele kjellerboden og boden på loftet, men nå har han også tatt over verandaen så naboer må også se på alt det rotet... Heldigvis har vi en paviljong og han har fått vekk mye de siste dagene :)

Jeg prøver å ikke kalle det søppel, for jeg må prøve å se ting fra hans perspektiv også, men uhh det er en prøvelse...

Back
Topp