Skriver dere fødselsbrev?

Gikk gjennom fødselsbrev et mitt med jordmor i dag, hun synes det var kjempefint! hadde tatt med mange gode momenter som er viktig, og fått med hva som er viktig for meg under fødsel. hun tok kopi og sendte til sykehuset så de allerede har lest brevet når jeg kommer inn og de slepper og bruke tid på det når jeg allerede er der. synes det var veldig kjekt siden mine fødsler går i ræserfart og mye av "fødetiden" min tilbringes i bilen. da må alle heller være tilstede når jeg først er på sykehuset :)

Jeg anbefaler veldig å skrive fødebrev ;) ting går naturligvis ikke helt som planlagt under fødsel, men med det brevet så har både du og jordmor mer kontroll over situasjonen, når hun er klar over dine preferanser og ønsker osv :) fødte for 3 dager siden, og er veldig glad for at jeg skrev fødebrev denne gangen også; det kom mye til hjelp de siste dagene her, både tiden før fødsel på obs post, føden og tiden etter på barsel :)

Jeg anbefaler veldig å skrive fødebrev ;) ting går naturligvis ikke helt som planlagt under fødsel, men med det brevet så har både du og jordmor mer kontroll over situasjonen, når hun er klar over dine preferanser og ønsker osv :) fødte for 3 dager siden, og er veldig glad for at jeg skrev fødebrev denne gangen også; det kom mye til hjelp de siste dagene her, både tiden før fødsel på obs post, føden og tiden etter på barsel :)
Signerer denne! her sendte kommunejordmoren inn fødselsbrev et mitt i går, så det ankom sykehuset i dag. når jeg kom med vannavgang og begynnende rier hadde alle lest brevet og til tross for nok en styrtfødsel hadde jeg en mye bedre opplevelse av det da de virkelig tok meg på alvor og visste på forhånd hva jeg ønsket og hvordan jeg hadde det. anbefaler virkelig å skrive brev altså om det er noe du føler på og sitter inne med :)

Signerer denne! her sendte kommunejordmoren inn fødselsbrev et mitt i går, så det ankom sykehuset i dag. når jeg kom med vannavgang og begynnende rier hadde alle lest brevet og til tross for nok en styrtfødsel hadde jeg en mye bedre opplevelse av det da de virkelig tok meg på alvor og visste på forhånd hva jeg ønsket og hvordan jeg hadde det. anbefaler virkelig å skrive brev altså om det er noe du føler på og sitter inne med :)

Gratulerer med vel overstått du også! Så bra at du også fikk "bruk" for fødebrevet :) jeg er spent på å høre hvordan storesøster reagerer på lillesøster :D storebror på 17 mnd her forstår ikke helt enda at babyen er vår.. første dag hjemme var derfor litt kaos med grining og sjalusi :P Hehe

Gratulerer med vel overstått du også! Så bra at du også fikk "bruk" for fødebrevet :) jeg er spent på å høre hvordan storesøster reagerer på lillesøster :D storebror på 17 mnd her forstår ikke helt enda at babyen er vår.. første dag hjemme var derfor litt kaos med grining og sjalusi :p Hehe

Tusen takk :) så godt å være ferdig, sleppe alle bekymringene i forkant som den angsten førte med seg :)
Vi er jo fortsatt bare på sykehuset, skal sikkert hjem i morgen, men storesøster kom på besøk hit tidligere i dag, da sprang hun rett bort til meg og begynte å klappe på lillesøster og hun overøste henne med suss og kos :) var helt rørende å se :Heartred men er fortsatt spent på hvordan det blir hjemme hvor det ikke er like spennende som på barselhotellet :p

Da har jeg endelig fått skrevet fødselsbrevet og lagt det sammen med papirene. :)

Noen som vil dele sitt? Synes det er interessant å høre hva dere tenker.

Her ble det er slags fødselsbrev. Siden det blir ks er det mer hva vi ønsker/forventer etter fødsel, men som fjerdegangs blir det jo litt egne erfaringer å blande inn

Back
Topp