Skravletråd slik at vi kan skravle i vei og oppnå nok innlegg til skjult. Her kan man skravle i vei om hva som helst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
gjør det som føles riktig for deg, går jo uansett å høre me fl hva hen evt tenker

Så lurtMannet meg opp og sendte en melding til jordmor. Jeg er forsatt pasient hos henne på helsenorge etter aborten. Kjenner det er så mye følelser nå at jeg trenger en prat før første ordinære time![]()

Du er absolutt ikke alene i den følelsen.Jeg har så veldig vanskelig for å forstå at jeg faktisk er gravid denne gangen. Det føles ikke sant, poletten triller liksom ikke hele veien ned. Det er vel for å beskytte meg selv mot flere skuffelser, men jeg vil gjerne være glad og tro på det. Jeg bare får det ikke til. Er det bare meg?![]()
Jeg husker i 22, da jeg var gravid med datteren vår, så var jeg glad fra dag en. Til tross for alle gangene vi hadde mistet de 2,5 årene med prøving før det.Du er absolutt ikke alene i den følelsen.
Føler selv det vil være lettere å takle at det eventuelt snur og går andre veien om jeg ikke er for glad og investert til å begynne med. Spent på når man kan begynne å tro på at dette blir noe av, eller om man bare går å venter på at man skal bli skuffet igjen!
Men man har jo egentlig lyst til å hoppe av glede

Jeg husker i 22, da jeg var gravid med datteren vår, så var jeg glad fra dag en. Til tross for alle gangene vi hadde mistet de 2,5 årene med prøving før det.
Denne gangen lurer jeg også oppriktig på når kroppen tør å slippe litt av frykten. Det hadde vært så koselig å være skikkelig glad! Samtidig blir fallhøyden så mye større når man er glad, men litt glede kunne man jo fått
Kanskje man er enda mer redd når fordi man har fått kjenne på den premien i enden av reisen? Å spesielt hvis du har hatt en historie med å miste flere ganger.Jeg husker i 22, da jeg var gravid med datteren vår, så var jeg glad fra dag en. Til tross for alle gangene vi hadde mistet de 2,5 årene med prøving før det.
Denne gangen lurer jeg også oppriktig på når kroppen tør å slippe litt av frykten. Det hadde vært så koselig å være skikkelig glad! Samtidig blir fallhøyden så mye større når man er glad, men litt glede kunne man jo fått føle på.
Ikke tenkt over dette før nå! Men du har helt rett, ser det er flere av oss. Datteren min ble født 25. januar, så antagelig litt før termin kommer til å være. Krysser fingrene for at fødsel ikke blir for tett opp mot bursdagenJeg ser på flere av bannerne til dere andre at det er flere som har 2023-barn her! Koselig med ca 3-4 års aldersforskjell. Jeg har alltid tenkt at 2 års (eller mindre!) forskjell høres litt vel hektisk ut. Min søster er 6 år yngre og hun var alltid akkurat litt for ung å leke med. I dag gjør aldersforskjellen vår ingenting selvsagt![]()
den gang fikk jeg positiv test 17. mai, denne gang 21. mai, så må være noe med mai som gjør meg veldig fruktbar av en eller annen grunn
Jeg leste en gang for noen år tilbake at mai er en måned hvor det frigjøres ekstra våryre hormoner (hvor sant dette er vet jeg ikkeIkke tenkt over dette før nå! Men du har helt rett, ser det er flere av oss. Datteren min ble født 25. januar, så antagelig litt før termin kommer til å være. Krysser fingrene for at fødsel ikke blir for tett opp mot bursdagenden gang fikk jeg positiv test 17. mai, denne gang 21. mai, så må være noe med mai som gjør meg veldig fruktbar av en eller annen grunn
![]()
)

Ja, for oss begge har det nok noe med den lange, vanskelige veien. Her også måtte det IVF til denne gangen, så det spiller kanskje en stor rolle i hvorfor det er vanskelig å bare være lykkelig.Kanskje man er enda mer redd når fordi man har fått kjenne på den premien i enden av reisen? Å spesielt hvis du har hatt en historie med å miste flere ganger.
Selv fikk jeg to uplanlagt barn relativt ung, tok den ene digitale testen etter uteblitt mens og bare godtok svaret og lykkelig resten av tiden. På nr 3 som skulle være det planlagte barnet, kom det aldri noen positiv test. Fått påvist tette eggledere og IVF må til for å realisere drømmen. Veien for å lykkes føles så mye lengre enn om man ikke må ha den hjelpen. For min del er det nye sprøyter og eviglang venting om denne ikke skulle sitte
Går liksom bare å venter på neste gang jeg skal teste for å håpe på sterkere tester og frykten for at det ikke blir det.