Skriver dere bok til barnet?

Bkno9234472

Blir kjent med forumet
Satt på nett, så kom det opp reklame på en bok hvor man kan skrive om svangerskapet. Hadde også pakkepris på det og babybok. Vipps, så hadde jeg bestilt begge deler!

Dette er i utgangspunktet ikke noe jeg har tenkt på tidligere, men virker jo veldig koselig. Dette er mitt første svangerskap, så er sikkert hyggelig å kunne lese gjennom ved et eventuelt senere svangerskap også.

Tror fremdeles ikke det har gått opp for meg at vi venter barn, så tenker det kan være en fin måte å knytte seg til det hele på.

Har dere tenkt på lage bok til barnet? Og hva med svangerskapet?
 
Jeg kjøpte en rosa notatbok (ikke noe fancy) når jeg var gravid med mi første. Der skrev jeg om hvilke navn som vi tenkte på, hvorfor hun fikk det navnet tilslutt.
Skrev om den første ultralyden. Da vi fant ut at det var jente. Ikke så mye annet om svangerskapet.
Skrev historien om når hun ble født, gaver hun fikk.
Nå bruker jeg boken til å skrive vanlige ting som man kommer til å glemme, som f.eks da hun måtte på akutten å lime haken, artige ting hun sier, historie fra bhg, første kjærest osv. Denne boken skal hun få i 18årsgave
 
Gjorde det med de to første, men interessen dabbet av etter litt så ble det liksom glemt.. mye tomme sider for å si det sånn.

Tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det nå.
 
Har vært inne på tanken, men tror jeg fort kan være superivrig i starten, for så å dabbe fort av :cat:
 
Jeg har skrevet (digital) dagbok hele prøveprosessen, for å huske hva som skjedde og for at barnet skal kunne få info om prosessen senere. Siden jeg er selvvalgt alene kommer jeg etter hvert til å lage en bok som forklarer hele prosessen og historien på et nivå barnet kan forstå.
 
Jeg fyller ut en sånn gravid journal bok. Syntes det er hyggelig og kunne se tilbake på, både alene men med barnet når hen blir gammel nok:happy:
 
Back
Topp