Skriver handleliste til jul

Sicily

Forumet er livet
Hva MÅ dere ha av pålegg?
Hva skal dere ha til middag i romjula?

henger meg på denne....

Jeg må ha graddeost, og samboeren min må ha julesylte til pålegg. Edamer er også bra, og ridderost. Middager er pinnekjøtt julaften, ribbe første juledag, kveite andre juledag og kalkun på nyttårsaften.

ORIGINAL: strikkejenta

Jeg må ha graddeost, og samboeren min må ha julesylte til pålegg. Edamer er også bra, og ridderost. Middager er pinnekjøtt julaften, ribbe første juledag, kveite andre juledag og kalkun på nyttårsaften.

Mannen jobber på meieri, så ost har vi ikke mangel på i jula. Får en stor eske med ulke oster i gave hvert år. [8D]

her lager jeg karbonader,MÅ ha egg i hus hehe men det pleier jeg jo ha og..da lager jeg omelett og eggerøre..
roasbiff,løk å tilbehør..nam nam[:)]
spekemat
hjemmelaga italiensk salat
å hjemmelaga potetsalat

skal være hos mamma julaften,pinnekjøtt
skal og være hos mamma på 1 dag..da blir det hummer ,skjell å fiskeboller i hvis saus mmmmm[:)]
2 dag vet jeg ikke..men da blir det vel noe fisk av noe slag
ellers blir det vel noe kalkunfilet eller jamie oliver kylling

Jeg MÅ ha

*graadost
*hjemmelaget potetsalat
*roastbiff
*hamburgerrygg
*egg(så jeg kan lage eggerøre

Middager så 1 juledag blir det røkt svinekam hos svigers
2 juledag blir det koldtbord hos mamma
3 juledag vet jeg ikke helt men ser for meg noe helt annet enn julemat hvertfall kanskje noe laks?

Av pålegg må jeg ha
egg så jeg kan lage stekt egg (m/bacon), eggesalat eller eggerøre
spekemat
potetsalat
graadost
multesyltetøy

Av middager så har jeg foreløpig tenkt å ha pinnekjøtt på julaften og ellers i jula: marintert kalkunfilet og ribbe.

Egg, spekemat, gräddost, edamer, lammerull, sylte og leverpostei.. Sambo er veldig glad i tungerull[;)]
middager tar vi som det kommer:) har alltid nok i frysa[;)]

Her i huse må vi ha: Lammerull,fenalår(like ikke æ,men mann må ha),forskjellige oster,egg,laks, salater(italiensk,rekesalat,eggesalat,potetsalat)litt forskjellig kjøttpålegg... Er vel det som det går i her i huset[:)]

Vi skal vist spise hos mamma å dæm mye i jula,men går i Ribbe på julaften, lutefisk,pinnekjøtt,koldtbord,kveite osv. Kalkun på nyttårsaftn.

Julaften blir det pinnekjøtt, svineribbe, dampemår og alt mulig tilbehør[:)]
1.dag er det koldtbord.
Resten vet jeg ikke...
Av pålegg har vi kjøpt inn lammerull, egg, ansjos, røykalaks, reinsdyrpølse, edamer i tillegg til vanlig pålegg. Syltaflest og fårerull får vi av svigers[:)]

Må ha
-lammerulle fra Thulefjord
-greddost
-egg
-laks
-spekeskinke
-majones
-rødbeter
-leverpostei
-potetsalat
-eggesalat
-rødbetsalat
-juleskinke

Til middags er det
julaften - ribbe m tilbehør
1.dagen - pinnekjøtt
2.dagen - koldtbord
3.dagen - junk-food (skal ut 2dagen[8D])
Resten av romjula tar vi som det kommer
Nyttårsaften - kalkun

Av pålegg må jeg ha egg til eggerøre, majones, stekt løk, kyllingpålegg, gräddost og karbonader iallfall!

Back
Topp