Skremmende...

mons

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg venter en sønn i januar, og var på oul idag og fikk vite at lillegutt mangler en nyre...alt annet ser bra ut, og legen sa det ikke var noe problem å leve me en nyre. Bli litt skremt å redd... Noen som har opplevd det samme å kan betrygge meg med at dette går helt fint og at jeg får en frisk unge? :)

Kusina til mi mor har bare 1 sammenvokst nyre.. fungerer som 1 nyre.
Ho lever i beste velgående og har mann og 2 barn (som nå er voksne).
Skjønner du syntes det er skremmende å få slik nyhet,men man kan leve godt på bare 1 nyre..

Jeg kan dessverre ikke dele erfaring.. Men, når en kan donere bort organer en har to av, som nyrer, så kan det ikke være farlig så lenge den en har igjen fungerer skikkelig! :) Tror ikke du skal bekymre deg, selv om jeg forstår at det høres skummelt ut. En forventer vel kanskje at alt er som det "skal være", og når det ikke er det får man en liten støkk. Men tror du skal slappe av og være glad for at han i alle fall har en igjen ;) Hadde vært verre om han ikke hadde nyrer... ;)

Ikke lenge siden jeg gjennomgikk en fødsel i uke 18, da babyen manglet nyrer og det var ikke fostervann. Så dette var virkelig ikke det jeg hadde ønsket. Men som sagt så lever man jo fint med bare en nyre, så jeg får krysse fingrene for at det går bra denne gangen :) De tok fostervannsprøve for å utelukke kromosomfeil, legen trodde ikke det var det, men de tilbyr alle å ta en prøve for å sjekke det opp likevel.

Ååh, det skal gå så fint, så! Man kan leve et godt og normalt liv. Man kan også leve godt med bare 20 % nyrefunksjon. :) Dette går supert, vet du!

Moren min har bare en nyre og det har alltid gått så bra :) Så det kommer til å gå så bra med lille i magen din :)

Godt å få betryggende ord! :) Man blir jo så bekymret når der ikke er "heeelt perfekt", selv om han blir perfekt :) Å når jeg har gjennomgått en abort tidligere pga ingen nyrer så begynner man å lure...hvorfor skjer dette meg?! Men det er vel ikke noe svar på det :)

Jeg krysser fingrene for fine resultater på prøven, for at du går til termin og for at lillegutten kommer ut og vifter med fingre og tær og lever et helt normalt liv :) Det er jo også det det er høyest sjanse for :)

Man kan ji donere bort en nyre, så det går nok helt fint :)

Back
Topp