Skravling 1.august

tingeling1

Forumet er livet
Er virkelig jeg den første her i dag??? NÅ MÅ DERE VÅKNE!!

Er fortsatt hos mine foreldre i Larvik, har badet og kost oss i magne dager. I dag drar vi hjem igjen,så da får jeg vel vært innom her litt oftere. Skal en tur på stranda før vi drar hjemover.

Tror foresten mensen har kommet[:'(] Trodde jeg skulle slippe unna sånn som jeg ammer....men neida....

Hellu...
Long time no see tingling1... men sånn er det i disse ferietider...[;)]

Amalie sov ikke bra i natt, 2 ganger måtte jeg i pupp eller skifte bleie... hu som elegant sover minimum 6 timer på natt!!! ja,ja..

Nå skal vi dekke frokostbord her med rundstykker, kaffe og juice. Litt treg ja, men ingen grunn til å stresse med 2 barn og regnær ute...

god morgen[:D] ruskevær i trondheim i dag, trist. mariell ligg enno, men natta har vært litt trasig, magevondt stakkars. virke som ho ikke får ut all lufta.  sambo e på helikopterkurs i dag, mått ha d før han reise utpå nordsjøen i morra... fysj kor æ grue mæ...  men men, unne han den jobben der, bli sikkert godt får han å kom sæ i arbeid igjen tenke æ...

Hei, hallo alle sammen. Her er det sol igjen etter en regntung dag i går. Så nå har jeg funnet fram en altfor trang shorts (har ikke annet, men vil ikke invistere i nye sommerklær nå på tampen ettersom jeg er fast bestemt på at min gamle garderobe skal passe perfekt til neste år...) og er på vei ut på trilletur med vesla mi. 

Vi driver for å fullt å planlegger barnedåp til helga. Familie kommer fra fjern og nær. Har tenkt å ha afrikansk vri på koldtbordet (siden sambo opprinnelig er fra Uganda) og så skal vi bestille DEN dåpskaka formet som en bibel [:)]

hie hei alle sammen..
ett under har skjedd, er bare meg inne på juniklubben[8D]
ligger ute på pledd i hage..
er varmt men ingen sol,den har gjemt seg bak skyene..
har vært ute å trilla tur,å tuva ligger nå i vogna si å halvsover...
så har jeg vaska,hengt opp,lagt i sammen å på plass klær[:D][:D]
ringt prestekontoret..det blir dåp 3.september[:)]

Ang dåp[:D]

-noen som har tips til invitsjoner og bordkort??

-hvis dere har venner til fadder å bare skal ha den ene i ett par ber dere begge to da??

ORIGINAL: Lisbeth83

Ang dåp[:D]

-noen som har tips til invitsjoner og bordkort??

-hvis dere har venner til fadder å bare skal ha den ene i ett par ber dere begge to da??

det er jo hyggelig om begge to blir bedt selv om den ene skal være fadder... jeg synes ikke no om å splitte par slik...[;)]

Enfint bordkort er å kjøpe blillge blanke hvitvins glass (lang og smal) og male på navnet til den som skal sitte der, bruk farver  som går igjen i dåpen... Rosa? Pynt med bånd og pærler på stetten... Det er kjempe fint[:)]

Vi gjør det ikke så formelt at vi sender ut invitasjoner og lager bordkort. Har bestemt oss for å bare ha familie ettersom både jeg og sambo har ganske mange (har heller restefest med venner etterpå). Vi blir ca 25 store og små til dåpen og synes det er akkurat passe mange [:)]

Men mener nå at det er naturlig å be partner til evt. faddere da. Det ville i hvert fall jeg ha gjort... Men det er vel ingen fast regel for dette. Gjør bare hva du føler for! 

jeg måtte høre med dere[:D]
men da blir partner også bedd[:)]
nå kom sola frem..så sitter i bikini å prater med dere[;)]

fint tipa carina[:D]
når jeg finner ut hvordan de skal være å har laget de skal jeg ta bilde å legge dem ut så dere får se dem[:D]
må jo dele alt med dere[8D][;)]

hva gjør alle da...

her lukter det møkk[:'(][:'(][:'(]
æææsj

fint tipa carina[:D]
når jeg finner ut hvordan de skal være å har laget de skal jeg ta bilde å legge dem ut så dere får se dem[:D]
må jo dele alt med dere[8D][;)]

jupp fint at du deler alt.... jeg kan legge ut bilde av glassene som ble brukt som bordkort under komfirmasjonen i mai...
bilde kommer i kveld eller no da..

kankje vi skulle lage en egen tråd om slike tips, linker og bilder, pynting + div til dåpen?

ORIGINAL: carina82

kankje vi skulle lage en egen tråd om slike tips, linker og bilder, pynting + div til dåpen?

God ide. Jeg gleder meg til dåpskaka kommer og lover å legge ut bilde så fort vi har den i havn. Den koster den nette sum av 850 kr, så best at den er fin... og god [:)] 

Irene: jeg har i dag laga oppskrifta di som jeg fant her inne, "torsk i folie". Kjempegod og enkel. Når jeg får summa meg litt skal jeg også legge ut noen favorittoppskrifter som er gode, sunne og enkle å lage...

Er forresten ultrastolt over å ha greid kunststykket å amme Marylin MENS jeg laga middagen i dag. Hun hang i bæreselen og fikk pupp mens jeg stod og kutta grønnsaker [:D] Hi-hi, mitt husmortalent når stadig nye høyder...   

kan man miste næringa i melka?
eller har den bestandig vært uten næring?
å kan man gjøre noe med det????

ORIGINAL: BabyMama

Irene: jeg har i dag laga oppskrifta di som jeg fant her inne, "torsk i folie". Kjempegod og enkel. Når jeg får summa meg litt skal jeg også legge ut noen favorittoppskrifter som er gode, sunne og enkle å lage...

Er forresten ultrastolt over å ha greid kunststykket å amme Marylin MENS jeg laga middagen i dag. Hun hang i bæreselen og fikk pupp mens jeg stod og kutta grønnsaker [:D] Hi-hi, mitt husmortalent når stadig nye høyder...   

du er bra effektiv må jeg si[:D]

blir helt frustrert...
tror Tuva har hengt på puppen hele dagen[8|][&:][:(]

jeg taster jeg...[:D]
men liten respons å få[8|]

blir helt frustrert...
tror Tuva har hengt på puppen hele dagen[8|][&:][:(]

her er det også en som har hengt i puppen i hele dag
han har nesten ikke sovet heller
regner med d er pga varmen og at han er mye tørst
sånn var han i går også, men da ga jeg han litt kokt vann innimellom og da var han mindre i puppen

kan man miste næringa i melka?
eller har den bestandig vært uten næring?
å kan man gjøre noe med det????

Noen sier at de ikke hadde næring i melka osv.
Når jeg lå på neonatal avd med othilie så spurte jeg om det, og de sa det var tull. Alle hadde næring i melka. Men, vi hadde forskjellig nærings innhold. Altså noen mere fet melk enn andre... Genetisk betinget.

Er du bekymet lisbeth? Vei henne på hs og la det gå 1 uke så veier du på nytt.  Husk, at de blir tørste i varmen å....

Back
Topp