Skrivemåte for navnet Emiil ?

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Hvilken skrive måte blir riktig når eg skal ha Emiil som 2 fornavn. Og ønsker trykk på i en. Ønsker ikkje at folk skal missfårstå og si Emil. Er Emiil rett? Blir veldig usikker og vil ikkje la gutten ha skrive feil i navnet sitt :p

Jeg tror uttalen av navnet avhenger av dialekten til de som skal si det.
For meg ser Emiil ut som en skrivefeil, så jeg ville sagt Emil uansett.
Jeg uttaler Emil rett fram, så om jeg skulle lagt trykket på i-en tror jeg at navnet måtte vært stavet "Emile",

Jet vet om en som heter Emiil, med to i-er, så det går an, det også.

For meg var det enkelt og greit å forstå uttalen slik du skrev det; Emiil. For meg er det helt grei skrivemåte og på ingen måte "feil". Har forresten aldri hørt noen snakke om skrivefeil i døpenavn, det er jo et egennavn og kan finnes i mange former og variasjoner. Velg det som dere liker best, og føler er mest riktig for dere. Fint navn forresten :happy:

Likte godt Emile men redd det blir utalt feil da og :p synst Emil blir feil og siden eg ikkje ønsker at han skal bli kalt Emil som Emil i lønneberget liksom :p for det passer ikkje til første navnet. 2 uker til termin og fant navnet for sikkrert 3 mnd siden . Fortsatt like usikker på skrivemåten nå som da :p men vil ikkje bytte navnet bare pga det :p

Ville da skrevet det Emìl :)
Emiil syns jeg ser t som skrive feil, og Emile kan det hende jeg hadde uttalt rett ut og da høres det brått nesten ut som Emilie..

Ville da skrevet det Emìl :)
Emiil syns jeg ser t som skrive feil, og Emile kan det hende jeg hadde uttalt rett ut og da høres det brått nesten ut som Emilie..
Finner ikkje den i en på tastaturet på tlf.. Men er egentlig like usikker på alle måtene :p ender vell opp med og skrive Emil og bare utale det med trykk på i en. Blir vell feil uansett :p

Finner ikkje den i en på tastaturet på tlf.. Men er egentlig like usikker på alle måtene :p ender vell opp med og skrive Emil og bare utale det med trykk på i en. Blir vell feil uansett :p
På min tlf så er det bare å holde i inne så kommer den opp:)
har samsung

Jeg hadde nok skrevet det som er lettest og heller forklare og si at dere vil ha trykk på i en. Her har vesla dobbelt navn og vi bruker begge, men for mange sier de bare fornavnet og det høres dumt ut for oss, men da sier vi begge navnene sånn at de hører at vi bruker det. ;)

Jeg tenker også det vil bli forskjell på uttalen pga dialekt, men etterhvert vil de nærmeste utalle seg riktig. :)

Jeg hadde nok skrevet det som er lettest og heller forklare og si at dere vil ha trykk på i en. Her har vesla dobbelt navn og vi bruker begge, men for mange sier de bare fornavnet og det høres dumt ut for oss, men da sier vi begge navnene sånn at de hører at vi bruker det. ;)

Jeg tenker også det vil bli forskjell på uttalen pga dialekt, men etterhvert vil de nærmeste utalle seg riktig. :)
Er jo mulig vi bare bruker første navnet og. Det er vi usikker på enda. Men vil bruke begge i starten og da får familien med seg va som er rett hvertfall :) men tenker mest på når han begynner på skolen ol og blir ropt opp. Da er det kjipt om det er feil.

Er jo mulig vi bare bruker første navnet og. Det er vi usikker på enda. Men vil bruke begge i starten og da får familien med seg va som er rett hvertfall :) men tenker mest på når han begynner på skolen ol og blir ropt opp. Da er det kjipt om det er feil.
Ja, men det lærer lærerne seg etterhvert. Er jo mange andre som har vanskeligere navn å uttale. ;)

Stol på magefølelsen og finn det riktige for dere selvom det er mange meninger ute. :)

Back
Topp