Skravlings

*trinemor*

Gift med forumet
Har dere hatt en fin helg alle sammen?

Synes denne helgen har gått utrolig fort. Vi var og handlet litt i går og tok en tidlig middag foran tv-en med Amelia og så på "To på rømmen". Hun synes det er veldig stas å gjøre det på lørdag innimellom :)

I dag har vi vært på "Nordens ark", en dyrepark i Sverige, sammen med barnas besteforeldre, tante og onkel og to søskenbarn :) Fin tur, men både slitne barn og voksne etter mye gåing. Var veldig store avstander i den parken :)


 
 
Dyrepark hørtes veldig gøy ut. :)

Vi koste oss på hyttetur fredag til lørdag. Kom hjem sent i går kveld, og har strevd litt med trøtte barn i hele dag. Jeg trodde naivt nok at ungene skulle sove i bilen på vei hjem, og kjørte optimistisk hjemover ved leggetid i går kl 20. Lillesøster greide da å holde seg våken helt til kl 22.30, og Felix helt til vi var hjemme kl 23. 

Det var fantastisk mye blåbær ved hytten vi var på, som jeg har fått rensket i dag. Brukte opp litt på å bake blåbærmuffins i dag, men nå må jeg få gjort noe med resten før jeg legger meg. Jeg mistet litt motivasjonen nå, og i tillegg til blåbærene kom svigerfar med en bøtte solbær til oss. Kan noe av dette bare fryses? Eller må jeg lage masse syltetøy i kveld?
 
Så koselig med hyttetur, det var utholdenhet på barna ja :) Synes Amelia holdt seg våken lenge på vei hjem idag jeg, da hun ikke sovnet før vi hadde kjørt en time....

Tror du kan fryse bærene som de er også :) deilig med mye bær da!


 
Tusen takk, der reddet du kvelden min. :) Bærene er på vei til fryseren i porsjonspakker. :)

Da får jeg vel rote meg i seng snart. Felix skal begynne i barnehage i morgen, og han bruker å stå opp alt for tidlig når det er noe han gleder seg til. På torsdag var han oppe 05.30 for å gå i barnebursdag. :S Ikke for det, i kveld skremte han vettet av meg da han plutselig sa at han ikke ville begynne i barnehage. Det viste seg heldigvis at det eneste problemet var at han heller ville begynne på skolen. Jeg har nå lovt dyrt og hellig at han skal få lov til det når han blir 5,5 år, så da var det visst greit med barnehage i mellomtiden likevel. :)
 
Så spennende med barnehagestart :) håper dere får en flott første dag!

Ja, virker som skolestart er noe de venter på i spenning. Temaet er stadig oppe her også :)


Her sitter jeg og Amelia og venter på at Eveline skal våkne så vi kan kjøre i bhg. Hun har begynt å sove i sprinkelseng nå, og i natt sov hun helt fra 19 på kvelden til 6.30 på morgenen før hun spiste. Så sovnet hun igjen i senga vår etter en stund og sover fortsatt....

Kunne gjerne tenkt meg og sovet der sammen med henne, men måtte nesten stå opp med storesøster og ordne frokost til henne :)
 
Så spennende med barnehagetart - lykke til! =) 
Og så deilig med sovebaby trinemor! =)

Denne helgen har vær utrolig slitsom. 
Koselig, men et slit. 
Det er jammen meg bra vi ikke har så mye å gjøre de resterende tre ukene mannen er borte, for da hadde jeg ikke holdt meg oppreist tror jeg. 
La meg samtidig som Teodor i går, ca kl 19, men våknet etter to timer og var våken til midnatt og sov igjen til kl 8!
I dag tar jeg det med ro!
Ser litt TV og strikker babytøfler til ei venninnes baby som ble født rett før helgen!
Har også endelig fått bestilt fysiotime for bekkenet, men må vente en uke på den. 
Håper hun kan hjelpe meg hvertfall!
Ha en fin dag =)
 
*trinemor*: Står Amelia opp tidlig? Jeg får noen ganger en helt desperat følelse når jeg er trøtt og må stå opp med den ene, mens den andre sover søtt. Aner ikke helt hvorfor det føles verre enn å være trøtt oppe med begge to, men alle instinktene mine sier at jeg burde sove med den som sover. :P Deilig at Eveline sover godt om natten da. :)

Fru H: Håper du får slappe av mer framover, og at du får hjelp med bekkenet. 

