Skrive under på farskap

Minime2411

Glad i forumet
Novemberlykke 2016
Skal alle fedre skrive under på at de er far? Mannen har ikke skrivd under på noe. Han har vært med på hver jordmor time og slikt, men ikke blitt nevnt noe.

Tror det bare gjelder om man ikke er gift? :)

Samboer skrev under på farskapspapirene etter fødselen sist, måtte også vise legitimasjons som de førte opp på papirene. Var jordmoren som kom med papirene etter fødselen for signering :)

Fikk ikke koe beskjed om det på noen av timene hos lege eller jordmor under svangerskapet.

Ja, det må de hvis man ikke er gift. Det kan gjøres i forkant hos nav (det gjorde mannen her i fjor) eller det kan gjøres på sykehuset. Vi giftet oss i fjor, så nå trenger ikke han signere noe, blir automatisk regnet som far.

Vi gjorde det hos jordmor. Måtte sende inn papirene selv da, men greit å få det unnagjort før fødsel iallefall :-)
Vet ikke om det trengs når man er gift da..

Fikk beskjed idag fra jordmor om at det var lurt å registrere på forhånd, slik at de slepper å tenke på det oppe på føden. Hun sa det bare var å søke "erkjennelse på farskap skjema" på google, og signere det skjemaet fra nav som dukker opp der :-)

Her kom jordmødrene med det 15 min etter gutten kom. Syntes det var litt humor, som at de måtte forte seg å få han til å signere før han ombestemte seg;p

Vi gjorde det rett etter at Jr var født :)

Vi visste heller ikke d sist, men da signerte han etter fødsel!:)

Vi fikk ikke det skjema på sykehuset når vi fødte, og merket når vi skulle registrere navn at pappan ikke var registrert som far, måtte vi finn ut av hvilket skjema vi skulle fylle ut, fylteut og sendte inn.ingen problem etter da.

Sist fikk vi et skjema på sykehuset som han signerte på, tror det var dagen etter fødselen.

Vi signerte hos jordmor i dag. Hun fortalte at det også var vanlig å gjøre på sykehus eller hos nav etter fødsel. ☺️

Vi har gjort det hos jordmor :)

Fikk beskjed at jordmor at vi kunne gjøre det hos henne ved neste time :)

Vi gjorde det hos jordmor sist. Men er det ikke gjort, så er det vanlig å gjøre det på sykehuset etter fødsel :)

Da skal vi teoretisk sett slippe da siden vi er gift? Skal til jordmor på mandag, kanskje høre for sikkerhetsskyld?

Da skal vi teoretisk sett slippe da siden vi er gift? Skal til jordmor på mandag, kanskje høre for sikkerhetsskyld?

*Sniker fra mai17*

Er dere gift så går det automatisk.
Dette ble spurt om på ene timen hos jordmor (da jeg fikk første barnet) og ettersom vi var gift var det da ikke noe å tenke på.

*Sniker fra mai17*

Er dere gift så går det automatisk.
Dette ble spurt om på ene timen hos jordmor (da jeg fikk første barnet) og ettersom vi var gift var det da ikke noe å tenke på.

Så bra :-) Da tenker jeg ikke mer på det.

Det skal dere :) jeg har ikke tenkt på det som et tema denne gangen siden vi er gift :)

Der er en screenshot fra nav sine sider :)

Vedlegg

• Screenshot_20161021-165527.png
    Screenshot_20161021-165527.png
    366,2 KB · Visninger: 29
Back
Topp