Skrive på dialekt-tråd!

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
I skravlekonkens tid så tenkte vi kunne ha en tråd der alle skriver på dialekten sin :D Er jo litt morsomt å se om vi da forstår hverandre ;)

Snakker som jeg skriver jeg :P

Den e go:-) Her går det i trøndersk, men den e litt forfina siden æ har bodd i Oslo så læng.
Æ ska prøv å skriv litt breiar enn ka æ snakke hihi laughing7

Den e go:) Her går det i trøndersk, men den e litt forfina siden æ har bodd i Oslo så læng.
Æ ska prøv å skriv litt breiar enn ka æ snakke hihi laughing7
Ja, gjør det, jeg elsker trøndersk :D

Æ forsett no bære æ da, vaskekjærringa som kom innom va no trivelig, så hu kjem no for å vask på mandan:-)
Da ska a få vask gølv, for det e det værste æ veit hehe:-)

Je har enkli skikkeli hedmarksdialekt. Itte dæn peneste dialekta men'n tæk det'n har får'n full si... :p

Her kjem nånn rare ord på trøndersk:-)

Tue/koppfill- vaskeklut
Kauk- rope
It færra nolles- ikke dra bort for godt
Læn- fin, flott, kjekk, morsom
Va det så lækt- Ha det så kjekt/fint
Lærv- fillete sak

Kjæm me fleir seinar :_rr

Off æg hate å skriva på dialekt! så trur dette bler den einaste påsten min hær! Nå jorrs æg på å skriva litt breiare enn dæ æg pleie å snakka - bare fårr å fårrvirra dåkke litt!

Off æg hate å skriva på dialekt! så trur dette bler den einaste påsten min hær! Nå jorrs æg på å skriva litt breiare enn dæ æg pleie å snakka - bare fårr å fårrvirra dåkke litt!

Bra, æ skriv breiar æ å:-)

Her kjem nånn rare ord på trøndersk:)

Tue/koppfill- vaskeklut
Kauk- rope
It færra nolles- ikke dra bort for godt
Læn- fin, flott, kjekk, morsom
Va det så lækt- Ha det så kjekt/fint
Lærv- fillete sak

Kjæm me fleir seinar :_rr

Blir litt sentimental når jeg leser "It færra nolles", farmor sa det da vi kjørte oppover for noen år siden, og hun er den eneste jeg har hørt med det uttrykket. Hun er desverre død, men vi har mange gode minner. Og jeg er så heldig å få bruke bunaden hennes :D

Blir litt sentimental når jeg leser "It færra nolles", farmor sa det da vi kjørte oppover for noen år siden, og hun er den eneste jeg har hørt med det uttrykket. Hun er desverre død, men vi har mange gode minner. Og jeg er så heldig å få bruke bunaden hennes :D

Så leit :( Jeg mistet alle mine besteforeldre innen jeg var 16, var spesielt glad i mormoren min:-)
Jeg har bunaden hennes jeg også, kjempeflott minne å ha etter dem:-) :love2

Så leit :( Jeg mistet alle mine besteforeldre innen jeg var 16, var spesielt glad i mormoren min:)
Jeg har bunaden hennes jeg også, kjempeflott minne å ha etter dem:) :love2
Ja det er herlig. Det var egentlig kusinen min som arvet den, men hun er veldig liten av seg og passer nok ikke inn i den på en stund. Så jeg spurte onkel om jeg kunne ha den så lenge :D Må gråte en liten skvett hver gang jeg finner den frem :)

Ja det er herlig. Det var egentlig kusinen min som arvet den, men hun er veldig liten av seg og passer nok ikke inn i den på en stund. Så jeg spurte onkel om jeg kunne ha den så lenge :D Må gråte en liten skvett hver gang jeg finner den frem :)

Så heldig da:-)
Ja jeg tar også lett til tårene når jeg ser igjen slike ting, godt å minnes:-)

No glæmt æ mæ:-)

Back
Topp