Skriker på kveldene

emma1

Betatt av forumet
tuppa har de siste kveldene vært urolig, grått og til tider helt hysterisk pga luft i magen virker det som... ellers blid som en sol på dagtid.

Er det normalt, noe man kan gjøre?
 
Samme skjer her, men det virker som en kombinasjon av magevondt og kveldsuro. Vi demper alt lys, og bærer henne i armkroken mens vi sykler med beina, eller bærer i kolikkgrep. Som regel kommer det noen gode promper, men skrikingen vedvarer vanligvis til rundt 20.30 og da sovner hun.
 
Kan de være overtrøtte? Det er jo veldig mange inntrykk for disse små.
Har en kar som holdt på med det samme, tenkte også det var kveldsuro, magevondt osv. Men fant ut etter en stund at han bare var trøtt og ville legge seg :) Nå begynner vi med kveldsrutinene allerede i 18 tiden og noen ganger enda tidligere, og tar vi ham på "rett tidspunkt" sovner han som en stein og våkner ikke igjen før vi legger oss eller seinere. Tar vi han "for seint" tar det mye lenger tid å legge ham, han "bikker over" hyler hysterisk og sovner tilslutt men våkner mye mer utover natta.
 
Kan de være overtrøtte? Det er jo veldig mange inntrykk for disse små.
Har en kar som holdt på med det samme, tenkte også det var kveldsuro, magevondt osv. Men fant ut etter en stund at han bare var trøtt og ville legge seg :) Nå begynner vi med kveldsrutinene allerede i 18 tiden og noen ganger enda tidligere, og tar vi ham på "rett tidspunkt" sovner han som en stein og våkner ikke igjen før vi legger oss eller seinere. Tar vi han "for seint" tar det mye lenger tid å legge ham, han "bikker over" hyler hysterisk og sovner tilslutt men våkner mye mer utover natta.
Kanskje vi må prøve det.. vi tar kveldsstellet rundt kl 19 nå, men verdt å sjekke ut!
 
Lite skriking her,men om han blir suttrete så legger jeg han selv om klokka bare er halv 7. Ellers blir han urolig å kan våkne flere ganger når han omsider finner søvnen sin. Sover gjerne oppi 8 timer i strekk om han bare blir lakt nede i senga si før han bikker over til overtrøtt:)
 
Min har leggetid klokka 19:00, men er han sutrete så kan jeg fint begynne å legge han klokka 18. Noen ganger så blir de jo trøtte litt tidligere. Alt ettersom hva man har gjort. Når de sov sist på dagen osv. Noen ganger har han den siste duppen litt tidlig og da blir leggetiden tidligere også :)
 
Kan de være overtrøtte? Det er jo veldig mange inntrykk for disse små.
Har en kar som holdt på med det samme, tenkte også det var kveldsuro, magevondt osv. Men fant ut etter en stund at han bare var trøtt og ville legge seg :) Nå begynner vi med kveldsrutinene allerede i 18 tiden og noen ganger enda tidligere, og tar vi ham på "rett tidspunkt" sovner han som en stein og våkner ikke igjen før vi legger oss eller seinere. Tar vi han "for seint" tar det mye lenger tid å legge ham, han "bikker over" hyler hysterisk og sovner tilslutt men våkner mye mer utover natta.
Vi prøvde oss på tidligere legging i kveld, jeg var skikkelig forventningsfull og godt fornøyd når frøkna sovna 19.30. Hun sov i 40 min før hun våkna og skreik til kl 22:rolleyes::facepalm:
 
Kan de være overtrøtte? Det er jo veldig mange inntrykk for disse små.
Har en kar som holdt på med det samme, tenkte også det var kveldsuro, magevondt osv. Men fant ut etter en stund at han bare var trøtt og ville legge seg :) Nå begynner vi med kveldsrutinene allerede i 18 tiden og noen ganger enda tidligere, og tar vi ham på "rett tidspunkt" sovner han som en stein og våkner ikke igjen før vi legger oss eller seinere. Tar vi han "for seint" tar det mye lenger tid å legge ham, han "bikker over" hyler hysterisk og sovner tilslutt men våkner mye mer utover natta.
Samme her. Hvis vi ikke får lagt henne før hun er overtrøtt blir det hekt krise og er nesten ikke mulig å roe henne. Hun pleier å begynne å sutre i femtiden, så gjelder å få lagt tidlig. Må også ta henne opp på soverommet med lyser av for å få i henne kveldspuppen, fungerer ikke i stua, selv med lysene av og ingen lyder
 
Jepp, hver kveld ca kl 19 begynner det, hun må opp i armkroken mens jeg går rundt og bysser med smokk og koseklut litt oppi ansiktet hennes, så finner hun roen etter ca 30-40 min <3
 
Back
Topp