Skravling uke 27

Når reiser dere til syden? Kan vel ta ul før uke 16? Kanskje han mente den ordinære?

Vi reiser 31.juli og har en legetime 29.juli! Hun snakket kanskje om den ordinære ja. Men jeg er litt spørsmålstegn når det kommer til disse legebesøkene og UL og jordmor, usikker på hvem gjør hva og når skjer hva! Prøver å lese meg opp på dette, men blir litt tungt :) tar jordmor UL?

❤ I mars kommer det lille mirakelet vårt ❤

Vi reiser 31.juli og har en legetime 29.juli! Hun snakket kanskje om den ordinære ja. Men jeg er litt spørsmålstegn når det kommer til disse legebesøkene og UL og jordmor, usikker på hvem gjør hva og når skjer hva! Prøver å lese meg opp på dette, men blir litt tungt :) tar jordmor UL?

Ja, det er litt å sette seg inn i, men det går vel afghanske automatisk. Det vanligste er å gå annenhver gang til lege og jordmor, men du kan velge å kun gå til en av de. Jordmor tar som regel ikke ul, men du kan høre hjertelyden hos jordmor :)

Du kan jo bestille privat ul til uka før dere reiser eller noe, burde være noe å se da :)

Ja, det er litt å sette seg inn i, men det går vel afghanske automatisk. Det vanligste er å gå annenhver gang til lege og jordmor, men du kan velge å kun gå til en av de. Jordmor tar som regel ikke ul, men du kan høre hjertelyden hos jordmor :)

Du kan jo bestille privat ul til uka før dere reiser eller noe, burde være noe å se da :)

Okei, og tusen takk :D med privat UL tenker du på som F.eks hos Volvat da eller? Vi har i hvertfall vurdert å dra dit for å kunne se litt på spiren :-)
Og det er også "afghanske" (Hihi) automatisk som du sier ja, hvertfall hvis du snakker med andre som kan dette fra før :)

Okei, og tusen takk :D med privat UL tenker du på som F.eks hos Volvat da eller? Vi har i hvertfall vurdert å dra dit for å kunne se litt på spiren :)
Og det er også "afghanske" (Hihi) automatisk som du sier ja, hvertfall hvis du snakker med andre som kan dette fra før :)

Hehe, ja, tror jeg bare ville søkt opp privat ul i ditt område, er som regel en del å velge mellom hvis du bor litt sentralt :)

Hehe, ja, tror jeg bare ville søkt opp privat ul i ditt område, er som regel en del å velge mellom hvis du bor litt sentralt :)

Den er grei :) tusen ❤lig takk :)

Når reiser dere til syden? Kan vel ta ul før uke 16? Kanskje han mente den ordinære?

Legen mente helt sikkert den ordinære. Hvor du får tidlig UL kommer vel an på hvor du bor. Volvat eller private ultralydklinikker, f.eks.

Jeg hadde også tidlig kontroll forrige gang. Men det var mest pga. en blødning jeg hadde, og legen ville omplassere meg på jobben.

Gleder meg til vi skal på ul jeg. 4 uker i dag!!! Får vel telle ned til ferien først kanskje ;) 3,5 uke til det :)

5 fullgåtte uker i dag! :) Jeg føler meg helt sikker på at dette kommer til å gå bra, samboeren er litt mer nervøs av seg. Tror ikke han klarer å slippe gleden helt løs før han har sett et hjerte som banker eller at magen vokser eller noe slikt. :)

6 fullgåtte uker idag :) føles så godt å være halvveis i 1.tri :)

Formen idag har vært ganske bra, helt til nå i kveld. Full kolaps på sofaen, mensmurringer i magen, vondt i hodet, å trøtt til 1000! Så nå skal jeg slappe av resten av kvelden og forhåpentlig sove ut litt i morgentidlig, for da har gubben fri <3

Hvordan er det med dere andre?

Hvilke ferieplaner har dere forresten? :)

2 små + spire <3

Jeg er i gang med bekymringene, sånn som da jeg var gravid med nr. 1. Veldig plagsomt å være så bekymret! Gleder meg til å komme over 12 uker, og jeg gleder meg enda mer til å kjenne bevegelser :) Jeg skal ha UL om 5 uker, og etter det skal jeg bestille time hos samme jordmor som jeg var hos sist. Hun er helt fantastisk!

Ferieplanene er ikke helt klare enda. Er på en hytte i Tjøme nå, og her skal vi være til neste lørdag :)

Jeg orker ikke å bekymre meg enda, er så tidlig at om det skulle gå galt nå, så er det bedre at det skjer tidlig :) Etter mine svangerskap tar jeg ingenting for gitt selv om jeg har passert 12 uker.

