skrivefeil

lima87

Gift med forumet
ja jeg har sett at det er flere her som er ganske opptatt av skrivefeil 
jeg vet at jeg skriver mye feil, men jeg orker ikke se i ordboken hele tiden
jeg skriver rett fremm sånn som jeg snakker...

så jeg lurer på hva du syns om mine mine skrivefeil?

jeg bryrr meg ike[:D][:D]
men når det er ord som er skrevet feil slik at det plutselig er et annet ord istede.. da ler jeg litt[8D][:D]
menn irrrriterer meg ike neg[:D][:D][:D][8D][8D]

skrivefeil bryr jeg meg ikke om.
har nok flere av dem selv. i tillegg til slurv...

men, dialekt sliter jeg mer med å lese... så noen ganger, til tider ofte, hopper jeg over det som er skrevet på dialekt.

Bryr meg ikke[:)]

Har dysleksi så skriver feil helle tiden, så legger ikke merke til andre sine skrive feil[:)]

Irriterer meg litt.

Men det er bare fordi jeg er så pirkete på meg selv. [8D]

Men en ting er vanlig innlegg på et forum. En annen ting er blogginnlegg, avisinnlegg osv. Synes det er verre å lese skrivefeil i de to sistnevnte. Men klikker ikke av den grunn[8D]

fremm?? [8D][8D]   Hehe, måtte bare [:D]
Jeg ser de, men irriterer meg ikke akuratt [:D]

irriterer meg også litt, men ikke sånn at jeg dropper å lese. SÅ viktig er det ikke.
Men jeg er veeeldig pirkete av meg og prøver så godt jeg kan å unngå skrivefeil selv, men jeg gjør det jo jeg også, selv om jeg liker å tro at jeg er ganske flink i rettskrivning..

Ja, jeg er litt språknerd (har et lite ønske om å bli språkforsker)..

ORIGINAL: Babelle

[8D]

Haha.

Nei, henger meg ikke HELT opp i det,
men som sha sier.
Blir det andre ord plutselig, da ler jeg litt[:D]

Har en ting til som egentlig plager meg,
men holder det for meg selv så ikke noen blir fornermet[:D]

irriterer meg ikke så sant jeg skjønner hva det står[;)]

skrive feil bryr meg ikke i det hele tatt..Skriver nok feil inni mellom selv og har en del dyslektikere rundt meg, så er vandt til å lese skrive feil..

Jeg fikk ikke 6 i norsk, så skrivefeil gjør ikke noe.[8D]

Har vel heller reagert mer på noen dialekter på bv som har vært utrolig slitsomme å lese[8D]

Jeg merker meg det, men prøver å ikke kommentere det for jeg vet jeg skriver feil selv og [;)]
Orddelingsfeil er det mest irriterende syns jeg da, fordi det er noe man ser overalt på plakater og skilt.
Og da det blir brukt feil ord i en setning, eks.: "jeg vil hjerne komme" [8D]

ORIGINAL: Puppeluppen

ORIGINAL: Babelle

[8D]

Haha.

Nei, henger meg ikke HELT opp i det,
men som sha sier.
Blir det andre ord plutselig, da ler jeg litt[:D]

Har en ting til som egentlig plager meg,
men holder det for meg selv så ikke noen blir fornermet[:D]

[8D]
Ja, jeg ser slike feil!! Jeg er journalist, så jeg er vant til å se på språkbruken... Men det plager meg ikke! Jeg vet derimot at andre irriterer seg over min overdrevne bruk av utropstegn!!!!!!!!!!..[8|][:D]

legger som regel ikke merke til skrivefeil så fremst, som snorresmamma sier, ordet ikke har en annen betydning.. Som "jeg har hvert på skolen" "etter vært" og slik.. Da legger jeg godt merke til det, men irriterer meg ikke..

Og hvis noen leger mke til at det magler en del bokstver hos meg, så e det tataturet mitt [:D] <- går som regel tilbake og retter på de fleste feilene men hender ganske ofte jeg hopper over noen. Så jeg BEKLAGER hvis noen irriterer seg [8D]

Nei driter jeg i.. Men irriterer meg at visse må påpeke feila hele tiden..!

Som regel overser jeg det.

Skriver litt sånn som jeg gjør på sms her inne også, og da kan man ikke være så kravstor til ting..

Men INFULENSA irriterer meg .. og KJEKKE!!! det heter å SJEKKE noe, ikke å KJEKKE noe....

Noen dager, hvis jeg lar "læreren i meg" ta over.. da klør det nesten litt i rødpennen, hihihi

ORIGINAL: Luthien05

Som regel overser jeg det.

Skriver litt sånn som jeg gjør på sms her inne også, og da kan man ikke være så kravstor til ting..

Men INFULENSA irriterer meg .. og KJEKKE!!! det heter å SJEKKE noe, ikke å KJEKKE noe....

Noen dager, hvis jeg lar "læreren i meg" ta over.. da klør det nesten litt i rødpennen, hihihi

skjerp dere ikke kjerp dere som i et av alternativene[8D]

Men kan vel ikke klage jeg som somregel skriver på dialekt, men kan skrive bokmål også da, hadde god karakter i norsk!!![;)]

Leser alle feilene, men vet jo at det er mange som sliter med slikt, så gidder ikke bry meg med det [:D]
Noen ganger går det svært fort i svingene her også, så er da ikke noe bedre selv i såfall [;)]

Jeg irriterer meg litt når noen skriver på dialekt eller sms-språk.
Noen ganger blir det komisk, fordi noen prøver så sterkt å skrive dialekt.
Jeg skriver feil iblant jeg også - ingen er feilfrie.

Og ja, jeg er pirkete. Er lærer...[:)]

Jeg bryr meg sjeldent om det her.
(Men det er én jeg sliter litt med å lese, pga MANGE skrivefeil...)

Men irriterer meg over det når jeg leser avisa og slikt...

Back
Topp