Skremmende

[8|] En tankevekker for de som velger selv keisersnitt... Men for de som ikke har noe valg da? Skremmende ..[&:]

Jeg blir nok tatt inn til vurdering om jeg må ha keisersnitt ved evt neste fødsel..
Jordmora var litt usikker på bekkenet mitt ville klare å få ut en normalsize unge.
Ben kom 5 uker før tiden, var 46 cm og 2410 gram og han satt godt fast ei stund. De stakk hodene sammen ei stund og vurderte en del ting iflg sambo.. Jeg var ikke "tilstede" og fikk ikke dette med meg..heldigvis gikk det til slutt! Uante krefter........[8D]

Det sto at kvinner ikke måtte la seg skremme av dette.....men er jo en ekkel tankevekker.
Skjønner jo nå hvorfor de er så strenge på sykehusene for at folk ikke bare kan få "velge" ks.......
Men så er det de som ikke har noe valg da, som deg Irene og Vimpane[&:]

Huff, ikke noe kjekk lesning det der...
Hadde selv keisersnitt med det var absolutt ikke noe jeg valgte eller ville valgt.
Det skulle vært interessant å vite hva som var årsaken til dette at flere av keisersnittbarna dør? Det fremgikk ikke av artikkelen, bortsett fra at de oftere har pusteproblemer og må overføres nyfødtintensiv.

Synes egentlig det høres rart ut at det er mest risiko i forbindelse med et ks [8|] Jeg mener- ungen blir jo pent skåret ut av mammas mage, i stedet for å måtte skli gjennom en trang fødselskanal.

Ugh er det i alle fall. Hadde selv haste ks. Men hvis det blir aktuelt med flere barn (noe jeg håper det blir [:)]), så vurderer jeg faktisk ks pga at det er en viss fare for at de samme problemene som oppstod sist, dukker opp igjen neste gang.

ja ekkelt å tenke på...
kjipt for de som ikke har noe valg da...
men jeg vet ikke om noen babyer som har dødd pgs ks

Back
Topp