Skravlings torsdag 10 august

Prøver så godt vi kan.. har vært slapp og sliten de siste to dagene. Har blitt forkjøla av å løpe rundt i bare trusa om nettene. I dag har jeg lagt meg nedpå ett par ganger på formiddagen for å hente meg inn igjen. Har gjort godt![:)]
Hvordan går det på den andre siden da? Ser du har gitt opp amminga.. sikkert like greitt fremfor å slite slik.

jo da det går bra med oss på andre siden av fjorden også, NÅ. men det har i grunnen vært to heilt forferdelige måneder, har sagt det at viss vi skal ha barn igjen skal de kjøpes tre måneder gamle. ikkje det Sofie er en engel, det eneste ho gjør er å sove og spise ellers ligger ho der bare å ser seg rundt. men eg har vært så dårlig av de brystbetennelsene, at det gikk berre ikkje lenger og det var berre så deiligt når helsesøsteren sa at no e det nok og at ho synest eg burde slutte å amme. så nå går eg på tabletter for å stoppe melken. Så no trur eg alt kommer til å bli masse bedre!

ORIGINAL: lalina

har et lite spørsmål til deg irene
bruker du malt i morsmelkerstatningen og evt. hvor nye? har du i malt til hvert måltid?
eg har sluttet å amme, og så er eg litt usikker på dette?

Rart du skulle spørre om dette for jeg driver å samtaler med monicus fra juliklubben om dette. Det ser faktisk ut til at malt kan være skyld i pressplager hos nurkene våre.. Jeg brukte tidligere en knivdæsj i hver flaske, men nå lager jeg 1 liter i gangen (9 dl kokt, avkjølt vann og 30 måleskjeer Nan1) med ei t-skje malt oppi. Mulig jeg forsøker å kutte helt ut malten ved neste posjon for å se om han blir bedre i magen. Det ble nemlig gutten til Monicus.[8|]

jo da det går bra med oss på andre siden av fjorden også, NÅ. men det har i grunnen vært to heilt forferdelige måneder, har sagt det at viss vi skal ha barn igjen skal de kjøpes tre måneder gamle. ikkje det Sofie er en engel, det eneste ho gjør er å sove og spise ellers ligger ho der bare å ser seg rundt. men eg har vært så dårlig av de brystbetennelsene, at det gikk berre ikkje lenger og det var berre så deiligt når helsesøsteren sa at no e det nok og at ho synest eg burde slutte å amme. så nå går eg på tabletter for å stoppe melken. Så no trur eg alt kommer til å bli masse bedre!

Det blir det helt sikkert! Kan ikke gå og plages slikt...
Jeg har nesten ikke melk igjen jeg.. Har flere ganger prøvd å øke produksjonen, men det krever så mye at jeg ikke klarer det i lengden og det skjærer ut.
Har bare 120-140ml i døgnet nå som jeg får pumpa ut. Måtte slutte å legge ham til for han ble bare forvirra, stressa og sint på flaska...[8|]

ei venninde av meg som fikk i mars(ho har ikkje ammet i det hele) fikk beskjed om ikke å begynne med malt før ho merket at jenta hennes hadde problemer med å få av seg avføingen. så ho har ikkje brukt det i det hele. for det går veldig greit uten.
ååå eg e så usikker på dette, eg har litt opp i noen av flaskene men ikkje i alle. men fleste parten.
og du hvor ofte skal barn som får mme ha avf? når eg ammet hadde hun berre avf hver 14, dag

hei hei lalina.
gøy å se deg her inne......
funnet noe mere gøy i syskrinet?

huff, Irene synes synd på deg jeg. Ta å STRAM opp han der mannen din.....han må jaggu meg få opp øynene å se at du trenger litt avlastning[:@][:@]

ei venninde av meg som fikk i mars(ho har ikkje ammet i det hele) fikk beskjed om ikke å begynne med malt før ho merket at jenta hennes hadde problemer med å få av seg avføingen. så ho har ikkje brukt det i det hele. for det går veldig greit uten.
ååå eg e så usikker på dette, eg har litt opp i noen av flaskene men ikkje i alle. men fleste parten.
og du hvor ofte skal barn som får mme ha avf? når eg ammet hadde hun berre avf hver 14, dag

Ja, noen sa de bør ha modnet tarmene som skjer rundt tre mnds alderen. De bør helst ha avføring hver dag, men kan godt skje annenhver dag.

uff ja det er ikkje enkelt for dissa små nurka våre, når det blir både pupp og flaske, og kansje smokk i tillegg.
120-140 ml i døgnet var ikkje masse å skryte av nei. kan akepungtur være noe? eg har ikkje peiling altså. men eg var innom på sykehuset for en stund tilbake og da satt eg å snakket med ei i fra ammehjelpen og ei jordmor og de sa at eg kansje skulle prøve akepungtur, men det var for at eg følte at melken ikkje kom ut, så det blir jo litt annerledes, men det hadde jo gått ann å ringe til noen som holder på med det og høre om dei kan hjelpe deg.

halloen gira, det var lenge siden, har faktisk ikkje snakket med deg på over to måneder, gratulerer med gutten foresten.

nope ikkje funnet noe rart i sy skrinet, eg veit faktisk ikkje kor eg har det henn, men no når eg begynner å komme meg fram på, skal eg ta å finne det fram igjen, å eg regner med at eg finner masse rart der nå med alle dere surre hodene som går i ammetåken. gleder meg faktisk til å se alt dere har slengt fra dere.

