Skravlings-e-dings Fredd'an 11.August 2006

suprAnirac

Forumet er livet
Haaalllooo småbarn's mødre.

Hatt en go natt's søvn?
Jeg har drukket vin med min kjære... Er på tur til senga nå. Men måtte bare måtte starte tråden. Skravle sjuk jeg? næææi...[;)]
Amalie sover godt og lenge om natta. Siste uka har jeg ammet 1 gang på 9-11 timer om natta. Men hun har vist ett godt sovehjerte siden fødselen. ett harmoniskt barn etter besøket hos kiropraktoren.

Må legge meg nå, for i morgen skal familien ut og shoppe litt. Espen og Othilie skal til frisøren[:D]
Så til kvelden sender jeg Espen på årets sommerparty! Jeg... lille meg blir hjemme hos barna[:)]

Til andre trønder mamma'er: Jeg er fortsatt i Trondhjem..Blir her til over helga en gang. Amalie sliter ikke med noe nå for øyeblikket[;)][:D][&:]

(huff, må få si at alt ikke er fryd å gammen å. Jeg og Amalie har hatt det tøft siden fødselen. Har ikke hun hatt det vondt eller no, så har jeg det. Bla. kompikasjon etter fødselen som jeg måtte opereres for, er ikke bra enda. Eller så dukker det hele tiden noe opp. Sopp, brystbet. deprisjon, ja, noe er det hele tiden)

Men men kan ikke klage, barna mine er friske og raske. Othilie trasser ikke så ille nå om dagen eller.

Klem fra meg...

mornings.....

carina vi ser helst at vi holder oss edru her inne[8D][:D]neida bare tulla,klart deet er lov å slå av en prat i nattes timene.synd det ikke var noen her da.jeg kan også bli pratesyk når jeg har drukket vin[:D]

godt å høre du har friske å raske barn...det fortjener du nå etter mye om og men...[;)]

her var det ei som ikke ville sove lengre..fear enoff..det var stilt klokka ti i går,våkna 4 så 8.vel vi hadde et pussefant anfall klokka 05.30.viste ikka hva eg skulle gjøre..men ungen pusta fælt å bar seg så det endte med at vi havna på stelleborde å jeg prøvde å få den ut,men ingen nytte.ting roa seg å hun sovna igjen[&o]har kjøpt en slik ting som skal suge ut snue på apoteket men den virka dårlig[:@][:'(]

ser det er litt sol ute...passer bra når vi skal på lang tur i dag[:)]

Tull høne stardust! [:D]
(se så moro tickere mine er med tallene i dag)

Amalie har blitt slik ei våken lita jente. Hun er blitt meget oppmerksom på omgivelsene sine. for første gang våknet hun ikke av gråt pga sult, men for at hu var uthvilt. pludra og var så blid! me ville seff ha puppen etter 5 min, når hu hadde fått sett hvem i huset som var våkne....[8D]
Blir gøy å ha med dinna ungen på shopping...[;)]

Den nesesugeren, må du plassere rett på busemannen, eller holdfor motsatt nesebord, slik at det blir vakum.

hallu jenter og bebiser!!
her har vi ei lita tulle som er litt forkjølet,uff stakkars tett i nese og d virker som om hun har vondt i halsen,skal til legen med henne kl 14,bare for å være på den sikre siden....
ellers så sover vi godt hele familien,tulla mi sover opp til 7 timer i strekk om natta, tobias har sluttet helt med bleier,han er så flink...
men selv om barna mine er snille og friske så er det ikke alltid mamma er like glad, uff føler at jeg ikke strekker til av og til,tror litt depresjon er over meg... idag er jeg glad og fornøyd,men igår var det en forferdelig dag,ville bare legge meg ned under dyna og bare bli der... håper det gir seg ellers så må jeg ta en prat med legen eller helsesøstra....[&:]
ellers hvordan har dere det?

ORIGINAL: carina82

Tull høne stardust! [:D]
(se så moro tickere mine er med tallene i dag)

Amalie har blitt slik ei våken lita jente. Hun er blitt meget oppmerksom på omgivelsene sine. for første gang våknet hun ikke av gråt pga sult, men for at hu var uthvilt. pludra og var så blid! me ville seff ha puppen etter 5 min, når hu hadde fått sett hvem i huset som var våkne....[8D]
Blir gøy å ha med dinna ungen på shopping...[;)]

Den nesesugeren, må du plassere rett på busemannen, eller holdfor motsatt nesebord, slik at det blir vakum.