Første dag i barnehagen var fantastisk morsomt for Felix, og helt utrolig kjedelig for meg. Han løp over alt, og var opptatt hele tiden, slik han nesten alltid er når vi møter andre barn. Han var eneste barnet som hadde tilvenning nå, så det var ingen andre foreldre jeg kunne skravle med heller. Jeg gikk en tur en times tid, men resten av tiden føltes veldig lang. Dere aner ikke hvor takknemlig jeg var da jeg fant noen mindre barn som ville leke med meg. :P I morgen skal mannen min få kjede seg i barnehagen mens jeg er hjemme med lillesøster. :D Tror dere det går an å spørre om det er nødvendig med 3 dager tilvenning når han er så stor, og har så lyst til å være der alene? Vi kan hente ham på 10-15 minutter hvis de ringer etter oss, så jeg kunne vært veldig fristet til å ikke være der på onsdag... 
 
Vanligvis står hun ikke opp så tidlig nei. Imellom 07.30 og 08.30, så skal nok ikke klage :)

Veldig ofte våkner begge rundt 07.30, noe som er helt greit. Men igår sovnet hun 18.30, så da hadde hun jo sovet 12 timer da hun våknet 06.30, og måtte veldig på do :)

Men om Eveline fortsatt sover er Amelia noen ganger alene nede og leker, imens jeg småsover med Eveline. Men når hun har vært våken en time, synes jeg hun må få frokost :)

Så fint at Felix trivdesi bhg da, Sukkertopp :) Skal dere være der hele dagene da?

I alle bhg jeg har vært i, har det vært en dag hvor foreldrene har vært der hele tiden. Men det har vært et besøk på et par timer. Neste dag har foreldrene vært der en stund, og så sagt hadet og gått, og hentet på et avtalt tidspunkt om de ikke blir oppring tidligere. Så tredje dagen kan barnet bare leveres, men bør ha en kort dag...

Om Felix trives godt er det jo ikke noen vits at dere bare sitter der? Vi har hatt tivenninger der foreldrene har dratt første dagen, om barnet er veldig trygg og leker fint med en gang..... Må jo se an barnet :)



Fru H: Håer du får slappet litt av og at tiden går fort til mannen din er hjemme igjen :)


 
Så flott at barnehagetilvenning ser ut til å gå så bra! Om det ser like greit ut i morgen kan han vel være noen timer alene og kanskje helt alene på onsdag? Ser ikke noe problem med det så lenge han er så trygg :)
 
Jeg aner ikke hvordan barnehagen ser for seg de neste dagene jeg. Vi bare fikk et skriv som sa at 3 dager tilvenning var det vanligste. Primærkontakten hans foreslo at jeg skulle spørre Felix om jeg kunne gå en tur en times tid i dag, og Felix kunne ikke få jaget meg ut døren fort nok. Tror han føler seg stolt over å få være der alene. Jeg prøvde å spørre etterpå hvor lenge vi burde være der, men de bare sa det var opp til meg. Siden Felix ikke ville hjem, så ble vi der i 5 timer.

Satser på at de ikke vil ha oss der så lenge de neste dagene da. Han kunne jo f.eks. vært der 3 timer alene, i stedet for 5 timer med meg. Han er overhode ikke beskjeden, og jeg tror han har snakket med alle barn og voksne i hele barnehagen i dag. I tillegg er primærkontakten naboen til en venn av ham, vi har vært på stranden sammen, og han kjenner henne litt fra før. 
 
Høres helt fantastisk ut da :)
 
Virker som det kommer til å gå helt knirkefritt med bhg-oppstarten da :) Sikkert moro for han med denne nye verdenen som bare er hans :)
 
Puuh, de i barnehagen var heldigvis helt enige med oss i at han ikke trengte oss der mer, hverken i går eller i dag. Han var der alene i 5 timer i går, og hvis de ikke ringer etter meg skal han være der alene i 5 timer i dag også. Føler meg litt stygg som ikke vil være der, men jeg følte meg så veldig til overs der. Eneste som var viktig for Felix var at vi henter ham før hvilestunden, så han slipper å slappe av. :P
 
Back
Topp