Skravlings 27 november!

Tessa_26

Glad i forumet
Nå nærmer det seg 1 desember og jeg må løpe å kjøpe adventspakker til min mann[:D][:D]

I natt skulle jeg kjøre hard taktikk fant jeg ut, jeg skulle ikke ta han opp med engang han lagde lyd eller små sutret. Han våknet 02.15 og jeg lot  som jeg ikke hørte han. Han fikk smokken, men spyttet den bare ut igjen..[:@] Halv 3 tok jeg han over på siden og inn med smokken og sov til 04,15..Det er en begynnelse. Han kom i sengen for mant, men han var ikke så sulten tror jeg. Vi sovnet begge igjen og sov til halv 7..
Så han kan holde lenge uten mat så det er bare kosen vi må kutte ut[:D][:D]

Ellers i dag skal vi møte samboren til fetteren min og deres barn på snart 1 år.. Skal på ikea så det blir bra! Så skal jeg møte en kollega av meg senere.

I går var vi på svømming og han dukket og smilte etterpå. Neste gang skal vi ta bilder. Håper de blir bra

Ha en fin dag jenter

Grei nok natt her også, sovna 19.30 som vanlig, mat halv fem, opp klokka halv åtte [:)]

Planen for dagen er at jeg og Emilie skal til Hanne:o) og Hedda og ta bilder!! Som kanskje mange vet er jo Hanne fotograf, og har rigget til et provosorisk studio i leiligheten, så dette gleder vi oss til! SPørs om det blir årets julegaver![:D][:)][;)]

Skal vi se... God natt i natt, i hvert fall i forhold til siste uka omtrent! [:D]
Litt småvåkning, klynking og kaving fra legging litt over 20 - jeg kjørte ham ut på stua i vogna, så fikk mormor og morfar vugge lille barnebarnet mens mor leste pensum inne på rommet. [:)]
Fikk lest et par timer, følte meg ganske effektiv (selv om jeg ikke vet hvor mye som FESTET seg [8D]), og rakk som kjent innom BV litt på slutten også.
Spiste kvelds og kake - naboen har jo hatt bryllup i familien, og siden mamma og pappa satt barnevakt vanket det kaker som takk. Sjokolademoussekake med no' frukt og sjokoglasur med kaffesmak... Mmmmm... [:D] Marsipankaka ligger jeg langt unna - ikke min smak. [;)]

Uansett: Tenkte jeg skulle trille trollet inn på rommet neste gang han våknet til, sånn at jeg ikke vekket ham med trillingen - men han våknet jo ikke! Trillet til slutt inn ham uansett, klokka var nesten midnatt og jeg skulle til sengs. Sovnet vel ikke før nærmere 01. Våknet nærmere 03 av at jeg hadde litt melkespreng og junior rørte på seg.
Men han gjorde jo ikke mer enn det! Endte opp med Sov-i-Ro, for jeg klarte ikke å slappe av når han rørte på seg i søvne, jeg lå og ventet på første klynk!
Våknet ENDELIG for mat sånn ca. 04, da sto mor med nesten-betongpupp og våket over vogna. [:D]
Fikk mat, bleieskift på senga og sovnet raskt igjen.
Våknet ca. 06.45, fikk mer mat (fordi mor hadde ny sprengt pupp [8D]) og sovnet nok en gang.
Klokka var over 8 før det var morgen med skrik og mageknip som vanlig, og da tok jeg ham over i senga først - vi prøvde litt skifte-stilling, litt magemassasje, og litt "bare holde rundt", men etter en herrrrlig omgang sprutgulp (som bare gikk ut over body og håndklær, mor hadde nemlig "barnesikret" senga [;)]) var det morgen-morgen.
Nå har jeg spist frokost, junior ligger på senga og prater for seg selv (på nytt håndkle [8D]) og jeg lurer på hva jeg skal finne på til mamma kommer hjem litt over 14.
Bekkenet sier at tur er skikkelig ulurt, selv om det frister litt... [8|]

Kanskje litt dataspill - tror vi har vært lure nok til å installere NOE morsomt her når vi har vært hjemme på besøk... [;)]

Å - jeg må ringe universitetet å få PIN-kode sånn at jeg kan logge meg på Studentweb sånn at jeg kan finne ut hvor jeg skal sitte på eksamen, OG jeg må ringe de FORDØMTE FAME-fotografene som har sendt oss inkassovarsel for en regning vi a) ikke skal ha, og b) har fått avklart med kundeservice at vi ikke skal ha.
"Jeg fikser dette, ikke noe problem", my ass... [:@][>:][8|]

Var på 3mnd kontroll i går,gikk bra det,var fornøyd med utviklinga hans,veide 7030 gram og var 62,5 lang[:)]fikk disse sprøytene og gråt sårt etterpå,men han har ikke reagert på dem heldigvis[:)]
Sovnet for natta 2130,mat kl 0300 og 0500,sto opp kl 0800.
Jeg måtte opp kl 07 som vanlig,skolegutten min må dyttes litt om morgen[:)]