ORIGINAL: gira

hei hei lalina.
gøy å se deg her inne......
funnet noe mere gøy i syskrinet?

huff, Irene synes synd på deg jeg. Ta å STRAM opp han der mannen din.....han må jaggu meg få opp øynene å se at du trenger litt avlastning[:@][:@]

Ja, jeg prøver så godt jeg kan.. men ikke enkelt når han er på jobb 40-60 timer i uka og har et gammelt hus som trenger sitt.
I tillegg en bortskjemt hund som krever oppmerksomheten hans 100% når han er hjemme(dilter etter ham heeele tiden, så jeg blir sprø..), fotballtrening tre ganger i uka og et utrolig stort sosialiseringsbehov når helga er her...
Og jeg som syntes det var rart at en som er ti år eldre enn meg selv var barnløs da jeg traff ham. Forstår det nå...[8|]

halloen gira, det var lenge siden, har faktisk ikkje snakket med deg på over to måneder, gratulerer med gutten foresten.

nope ikkje funnet noe rart i sy skrinet, eg veit faktisk ikkje kor eg har det henn, men no når eg begynner å komme meg fram på, skal eg ta å finne det fram igjen, å eg regner med at eg finner masse rart der nå med alle dere surre hodene som går i ammetåken. gleder meg faktisk til å se alt dere har slengt fra dere.

Vedder på du finner masse!!![:D][:)]

hihi, gleder meg til det.
Gratulerer med lille Sofie....har du noen bilder å dele med oss?

Ser du har slitt mye med betennelse, stakkars.
Tror nok d var lurest å gå over til flaske ja......huff.
Ellers da?
Apropos Ammetåke, har du lest tråden min når jeg låste inn bilnøklene?
Og her om dagen glemte jeg stelleveska igjen midt på vegen.
Satte den der da jeg satte Noah i bilstolen, måtte skyndte meg å kjøre tilbake og hente den......sto der heldigvis! Midt på vegen![:D][:D]

hehe var inne å leste den nå Gira. jaja du hadde deg litt av en dag da.

har masse bilder, skulle gjerne ha delt med dere men eg husker ikkje hvorden eg la ut bilder.

jepp det å slutte å amme var nok det beste eg kunne ha gjort både for meg og Sofie, selv om det har vært kjempe tøfft å ta den avgjørelsen.Mens eg gikk gravid sa eg det, om eg ikkje får til ammingen og må begynne på mme er det ikkje noe nederlag. men nå fikk jo eg til ammingen det var berre det at eg blei så innmari syk av disse betennelsene, så det har vært litt tøft å skulle ta denne avgjørelsen. men eg kan ikkje holde på slik for når mannen reiser klarer ikkje eg å ta meg av lille jenta viss eg blir syk igjen. Men eg er så heldig at eg har fått masse støtte fra helsesøsteren, det var ho som sa eg skulle slutte, klarte ikkje å ta avgjørelsen aleine. og masse støtte fra venner. trudde faktisk ikkje det at eg skulle ta så tungt på det å slutte å amme.

Kjenner den følelsen Lalina. Jeg var megainnstilt på å amme og var skråsikker på å klare det til ihvertfall nurket ble et halvår! Men så sitter jeg her da og bare mister mer og mer melka. Vet hva som skal til for å øke produksjonen, men har rett og slett ikke overskudd.... Får dårlig samvittighet bare av å tenke på det.[&:]
Sambo tok opp selv at jeg natt til lørdag legger meg på gjesterommet og overlater alt nattstellet med Ben til ham, så da slapp jeg selv spørre. Ble kjempeglad for det![:)]

Har Daniel også....
Vi var på andre time til kiropraktor på mandag, men hele kvelden etter og tirsdags natt hadde han så vondt i magen som han aldri har hatt før!!!
Ble en og en halv times søvn på meg og sambo den natta[:(]
Vurderer å ikke ta neste time til kiropraktoren......[:@][:@]

Huff... skal ikke være enkelt. Men Flori, kan det ikke være noe du har spist da? Kiropraktoren kan vel ikke kurere akkurat det...[8D]
Så funderer jeg litt på om en slik behandling kan slå feil om nurkene ikke har kolikk. Kanksje det gjør bare vondt verre....?[&:]

Nei det er ikke lett å finne årsaken.
Har prøvd å kutte ut div ting i maten, brus\kullsyre, løk, melk drikker jeg ikke sjøl pga allergi, sjokolade, kunstig søtningstilseninger, frukt....ja, u name it.
Har verken blitt verre eller bedre av noen av delene....så kiropraktor var siste utveien.
Men hvis ikke det fungerer må vi vel bare leve med det til han blir større og det går over!

Bra at det fungerer for deg Flori med behandling.......håper det bare er forbigående mavevondten hans i kveld da[:D]

ORIGINAL: Flori

Irene: Så flott at han tar han på natta, så kan du få deg 1 natts søvn, å husk å ikke stå opp om du hører skrik da [8D]
Lalina: Så godt å se deg igjen her [;)]

Skal nok prøve å la være, men blir vel til at jeg ligger å lytter om alt går bra...[8D]
Men uansett får jeg ligge i ro og hvile istedet for å være den som løper etter maten, rusler rundt for å få ham til å rape og dysse ham i søvn....

ORIGINAL: Flori

Tror ikke jeg har spist noe spes. Vi grillet hamburger og pølse, spiser kun med ketchup jeg. Men ikke godt å si om han reagerer. Dessuten kan jeg ikke forvente at kiropraktoren skulle gjøre han helt fin [8|] i magen. 

Skal ikke være enkelt nei.. Ben er akkurat i magen som han var når jeg fullamma, så jeg vet det ikke er noe jeg spiser.
Er luft for det meste merker jeg.. for han kan illskrike ei stund, så være masse urolig og plutselig ligger han der å fiser. Får det ut da ihvertfall og godt er det!

Nå har jeg lagt inn bud på ei bukse på Qxl. Budrunden går ut kl 23, men regner ikke med å vinne..

Back
Topp