Vi skal bare ha en norgesturné i år vi, kjører til Sørlandet og blir der så lenge det er fint vær, så nord-Norge så min farmor kan treffe tulla for første gang :) Skal en tur til gran canaria til høsten da, så er vi litt mer garantert sol :)

Jeg er i gang med bekymringene, sånn som da jeg var gravid med nr. 1. Veldig plagsomt å være så bekymret! Gleder meg til å komme over 12 uker, og jeg gleder meg enda mer til å kjenne bevegelser :) Jeg skal ha UL om 5 uker, og etter det skal jeg bestille time hos samme jordmor som jeg var hos sist. Hun er helt fantastisk!

Ferieplanene er ikke helt klare enda. Er på en hytte i Tjøme nå, og her skal vi være til neste lørdag :)

Prøv å senke skuldrene og ikke tenk på alt som kan gå galt :) Det er er mindre og mindre sjans for å miste for hver dag som går :)

Ja får prøve på det :) Når man har passert uke 5 nærmer det seg vel 90% sannsynlighet for at det går bra (har jeg lest) ;) Og jeg har jo en del symptomer, så da satser jeg på at alt er i orden :)

Da har jeg krøpet til korset og skal til legen for å snakke om sykemelding en liten periode etterpå. Er kvalm hjemme, og blir bare mer kvalm på jobb. Blir rett og slett reisesyk på jobb. Lever på ritz og grønne epler.

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :-)

I dag har jeg fri, er er kvalm og trøtt i dag. når vi var på ferie for to uker siden i bulgaria så kjøpte vi en såpe som var skikkerlig god, skulle dusje i dag og smøre meg inn med den og ble skikkerlig kvalm av lukta av den.
også ringte legen min i dag angående blodprøvene jeg tok på tirsdag pga høyt stoffskifte, tok prøve for to år siden og da var den på 9,4 og i dag var den på 4 og legen mente at jeg ikke trenger å ta medisiner pga at stoffskifte er litt høy når man er gravid

Legetime unnagjort.. Sykemeldt i 4 uker. Så for meg kanskje en uke, men pga jobben min ble det 4 uker. Hun legen min er helt fantastisk, og gjør hva hun kan for at vi ikke mister. Jobben min kan til tider være krevende, stressende og ukurante tider. Var ikke heeelt innstilt på så lang sykemelding da. Får bare tenke 3 uker, siste uka er ferie.

Legetime unnagjort.. Sykemeldt i 4 uker. Så for meg kanskje en uke, men pga jobben min ble det 4 uker. Hun legen min er helt fantastisk, og gjør hva hun kan for at vi ikke mister. Jobben min kan til tider være krevende, stressende og ukurante tider. Var ikke heeelt innstilt på så lang sykemelding da. Får bare tenke 3 uker, siste uka er ferie.

Taster på appen :)

Så bra. Jeg jobbe tre dager til denne uka og så har jeg tre uker med ferie. Regner med at det blir sykemelding etter ferien. Noen leger er kjempe flinke, mens andre er dårlige på det, hadde kvinnelig lege med sønnen min og jeg fikk så vidt sykmelding av henne, hu kom med hele livshistorien sin om at hu hadde født tre barn og jobbet hver dag. forskjell på jobb der man står hele dagen og en jobb der man sitter hele dagen

Kjenner at jeg gleder meg til å flytte inn i nytt hus i september. Gleder meg til å innrede storebror sitt rom og babyen sitt rom. når jeg gikk gravid med storebror så hadde han ikke noe eget rom så jeg fikk ikke bruke rugetiden min på innrede rom, det skal jeg denne gangen.

Kjenner at jeg gleder meg til å flytte inn i nytt hus i september. Gleder meg til å innrede storebror sitt rom og babyen sitt rom. når jeg gikk gravid med storebror så hadde han ikke noe eget rom så jeg fikk ikke bruke rugetiden min på innrede rom, det skal jeg denne gangen.
Misunner deg veldig der altså. Trodde huset vårt skulle stå ferdig før jul, men kommunen er så treg, at det blir etter jul en gang. Supert å være høygravid når man skal flytte ;)

Misunner deg veldig der altså. Trodde huset vårt skulle stå ferdig før jul, men kommunen er så treg, at det blir etter jul en gang. Supert å være høygravid når man skal flytte ;)

Taster på appen :)
uffda. denne kommunen er kjent for å være treige. huset vi har kjøpt er ikke nytt, vi får ikke tatt over så tidlig pga at vi skal selge rekkehuset vi har først

Back
Topp