Ellers er det bare å slappe av i dag,tror ikke jeg har noe planer i dag[:)]

Inatt har Thea vert heilt utslått etter vaksinen igår,våknet 1 gang og drakk litt før ho sovnet fort igjen...Men mor var seint i køyen,så eg er ik uthvilt idag[8|]

No skal eg fort lese gjennom litt innpå her(er eit must kvar mårning[:D])
Deretter skal vi på samtale med presten.lurer på ka vi skal snakke om egentlig??hmmm.....
Så ha ein fin dag jenter.snakkes nok igjen idag[:D](begynner å bli avhengig av dere eg no)hihi....

morn morn![:D]

inatt har lillegutt våknet hver tredje time for mat! litt slitsomt da mor ikke sovner etter å ha gitt mat!! menmen.. skal ikke klage!

idag skal vi ikke gjøre noen ting, kansje vaske litt og rydde[;)]

ha en suuuperduper dag jenter!!

husk: greys i kveld!![;)]

Natta har vært nydelig.. Lillegutt sovnet kl 20 jeg kom meg i seng 21.30 og sovnet med en gang. Lillegutt kava litt i 6 tiden igjen men sovnet heldigvis igjen hu mor var virkelig ikke klar til å stå opp da. Han sovnt igjen og sov til kl 8.20 da var det opp morgen stell og mat. Så har vi hatt en god omgang men rull rundt og ligge på magen på gulvet kosa oss skikkelig..
Nå sover L igjen og jeg sitter her og funderer på hva jeg skal finne på..
Orker ikke egentlig å gjøre noe. Litt små uggen form i dag. Håper virkelig ikke det r noe på gang det har jeg virkelig ikke tid til..

Skal ut å shoppe i dag bare gubben kommer hjem fra jobb.. Jippi gledr meg..

fikk eg det te??

Natta her har vært helt merkelig, jenta har kavet og ligget så urolig at jeg ikke har fått sove. Hun sovnet klokka 8 igår kveld, men klokka ett måtte hun ha mer mat. Og det er første gang på evigheter. Så har hun våknet hundre ganger i natt, jeg har putta inn smokken og hun har roet seg litt. Før det var pån igjen. Kvart over 7 ga jeg opp, og ga henne mat. Så kavet hun en halvtimes tid, dødstrøtt. la henne tilbake i sengen, men der ville hun ikke ligge nei.
Tok henne over i senga mi igjen, og hun sovnet nesten med en gang. Sov til halv 10. Da kledde jeg på henne, og sendte henne ned til svigers en time, og så sov jeg litt til selv. Trøøøøøtt!
Var der nede til 11, tok henne opp til meg igjen, ga henne litt grøt og en flaske melk, og hun sovna med flaska i munnen.. Rare jenta.. Nå ligger hun på sofaen ved siden av meg og sover..

Ellers idag skal vi ta livet med ro, snekkeren skal rive en trapp. så jeg regner med at det kan bli litt bråkete etterhvert..
I ettermiddag skal jeg lage negler, da skal Maja være hos svigers, siden det stiiiinker sånn av den acrylvæsken jeg bruker.

4. tullnatta på rad her[:-]
aner ikke hva det er som gjør det... men han vil ha pupp hveeeer bidige time å enda mere[&:]
tenker på at det kan være litt for kaldt på soverommet?
at det er det som plager han... han er ikke våken...bare sutrer å vil ha pupp.. så klokken 4 tok jg han med meg ned i stua å la han oppå meg..på rygg... da sov han i 3 timer.... uten pupp[:D]

men fyflate det begynner å ta på dette nattevåkopplegget[&:]

Lillekaisa: Må bare anbefale Sov-i-Ro når de er sånn, junior har noen netter hvor han snøfter og grynter og kaver i søvne, jeg våkner og han sover søtt... [:@] Da er det inn med ørepropper og sove videre til han begynner å gi ordentlig lyd fra seg - våkner med en gang han gråter. [:)]

I går var Martin på 3 mnd kontroll. Han veier nå 6655gr og er 64 cm lang[:D] Store lille gutten min... Han fikk vaksiner og reagerte med litt feber i går kveld. Han ble litt sutrerte og ville ha mat litt oftere.
Natta gikk fint, han våknet kl 02 (noe som er litt uvanlig, men helt greit) og igjen kl 06. Vi stod opp ca kl 10, etter mye kaving og litt sutring.

I dag har vi vært ute på trilletur i snøværet ,deilig syns jeg. Det er så godt å være ute i frisk luft når det er snø.
Nå ligger M ved siden av meg og trimmer (han spreller godt ihverfall). Skal leke meg litt inne på Photoshop for å lage julekort.

Ønsker alle en flott tirsdag[:D]

Back
Topp