skriker mot puppen,glemt hva flaske er+SUlten

Pinklet

Flørter med forumet
nå får puppen ordentlig kjeft til hvert måltid. vært sånn litt over ei uke. jenta er 5 uker. igår med en gang jeg blotta puppen begynte hun å hyle ?
Kjenner at hun sutter mer enn hun tar gode tak, før tok hun gode lange tak og jeg kjente det skikkelig.(så vet jo at hun kan) nå er det mye slikking og mye sutting, og da kommer det jo ikke så mye.. er redd hun ikke får tømt ordentlig og at produksjonen går nedover.
Hun slipper også taket og leter etter puppen hele tiden, ofte skriker hun så intenst at selvom jeg klemmer ut litt melk til henne reagerer hun ikke før det er gått en stund.

flere ganger vil hun ikke suge ordentlig på flaska heller(calma) hun bruker lang tid på å finne ut hvordan hun skal suge. hun kan vel ikke plutselig ha glemt hvordan man suger??og at hun faktisk må jobbe litt for å få ut melka!hun har jo brukt den samme flaska og pupp i flere uker nå.
Hun har de to siste døgnene blitt sulten hele tiden, noen ganger etter 30 min.jeg ser på flaska at hun spiser mye hver gang. økedøgn virker det som hun har hatt 3 ganger allere så lurer om det er noe helt annet. gir alltid pupp og så flaske da hun fortsatt skriker etter hun har fått pupp eller sovner ved puppen og sover 5-15 før hun er mer sulten.ofte virker hu mett og føler jeg presser på henne mat men hver gang jeg tenker at hun kanskje ble mett litt tidligere denne gangen da spiser hun masse igjen om 15-30 min.

Prøver å gi henne litt pauser fra puppen når hu skriker sånn ved puppen prøver å gi smokk (hjelper i en kort stund). prøver også å helle litt melk inn i munnen på henne fra flaska mens hun ligger ved puppen. prøver alle mulige forskjellige stillinger.
føler at hun hater puppen skikkelig og blir bare lei meg , . jeg har hittil klar for det meste å være rolig,snakke rolig til henne, stryke på henne forsiktig osv for at hun skal roe seg. men kjenner vi må ta flere og flere pusteøvelser sammen. dette er frustrerende og er redd for at jeg ikke lenger skal klare å være såpass rolig om det fortsetter veldig lenge. venter på time ved amme pol, det jeg lurer mest på er egn hvordan andre mammaer takler/t det når babyen bare skriker ved puppen. orker dere amme ute når det er sånn?
og om dette kan være bare en periode, det har jo bare kommet plutselig og vart en uke. andre som har opplevd det og at det gikk over? Kanskje er det noe helt annet som plager henne, har jo nesten ikke Hørt henne gråte før nå i det siste... men rart hun spiser såpass mye hver gang da hvis det bare er en slags trøst og at hun egn ikke er sulten ?
 
Det første som slår meg er år hun plutselig er litt sugeforvirra siden hun så tidlig får begge deler, men jeg vet ikke. Kjempebra at du har fått time til ammepoliklinikn. Hvis du ikke får amma ordentlig imens kan du håndmelke eller pumpe for å opprettholde produksjonen til du får kvalifiset hjelp. Det ordner seg nok men amming er av og til hardt arbeid. Lykke til :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
greia er at hun har fått smokk, flaske og pupp om hverandre ja. smokk og pupp og kopp fra dag 1. og flaske fra dag 3. er litt sårt for meg pga det var de på sykehuset som gav både smokk og flaske uten å spørre meg på forhånd. smokken fikk hun fordi de mente det kunne hjelpe henne å roe seg ned, enda sånn jeg forstod det hadde hun ikke vært urolig da hun fikk den. Og flaske fordi "amminga virker i orden" etter 3.dagen. vi fikk ikke dele rom pga hun lå på en avd der det ikke var mulig så fikk ikke vært der gjennom hele døgnet. tenkte de vet sikkert mye bedre enn meg. noe jeg angrer veldig på i etterkant at jeg ikke sa tydelig ifra etter at de først hadde gitt henne det:/ . sa da de hadde gitt kopp med mme første døgnet at jeg ikke ønsket flaske pga amming.

ja burde nok absolutt håndmelke etter matingen :)
 
Huff, det der hørtes litt rotete ut rett og slett. Skjønner at det er slitsomt. Håper du får god hjelp hos eksperten, det lar seg nok læse skal du se :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
greia er at hun har fått smokk, flaske og pupp om hverandre ja. smokk og pupp og kopp fra dag 1. og flaske fra dag 3. er litt sårt for meg pga det var de på sykehuset som gav både smokk og flaske uten å spørre meg på forhånd. smokken fikk hun fordi de mente det kunne hjelpe henne å roe seg ned, enda sånn jeg forstod det hadde hun ikke vært urolig da hun fikk den. Og flaske fordi "amminga virker i orden" etter 3.dagen. vi fikk ikke dele rom pga hun lå på en avd der det ikke var mulig så fikk ikke vært der gjennom hele døgnet. tenkte de vet sikkert mye bedre enn meg. noe jeg angrer veldig på i etterkant at jeg ikke sa tydelig ifra etter at de først hadde gitt henne det:/ . sa da de hadde gitt kopp med mme første døgnet at jeg ikke ønsket flaske pga amming.

ja burde nok absolutt håndmelke etter matingen :)

Huff, den avdeligen hørtes ikke mye mor-barn vennlig ut :/ mi lå på nyfødtavd. i 2 uker og ble spurt en gang om jeg ville hun skulle få flaske, jeg sa nei og hørte aldri noe mer om den flaska. Mi hadde sonde og fikk litt på kopp innimellom i tillegg til å prøve å amme. Håper virkelig det ordner seg for dere!
 
Min første ble sugeforvirra og starta puppeboikott ved 3månedersalder. Nattammingene funka noenlunde, for da var han vel for trøtt til å huske å være sint. På dagtid tok jeg gjerne og vekte han litt før han vanligvis våkna, og la han til brystet før han var skikkelig våken, og det hjalp. Da kunne han finne på å spise bra uten protester. En annen ting du kanskje alt har prøvd er å sørge for at utdrivninga er skikkelig i gang før du legger til barnet. Lykke til!
 
Takk for svar :) var på amme poliklinikken tidligere idag og GJETT hva! jada , vesla lå og sugde i seg både kjapt og uten å grine, kave eller sovne! Har funket veldig bra ellers hele første halvdel av dagen idag før det ble som før men gått opp og ned hele veien.
ble jo en smule oppgitt da hun ammehjelperen skulle se hva som var problemet og det plutselig ikke var noe problem :p men -det må jo bety at det er mulig også da :D
 
Back
Topp