skravling 20.august

Helenesmamma

Elsker forumet
go dag.her va der roligt i dag.har nettopp våkna sjøl.var hos svigerinnå og typen i går.vi var ikke hjemme før 0200.lenge siden eg har vert så lenge ute[:D]vi kjøpte spillet buzz i går og det tok vi me oss.det spillet va kjemoekjekt,så nå e eg hekta på det og.[:D]

ellers så e formen sånn rimelig goe,har vert ei kjemfine helg.og i dag e det BARE 4 UKER IGJEN!!!!!!!!![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Det nermer seg for deg også da[:D] Kommer å bli så spennedes dette[:D] Jeg har 5 uker igjen enda. Men håper på å ikke gå så mye mer en 3 uker til da
Jeg gleder meg SÅ mye. Ellers har jeg lite føre i dag. Formen er ikke på topp. Er slakk og uvel, vondt i magen. Så det ble lie søvn. Mannen tok guttungen med ut i sted, di skulle vist spille fotball så jeg kunne kvile. Men jeg satte meg heller ned her med dere på babyverden. Er så kosligt her. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke meldte meg inn før[8|]  Jaja bedre sent en aldri da[;)]
Ha en forsatt god dag alle sammen

Heisann jenter!
Har som vanlig ikke hatt en særlig god natt. Vært på do hele 6 ganger i natt. Tror jeg holder på
å bli sprø. I tillegg var jeg i går en tur nedom sykehuset... hadde fått en mageinfeksjon som gjør
at jeg får masse masse kramper i magen. Ikke noe å gjøre med det, annet enn å la kroppen
ordne opp selv. Mannen min hadde dette for en tid tilbake, og da tok det en uke før det ble bedre.
Så... denne mageinfeksjonen, kombinert med ekstremt vondt bekkenløsning og denne do-gåingen
gjør ikke akkurat underverker for søvnen min[&o]. Håper bare lille-frøken bestemmer seg for å komme
ut nå ganske snart.

Har fått beskjed om å bare slappe av framover nå og ta livet med ro. Ganske så kjedelig egentlig,
men så lenge kroppen ikke vil gjøre annet må jeg bare følge det rådet.

Skal ikke gjøre omtrent noen verdens ting i dag. Mann og ungene er gått ut å handle litt, så nå er
det stille og rolig her. I dag har vi "bare" 29 grader ute og sol. Forsatt litt for varmt for meg da...

Skal på ctg-monitorering i morgen, på sykehuset i Pisa da.
Men tror ikke fødselen er i gang på en stund ennå. Er vanlig her å ta ctg-registrering hver uke
framover i svangerskapet nå, her hos oss. På den måten får de en anelse om fødselen nærmer seg.
Ellers intet nytt!

Håper det står bra til med dere andre gravide-mager og at dere har hatt en flott helg!!!

har hatt en lang morgen i sengen jeg også - våknet klokka 8 og måtte på do, men det forbannede bekkenet ville la meg finne en komfortabel stilling når jeg krøyp tilbake til sengs, så jeg lå våken noen timer før jeg stod opp. Nå holder jeg på å ordne madrass til vogga - har fått skjært til, og prøver å få sydd på et gammelt stretchlaken rundt (så har jeg et "ordentlig" babylaken som jeg skal legge utenpå der igjen). Skal også se om jeg får fikset stelleplassen på do i dag...

Her er det også lummert, så jeg svetter av å stå oppreist, så det blir noen pauser innimellom... med en kopp te (har kjøpt vaniljete og fått helt dilla!!). Går og gleder meg til vi får besøk i ettermiddag kveld, for da skal jeg spise iskrem!! [:D]

sånn, nå var madrassen til vugga klar... klarer ikke helt å finne ut hvordan vi skal gøre det med den stelleplassen, så der tok vi en tenkepause... G vasker bil (utvendig og innvending)  mens jeg baker pelotas karamellmuffins  (første brettet er snart ferdig.. og jeg lurer på om jeg klarer å vente til de er kalde nok til å ta på glasur før jeg smaker...)