*hummrer for meg selv*
ja stilig ticker tall hehe[:D]ang nesesugeren:så var ikke det så lett der jeg sto i mørket å hu slo med armer å bein vridde på hode.[&o]fik det ikke til på stelle borde heller...sikkert noe galt med den.jaja

nå hører jeg kvitring her så det er vel best å hive flaska i microen før det blir sult skrik[:D]deilig amalie nyter omgivelsene sine[:)]

ale82:stakkars jenta di som er forkjøla[&:]god bedring.alle kan ha dårlige dager de man ikke føler seg på topp eller orker så mye.du er ei kjempe god mor det er jeg sikker på,å om du ikke føler du strekker til av og til hva gjør det?stryk ting som ikke er så viktige di dagene du har minder overskudd.[;)]

ha en fin dag girls.

ooooh...foresten sladdrevennen min(å jeg er for henne)fikk en liten gutt i natt.legger ved det jeg skrev in på generelt:

i morges fikk jeg denne meld:

"endelig er  jeg blitt mamma kl.01.30 i natt kom gogutten.4295gr og 51cm og helt nydelig.

det ble keisersnitt etter 15 timer med rier.det ble litt action for da var gutten så sliten at han måtte ut.men alt står bra til nå"

masse gratulasjoner går til mor og barn[:D]

ale82:stakkars jenta di som er forkjølagod bedring.alle kan ha dårlige dager de man ikke føler seg på topp eller orker så mye.du er ei kjempe god mor det er jeg sikker på,å om du ikke føler du strekker til av og til hva gjør det?stryk ting som ikke er så viktige di dagene du har minder overskudd.

Takk takk....det hjelper på humøret når noen forteller meg slike ting.... skulle ønske mannen min var flinkere og det er han helt sikker,men når humøret er elendig så ser man eller hører man ingenting....

Morn!
Kjenner til det med depresjon.. har nok noe av det jeg også selv om jeg helst ikke vil innrømme det.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få Ben til å sove om natta! Var våken igjen fra 0115-0230 og 0515-0700 igjen i natt. [>:]
Helsa mi blir ikke noe bedre heller kjenner jeg, så nå skal jeg kjøre avgårde og få tak i hostesaft og paracet.
Der slokna gutten i armene mine gitt... Får legge'n og hive i meg noe mat før han våkner igjen.

god bedring irene! prøv og sov litt inn i mellom, kanskje ikke såå lett?
*sender deg en goood og varm god bedring klem*

ORIGINAL: ale82

signerer....håper han konker helt ut om natten når du kan begynne med grøt[;)]

hmmm hvor ble det av carina mon tro...sikkert i bakrus så hun ¨åtte legge seg nedpå litt

ORIGINAL: Stardust

hmmm hvor ble det av carina mon tro...sikkert i bakrus så hun ¨åtte legge seg nedpå litt

MOHAHAHAHAHAHAHAHA... Jeg har rydda og vaska klær, skal stryke litt nu... føler meg full av enerig i dag je faktisk. Føler på det å ha overskudd!

ORIGINAL: ale82

Ikke lett nei.. fin vær ute og nurket er våken igjen!! Får hive i han mat og komme oss ut...

ORIGINAL: Lille-My

Var så greit når Kathrine var innpå. Hun hjalp meg alltid med Bildestr til avataren.......

Savner også Kathrine, men hun koser seg sikkert med ferie enda...

Hei alle skravlehøner [:)]

Er visst den store deppedagen her inne i dag, så jeg får komme med mitt bidrag også... Våkna av at regnet hamra mot ruta. Nurkegull sov søtt ved siden av meg så, jeg bare snudde litt på meg og sov videre. Har akkurat stått opp nå og fått i meg froskosten. Og været utenfor har heldigvis klarna opp litt... Så nå er jeg straks på vei ut for å gå trilletur sammen med ei venninne.  

Så over til dagens tema: etter første uka med barseltårer og skjelvende usikkerhet med en hjelpeløs bebis i armene, har jeg stort sett vært ved godt mot. Storkoser meg som nybakt mamma, men har heldigvis også en sambo som er flink til å bidra (vi sloss nærmest om å kose mest med Marylin på kveldstid)... Eneste jeg savner litt er det sosiale livet jeg hadde før. Men det ordner seg vel når ting begynner å komme i gjenge igjen etter sommeren, håper jeg...

Men til alle dere som er litt nedfor om dagen: Fatt mot og tenk positivt - det går nok lettere etter hvert! Stor trøsteklem fra meg [:)] 

ORIGINAL: Lille-My

Enda en tekst å dele med dere:

En hilsen til mor:
Vi lever med blikket på klokka
og den sier alltid : Fortere.
Skynd deg. Tiden løper fra deg.
Men kjære deg: Hør ikke på den.
La strykjernet stå.
Ikke alt i verden må strykes.
Ikke alt må lappes. Ikke alt må vaskes.
Sett deg på en benk og la tiden gå.
Den blir likevel hos deg.
Den er mer trofast enn du tror.
Den langsomme ledsager den langsommere.
Gjør det du rekker, og la resten være.
Barna trives bedre med en mor som er utsovet.
Når du bare slapper litt av, ordner mye seg helt av seg selv.
Og var det noe som ikke gikk,
vil det senere vise seg at livet ikke avhang av det

Og en til:

Det hender du blir litt lei deg
fordi jeg er så liten.
Jeg setter merker alle steder
Og gjør deg ganske sliten.
Men hver dag blir jeg større.
Ja en dag blir jeg stor
og alle mine avtrykk
blir bare svake spor.
Her er mitt lille avtrykk
så du kan huske og forstå
hvor søte hender jeg hadde
den gang da de var små.

