Skravlingstråd 07.juni.06

God morgen,damer [:D]
Jeg sover faktisk ikke så verst- selv om jeg må opp for å tisse minst en gang hver natt..Tar det igjen med å sove til litt(eventuelt mye [;)]) utpå  formiddagen [:)] Jeg kan faktisk fortsatt ligge på ryggen også!!

*Maria*- jeg har kjøpt sengekant på Princess- 179,- for en standard hvit en,men de har offwhite og lyseblå også (hvis jeg ikke husker helt feil..)

Halooen!
Da har jeg vært hos jordmor og fått en bekreftelse på noe jeg ante. Blir en ganske stor bebi,,foreløpig kunne hun anslå att bebisen ville veie rundt fire kilo, hun var nok rundt tre nå....men dette er jo uten ultralyd hun anslår dette, men dama har førti år bak seg som jordmor så..hehe... vræl...klarer jeg få så stor unge ut da tro..hmm [8|]. Ble litt bekymret jeg nå. Jeg må seriøst tenke spise litt mindre kalorier og slikt de siste ukene...

Nå må jeg ha en dupp..trøtt som ett uvær....

Klems

ORIGINAL: LilleJenta

OJ! Det er så mye aktivitet her om morgenen!

Jeg har liggi å vridd meg, og prøvd å få meg litt søvn i de tidlige morgentimer,
korsryggen verker, så det er ikke lett!
Nå er det omtrent det eneste jeg har av "plager" i svangerskapet,
så får vel ikke klage for mye heller, men det er vondt da!
Noen som har noe tips om hva som kan hjelpe?

Ellers har jeg ikke de store planene, bare håper at det skal bli knallvær i dag også!
Jeg vil ha sol på kroppen, og mere fregner![:D] Hehe.

Mitt beste tips mot en vond korsrygg er å styrke det opp til fødselen. Stå på alle fire og krumme ryggen forsiktig opp og ned som en katt, svinge hodet forsiktig mot den ene siden av rompa, mot høyre liksom, og så motsatt side, mot venstre etter på. Eller er en sånn stor Fitness ball også genial å sitte å rulle med hoftene på. Min korsrygg låste seg for noen måneder siden og da anbefalte kiropraktoren disse øvelsene. Du kan selvfølgelig prøve å få time hos en kiropraktor så kan det hende de også kan gjøre noe med ryggen din. I alle fall ringe å høre om de kan gjøre noe. Å ha vondt i korsryggen når du føder er ikke lurt, det er jo heller i magen de store greiene skal skje, så prøv å få gjort noe med dette nå før babyen melder sinn ankomst.

Ja da er denne jenta våken også [:)] Måtte opp i 6 tide fordi jeg holdt på å tisse på meg, og da jeg var oppe kjente jeg at fy så sulten jeg var så da ble det ei brødblings og en youghurt på meg også [:D] Nå er to nye brødskiver spist og magen er glad igjen.

Planen for i dag, så får vi se hvor mye jeg orker da...
-støvsuge hele leiligheten
-vaske gulvene
-pakke sammen klesvasken
-vaske mer klær
-rydde litt opp i klær som henger over sprinkelsenga (bruker den som kleshenger/-samler)
-rydde på kjøkkenet
-gå ut med papirkurvet til papirdunken (må traske et bitte lite stykke)
-handle sommergaver til kollegaene mine og lage sommerkort
-så var det noe annet jeg skulle handle i dag osgå, men hva var nå det da.....?
-vaske badet (tror nok samboeren får gjøre det)

Hmmm.... denne llisten ble i grunn veeeeldig lang. Blir sliten bare av å se på den jeg [:'(] Jaja jenter herr er det bare å sette i gang ser jeg. Kanskje vi ikke snakkes senere i dag da... Jeg tror ikke jeg orker alt dette, så vi snakkes nok senere alikevel ja [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Hege77

ORIGINAL: LilleJenta

OJ! Det er så mye aktivitet her om morgenen!

Jeg har liggi å vridd meg, og prøvd å få meg litt søvn i de tidlige morgentimer,
korsryggen verker, så det er ikke lett!
Nå er det omtrent det eneste jeg har av "plager" i svangerskapet,
så får vel ikke klage for mye heller, men det er vondt da!
Noen som har noe tips om hva som kan hjelpe?

Ellers har jeg ikke de store planene, bare håper at det skal bli knallvær i dag også!
Jeg vil ha sol på kroppen, og mere fregner![:D] Hehe.