Hallois..i dag har jeg hatt en lat morgen. Deilig det....M kjøpte melk sånn at jeg kunne lage pannekaker til frokost...det var det jeg hadde lyst på, så da blei det det, gitt!!

Ellers holder jeg på med å vaske klær...blææææ det er kjedelig altså. Etterpå skal jeg ta meg en treningstur sånn at ryggen ikke krangler så mye. Mulig vi skal en tur til svigers, så da går jeg dit, og det tar vel ca en times tid. Gleder meg til å komme meg ut!!

Ellers skal jeg møte elevene igjen i morgen, og det blir spennende!

ha en fin søndag alle sammen!

ORIGINAL: monicabebe

Hallois..i dag har jeg hatt en lat morgen. Deilig det....M kjøpte melk sånn at jeg kunne lage pannekaker til frokost...det var det jeg hadde lyst på, så da blei det det, gitt!!

Ellers holder jeg på med å vaske klær...blææææ det er kjedelig altså. Etterpå skal jeg ta meg en treningstur sånn at ryggen ikke krangler så mye. Mulig vi skal en tur til svigers, så da går jeg dit, og det tar vel ca en times tid. Gleder meg til å komme meg ut!!

så heldig du er som kan gå sånne lange turer fremdeles monicabebe - jeg har måttet gi meg å gå den faste ruta mi (1 mil) for mange måneder siden jeg... nå holder det å gå ned i sentrum (ca 1 km) så er jeg helt ødelagt...

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: monicabebe

så heldig du er som kan gå sånne lange turer fremdeles monicabebe - jeg har måttet gi meg å gå den faste ruta mi (1 mil) for mange måneder siden jeg... nå holder det å gå ned i sentrum (ca 1 km) så er jeg helt ødelagt...

Huff, så dumt, lenemor!! jeg kan bevege meg så mye jeg vil...det er å sitte stille eller ligge som ikke er mulig om dagen!! Så for meg er det superviktig å få gått turer...det er det eneste som hjelper på den dumme ryggen!!

Snart er vi mødre og da kan vi begynne med laaaange trilleturer!! Da skal du se at mila di blir helt slitt ut, hehe

I dag har jeg vert ganske så effektiv faktisk (bekkenløsningseffektiv altså...høhø), har støvsuga, bytta på senga,hengt opp klesvask,moppa golva,rydda bort noen sommerklær jeg vet jeg ikke kommer til å bruke mer og  levert tilbake noen mammaklær som jeg har lånt:) Nå er jeg helt pumpa, så nå skal jeg sette meg i go` stolen å spise sjokoladekake og vente på at mannen og vofsen kommer hjem fra treningstur i skogen...snart jakt vettu[:D]
Ha en fin dag alle sammen!!!

Jeg har hatt min siste gudstjenste på mange måneder. Nå er det permisjon. Jeg er så blid som jeg ikke har vært lenge. Skal være snill med mannen min nå og lage god hjemmelaget middag. Kyllingfilet fylt med mozarella, soltørket tomat og basilikum. Og ovnbakt pesto-potett (med heimlaga pesto). Det er herlig å være gravid!

I går ble jeg som sagt tatt bilder av, for å dokumentere graviditeten. Vi fikk tatt mange fine bilder, både av meg, magen og mannen min. Jeg er så fornøyd! Kikker ofte på bildene. Nå skal de fineste redigeres, og jeg er så spent på resultatet!!

Har en god dag i dag. Var hjemme alene i går kveld, og det var deilig. Fikk satt 600 bilder i album og slappet av. Har sovet godt i natt (sånn til gravid å være), var bare oppe to ganger. Både forstoppelsen og bekkenet er blitt mye bedre, og vips så har jeg det mye bedre også. Faktisk kjekt å være gravid igjen [:)] Det er så deilig! Har faktisk litt overskudd igjen, og det er fantastisk godt. Lenge siden sist.

har hatt et par timer på sofaen jeg nå - deilig!! Og så har jeg spist karamellmuffins - de var jo fantastisk gode - takk for oppskriften Pelota!!! Skal jammen meg bake flere i morgen jeg, og fylle fryseren! [:D]

Back
Topp