Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, gjør det, jeg elsker trønderskDen e goHer går det i trøndersk, men den e litt forfina siden æ har bodd i Oslo så læng.
Æ ska prøv å skriv litt breiar enn ka æ snakke hihi laughing7
Ja, gjør det, jeg elsker trøndersk![]()

Er jo halvt trønder daJøss, da e du ein av dæm få hehe![]()
Je har enkli skikkeli hedmarksdialekt. Itte dæn peneste dialekta men'n tæk det'n har får'n full si...![]()
Off æg hate å skriva på dialekt! så trur dette bler den einaste påsten min hær! Nå jorrs æg på å skriva litt breiare enn dæ æg pleie å snakka - bare fårr å fårrvirra dåkke litt!
Her kjem nånn rare ord på trøndersk
Tue/koppfill- vaskeklut
Kauk- rope
It færra nolles- ikke dra bort for godt
Læn- fin, flott, kjekk, morsom
Va det så lækt- Ha det så kjekt/fint
Lærv- fillete sak
Kjæm me fleir seinar![]()
Blir litt sentimental når jeg leser "It færra nolles", farmor sa det da vi kjørte oppover for noen år siden, og hun er den eneste jeg har hørt med det uttrykket. Hun er desverre død, men vi har mange gode minner. Og jeg er så heldig å få bruke bunaden hennes![]()

Ja det er herlig. Det var egentlig kusinen min som arvet den, men hun er veldig liten av seg og passer nok ikke inn i den på en stund. Så jeg spurte onkel om jeg kunne ha den så lengeSå leitJeg mistet alle mine besteforeldre innen jeg var 16, var spesielt glad i mormoren min
Jeg har bunaden hennes jeg også, kjempeflott minne å ha etter dem![]()
![]()
Ja det er herlig. Det var egentlig kusinen min som arvet den, men hun er veldig liten av seg og passer nok ikke inn i den på en stund. Så jeg spurte onkel om jeg kunne ha den så lengeMå gråte en liten skvett hver gang jeg finner den frem
![]()
Hehehehe =)No glæmt æ mæ![]()