Mitt beste tips mot en vond korsrygg er å styrke det opp til fødselen. Stå på alle fire og krumme ryggen forsiktig opp og ned som en katt, svinge hodet forsiktig mot den ene siden av rompa, mot høyre liksom, og så motsatt side, mot venstre etter på. Eller er en sånn stor Fitness ball også genial å sitte å rulle med hoftene på. Min korsrygg låste seg for noen måneder siden og da anbefalte kiropraktoren disse øvelsene. Du kan selvfølgelig prøve å få time hos en kiropraktor så kan det hende de også kan gjøre noe med ryggen din. I alle fall ringe å høre om de kan gjøre noe. Å ha vondt i korsryggen når du føder er ikke lurt, det er jo heller i magen de store greiene skal skje, så prøv å få gjort noe med dette nå før babyen melder sinn ankomst.

Takker Hege! Da skal jeg prøve meg litt fram,
og kanskje forhøre meg hos legen eller en kiropraktor.

Tror det hadde vært fint for ryggen din og den forestående fødselen. Kirporaktoren min sa det at å få redusert smertene i korsryggen kan være til god hjelp under fødselen. Håper du finner ut av dette. Ønsker deg lykke til med ryggen. Min rygg er nå smertefri, bare smerter i bekkenet og det har jeg også vært hos kiropraktoren for [:)]

Da har jeg gjort unna støvsugingen og pakking av klesvask. Og jeg er allerede sliten [&:]
Bare dette som gjenstår... [8|]

-vaske gulvene
-vaske mer klær
-rydde litt opp i klær som henger over sprinkelsenga (bruker den som kleshenger/-samler)
-rydde på kjøkkenet

ORIGINAL: *Maria*

lisa79: Takk for hjelpen! Da blir det princess på meg i dag... Hvis bekkenet tillater det[;)]

Bare hyggelig [:)]

ORIGINAL: chello

Da er jeg tilbake fra føden. Gjore ikke noe GU for hun sa at vist det var litt vannavgang så var det ingenting de gjore med det. Da skulle resten av det komme innen en uke[;)]. Men hun gjentok 100 ganger at det helt sikkert bare var tiss eller utflod.

Ellers så tok jeg en Ctg. Viste jeg hadde noen smårier.. men ikke av den "skadelige" sorten. (hun kalte det smårier og ikke kynnere[:D]) Snuppa hadde det helt fint.

Fikk skrevet journalen min og mens jeg var der så da er det gjort. Sitter her nå med mine smårier og bare venter da[;)]

Hun sa og at jeg burde være forsiktig med for mye stressing for småriene kunne fort bli storerier .. Så vist jeg ikke ville føde før så burde jeg bremse meg. Lett for henne å si når hun ikke har noen 2 åring i huset...

Ser ut som du må prøve å ta det litt mer med ro chello. Prøve [:)]

-vaske gulvene
-rydde på kjøkkenet

Ser jo at denne lista var litt vel optimistisk på en dag, men noe har jeg gjort da [;)] Skal gå og henge opp en maskin med klær til og så rydde litt på kjøkkenet og i stua. Snart kommer samboeren hjem og da skal han få lov til å vaske badet [:)]

Wææ.. Chello... tja, hva kan jeg si[8|] Prøv å ta det med ro, ja, så godt det lar seg gjøre!

Hege 77 det får'n si, så flink du har vært i dag!

Da har jeg vært på besøk hos en venninne med en ganske ny baby. Ååhh.. så fin hun var! Jeg fikk masse mammatøy, så nå har jeg nok til gjennom resten av svangerskapet uten å vaske..
hehe..Kommer seff til å vaske fordet[:D]

Til dere som har prøvd malteekstrak til beibiser. Hvordan gir man det og hvor mye? kan man bare legge litt på tungen?

Nei huff.. det er så ukoslig på generell for tiden. Mange som er litt kvasse med hverandre... Folk melder seg ut i hytt og pinevær....

Lusker inn her der alle er glade i alle[:D][;)][;)][:D]

Jeg er så enig Chello! Jeg har sluttet helt å være der inne.
Smugtitter litt for å se, men hopper over de fleste av trådene der også..
Mye bråk for tiden ja.

JEG VIL HA MINIEN MIN NÅ!!!!!!! please :-)
klarer seriøst ikke vente mer... jeg vet jo jeg må... men ååå det hadde vært så kjekt..

Nei huff.. det er så ukoslig på generell for tiden. Mange som er litt kvasse med hverandre... Folk melder seg ut i hytt og pinevær....

ja,heilt enig....va innom å såg i går og blei heilt øverraska..fytti så stygt gjort å legga ut lista øve folk en ikkje lige[>:]ke e det slags tull.....

hæ????? HVAFORNO? liste om hvem man ikke liker? finnes det? herrgud. Må nesten gå se jeg! Hvis man i det hele tatt klarer få noen man ikke liker her MÅÅÅ de si det da...neimen assa...

*klipperoppenJollyColaIsOgSerPåGenerell*

Kos

ORIGINAL: Monicus

Jeg er så enig Chello! Jeg har sluttet helt å være der inne.
Smugtitter litt for å se, men hopper over de fleste av trådene der også..
Mye bråk for tiden ja.

Jeg også...

Back
Topp