Og enda en til:

Til min kjære datter/sønn!
Jeg stryker hånden over ditt myke kinn,
mens jeg tørker en tåre fra øyenkroken min...
Det er ikke en tåre av sorg eller smerte,
men et bevis på den sterke kjærligheten
i mitt hjerte..
Jeg prøver å forestille meg hvordan
din framtid vil være,
mens jeg ber en stille bønn om at du
får alt du ønsker deg, min kjære..
Men jeg vet jo at veien ikke alltid er rett,
å velge riktig er ikke alltid like lett..
Du vil nok møte motgang,
smerte og sorg,
men til slutt vil du finne lykkens borg.
Der vil du finne hvile på
en sterk og god arm
og kanskje huske minner fra
mammas myke favn..
Når stormen uler på sitt verste
og du er trist og lei..
lukk øynene og tenk på at
mamma elsker deg
For uansett hvor i verden du vil være,
skal du vite at mamma er der for deg
min kjære..
For du og jeg har delt samme blod
og ingen kan skille oss,
for vi har sterke bånd vi to.
Fra Mammaen din..

Så rørende fine tekster, Lille-My. De gir nok nytt mot til alle og enhver [:)]

God morgen alle damer
Nettopp stått opp vi etter en SØVNLØS natt.....huffameg, går på siste rest av søvnlageret nå kjenner jeg!
Han ligger å presser, sover kjempe urolig, hyler til og hører at det rumler masse i magen.
Er ikke greit nei, verken for foreldre eller Noah stakkars.
Til slutt så sovna han av utmattelse i 12 tia, det gjorde mor også.

Den der nesesugeren er den beste investeringen vi har! Noah er veldig tett om morgenene, og den er genial til å fjerne store busemenn.
Setter sugeren mot ene neseboret, trenger ikke holde for det andre.
Lurt å dryppe en dråpe øyebadevann\saltvann i hvert nesebor først, løsner bedre.
Så er det bare å suge, men ikke for hardt da......

god morgen jenter[:D] i natt har d vært hel topp[:D] mariell emilie sovna kl 2100 i går kveld, fikk mat kl 5 å sov t halv 12... d va litt godt siden d gikk ned noen pils sammen me svogeren min i går, ikke mye men ble i godt humør bare. i dag bli d vel bare stille å rolig her, driv å vaske nå klær å rydde litt bare. må vel trill på butikken å kjøp nå bleia. carina:når drar du heim igjen da? e babykino på onsdag å hvis du vil bli me, æ å xcrazyx lure på å dra. d va så koselig,molsy va også der. de små sov mye under filmen da men. va på kafe børsen etterpå, va så koselig atte. ha en fin dag alle sammen[:D][:D]

halloen
endelig helg!!!!!!!!! ehh [8D]
har så lyst på en øl,

kanskje jeg skal ta meg en liten tår i morra? er vel bare å pumpe seg X 2, å gi på flaske?

Nå har snuppa sovna på puppen igjen...syns hun spiser så lite! må def. kjøpe tillegg i dag ja...
Tenkte å ta meg en tur til mamma snart, er bare litt treig av meg [:D]

StOOOOOOr klem til alle som har det trist og leit. Åvære deppa er skikkelig kjipt! [:(] men det årner seg! -selv om det kanskje er litt ille akkurat nå.
Og GOD BEDRING til mammaer og nurk som er syke! [:)]

Ja, helg og avlastning i sikte!!!
Ben pludrer mens jeg har radion på nå.. hihi. Godt å høre!
Skal ta meg et stoooort glass rødvin i kveld jeg, så sover jeg sikkert godt i natt.....[8D]

Nei ble akkurat overbydd.. sikkert like greitt for jeg er blakk!![8D]
Dumme studielån i august...[&:]
Men men.. har slengt meg på to budrunder igjen.
Er så ofte auksjoner på disse buksene at en gang må jeg vel være heldig og få ei til en rimelig pris.[:D]

Er imponert over hvor flink Benjamin er til å underholde seg selv under babygymen. Pludrer og kaver med hendene i fryd!
Passer på å sette meg ned og få ham til å snu seg innimellom, slik at han får trent "galsiden" også.

Lurer på hva jeg skal finne på til middag i dag. Tror sambo kommer hjem ca kl 16-17 i dag. [:)]

Er Eidecupen her i helga, som sambo skal hjelpe til på.
Fikk heldigvis ordnet det slik at han dømmer fotballkamper kun på lørdag på fotballbana 2 km herifra fra kl 17-19, istedenfor å måtte kjøre rundt på alle forskjellige og kaste bort hele dagen.
I tillegg er det Strongmann-show i sentrum i morgen.
Og i nabokomunen er det Nordsjøfestival med Ta sjansen og ulike andre vannaktiviteter..
Gjett om jeg fikk lyst til å dykke igjen. Sååååå lenge siden nå.[8|]

Back
Topp