Skriker seg "bort"

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Er det flere her som har babyer som gråter så kraftig at de ikke puster til stadighet? Mini her kan være litt småsutrete, før han plutselig gråter hysterisk, puster ikke, blir stiv i blikket og blir litt lilla.. Skjer bare på noen sekunder. Kan også skje hvis vi vasker han rundt munn/nese, og det skjer som oftest når han er sliten. Synes dette skjer oftere og oftere, og synes det er skikkelig ekkelt. Etterpå blir han helt fjern i blikket og sovner nesten. Virker helt utladet. Nevnte det for helsesøster og hun sa at vi burde prøve å unngå det. Fantastisk tips! :p Det skjer som sagt på sekunder så vi rekker ikke å avverge i forkant.

Kan være det de kaller affektkramper:
http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/affektkramper-12899.html
Leste om det igår etter at det virket som lillemann mistet pusten noen sekunder da han gråt. Har bare skjedd én gang her..

Det høres veldig riktig ut. Her skjer det minst en gang daglig. I går mens vi kjørte bil, og da ble jeg nokså stressa ettersom vi var på motorveien og ikke kunne stoppe med en gang :( Som samboer sier, det verste som kan skje er at han besvimer. Uansett skikkelig guffent!

Ser i artikkelen at det gjerne er arvelig. Da svigermor så et slikt anfall i påsken sa hun at samboers søster pleide å ha de samme anfallene da hun var liten. De turte derfor ikke å si nei til henne.. Blir nok time hos fastlegen for å sjekke jernlageret hans ihvertfall. Takk for tips! :)

Huff, så ekkelt! Jeg rakk å bli skikkelig redd på de få sekundene igår, så skjønner godt at du blir stressa!! Trøsten er at dersom det viser seg å være noe sånt, er det ufarlig :-)

Huff, så ekkelt! Jeg rakk å bli skikkelig redd på de få sekundene igår, så skjønner godt at du blir stressa!! Trøsten er at dersom det viser seg å være noe sånt, er det ufarlig :-)

Ja, ikke sant. Det er jo det viktigste <3

Uff så ubehagelig det sikkert må være ja!
Her har jeg erfart at han skriker og tar seg igjen! Men det går ikke mer enn et par sekunder før han skriker igjen! Så det er ikke så ille sånn sett. Men synes det er ubehagelig, så skjønner at det må være ennå verre slik det er når babyen detter vekk. Håper dere finner ut av det altså !:-)

Uff så ubehagelig det sikkert må være ja!
Her har jeg erfart at han skriker og tar seg igjen! Men det går ikke mer enn et par sekunder før han skriker igjen! Så det er ikke så ille sånn sett. Men synes det er ubehagelig, så skjønner at det må være ennå verre slik det er når babyen detter vekk. Håper dere finner ut av det altså !:-)

Takk! Ja, det er skikkelig ekkelt. Vet ikke hvor lenge det varer her, men føles som en evighet. Har flere ganger rukket å blåse han i ansikt flere ganger for at han skal trekke pusten, for så å rope/løpe til samboer..så litt tid går det jo :/ Vi må bli flinkere til å legge han tidligere merker jeg, for har skjedd en del under kveldsmat og kveldsstell den siste tiden. Stakkar lille, han virker så redd når det skjer :(

Tror forresten at han noen ganger er helt borte noen sekunder. Øynene vrenger seg og så blir han sløv etterpå :(

Takk! Ja, det er skikkelig ekkelt. Vet ikke hvor lenge det varer her, men føles som en evighet. Har flere ganger rukket å blåse han i ansikt flere ganger for at han skal trekke pusten, for så å rope/løpe til samboer..så litt tid går det jo :/ Vi må bli flinkere til å legge han tidligere merker jeg, for har skjedd en del under kveldsmat og kveldsstell den siste tiden. Stakkar lille, han virker så redd når det skjer :(

Uff , føler sånn med dere altså!
Er ikke noe gøy slikt altså kan jeg tenke meg !
Her skrek vår sønn noen timer , flere dager etter hverandre ! Midt på natta ,siden han var så tett I nesa!
Det eneste som hjalp var å bære på han. Jeg fikk så vondt av han og ble så fortvilet ! Når vi la han ned for å suge slimet vekk,bare skrek han. Og snørr ble det jo mer av jo mer han skrek. ...
De dagene føltes som en evighet der og da siden vi hadde så vond av han. Var på legevakten med han men det var ikke så mye å gjøre da det var en enkel forkjølelse...
Glad for at han er frisk nå!
Men skjønner deg sånn ...ennå du har det nok verre en det vi hadde det!
Sender deg en Lykke til klem :-)

Uff , føler sånn med dere altså!
Er ikke noe gøy slikt altså kan jeg tenke meg !
Her skrek vår sønn noen timer , flere dager etter hverandre ! Midt på natta ,siden han var så tett I nesa!
Det eneste som hjalp var å bære på han. Jeg fikk så vondt av han og ble så fortvilet ! Når vi la han ned for å suge slimet vekk,bare skrek han. Og snørr ble det jo mer av jo mer han skrek. ...
De dagene føltes som en evighet der og da siden vi hadde så vond av han. Var på legevakten med han men det var ikke så mye å gjøre da det var en enkel forkjølelse...
Glad for at han er frisk nå!
Men skjønner deg sånn ...ennå du har det nok verre en det vi hadde det!
Sender deg en Lykke til klem :-)

Synes det er ille når de er forkjølet jeg også altså! Vår var ikke helt tett, men veldig slimete. Ble helt hysterisk da vi prøvd å suge ut snørr her også.. Ikke lett å være liten og ikke skjønne at vi bare prøver å hjelpe <3

Takk for forslaget om affektkramper. Etter at det økte veldig i hyppighet her dro jeg til legen med han. Både fastlege og barnelege var enige med meg om at det mest sannsynlig er det etter at jeg viste de en film av det på tlf. Ska på sykehuset for å utelukke epilepsi også. Aldri hørt om affektkramper før, så som sagt takk for tips :)

Takk for forslaget om affektkramper. Etter at det økte veldig i hyppighet her dro jeg til legen med han. Både fastlege og barnelege var enige med meg om at det mest sannsynlig er det etter at jeg viste de en film av det på tlf. Ska på sykehuset for å utelukke epilepsi også. Aldri hørt om affektkramper før, så som sagt takk for tips :)
Hei igjen, så trasig å høre at det har økt på, men godt legene er enige om at det er noe som nok ikke er farlig (krysser fingrene for sykehusbesøket). Var helt tilfeldig at jeg visste noe om affektkramper, hadde nettopp lest masse om det ettersom lillemann hadde hatt noe liknende. Håper virkelig det gir seg snart, og at dere får nyte småbarnstiden ordentlig! Lykke til!

Hei igjen, så trasig å høre at det har økt på, men godt legene er enige om at det er noe som nok ikke er farlig (krysser fingrene for sykehusbesøket). Var helt tilfeldig at jeg visste noe om affektkramper, hadde nettopp lest masse om det ettersom lillemann hadde hatt noe liknende. Håper virkelig det gir seg snart, og at dere får nyte småbarnstiden ordentlig! Lykke til!

Takk! Håper din også slipper flere slike episoder :)

Back
Topp