Alle grupper må ha en skravletråd såklart! fyr løs 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Huff, sender deg en god klemHei!
Kan jeg høre deres mening om en ting?
Jeg var på UL 5+0, bare fordi jeg var hos gynekolog for å diskutere stoffskiftet og graviditet. Men så tok vi en titt samtidig. Der kunne vi se en fostersekk med plommesekk, og en liten svart «mini-fostersekk»(?) uten plommesekk inni. Jeg spurte hva den lille var, og hun sa at det var ganske vanlig å se hos mennesker som har flere spontanaborter bak seg som meg. Jeg slo meg til ro med det et øyeblikk, før vi så at det hadde vært to eggløsninger denne syklusen. Da måtte jeg spørre om det vi så kunne være en tvilling. Hun sa at det nok kunne være det, men at den ikke har utviklet seg. En såkalt «vanishing twin».
Jeg klarer ikke helt å slutte å tenke på at jeg hadde to eggløsninger og at jeg er vanligvis veldig fertil. Tenker at det sikkert ligger og lurer en tvilling der en plass… Jeg er også mer kvalm enn i tidligere svangerskap. Så chattet jeg med Chat GPT som sa at det ikke var uvanlig at det var litt ulik utvikling på toeggede. Hvis det ene egget ble befruktet og festet seg før det andre, så kan de være ulikt i rute. Og når man er 5+0 så skjer det jo mye på få dager.
Mannen min er i utgangspunktet ikke så gira på flere barn. Men han var likevel uforsiktig (droppet kondomen) uten noe som helst press fra meg. Jeg hadde gitt opp å få han med på flere barn, så dette ble jo en gledelig overraskelse, for meg i alle fall. Helt til jeg oppdager at mannen er helt mutt og ikke engasjert i det hele tatt… Han virker litt deppa. Vil ikke snakke om graviditeten. Det påvirker min glede over dette svangerskapet selvfølgelig. Og nå lurer jeg på om det er mulig at vi har tvillinger..! Jeg spurte han i går hva han tenker hvis det er tvillinger. Han ble bare stille en stund og sa, nei…. det blir… vanskelig. Det vil han absolutt ikke. :/
Så, jeg lurer på, ville dere tatt en tidlig UL i uke 7-8 for å sjekke og kunne drøfte med mannen? Han vil nok da at jeg tar abort, kan jeg tenke meg. Eller om jeg skulle ventet til uke 12 for da blir det ganske så uaktuelt med abort, men jeg føler han blir dratt ned i en dyp depresjon da. Han er leder i en stor bedrift, og har mye ansvar, reiser mye, og det vil bli mye rett og slett. Jeg er ganske bekymra. Har alle følelser samtidig. I det ene øyeblikket veldig glad, for jeg har ønsket dette så lenge, og i det andre øyeblikket trist fordi mannen ikke deler gleden min. Så er jeg redd og bekymret for om det skulle bli tvillinger. Noen gode råd?
Her er en tegning av det jeg husker fra UL (glemte å be om bilde):
Vis vedlegget 482711
Tøft å måtte stå i dette alene og ikke kunne dele gleden (enda) med mannen. Jeg er sikker på at uansett hvor «negativ» han er nå så kommer det til å endre seg når babyen er født 
I dag har jeg vært og tatt min andre blodprøve for måling av HCG. Vet at legen har fått svaret på mandagens blodprøve, men hun sier ikke noe før hun har fått dagens resultat slik at hun kan sammenligne.Alle grupper må ha en skravletråd såklart! fyr løs![]()

Hm.. jeg skjønner at dette er skikkelig vanskeligHugHei!
Kan jeg høre deres mening om en ting?
Jeg var på UL 5+0, bare fordi jeg var hos gynekolog for å diskutere stoffskiftet og graviditet. Men så tok vi en titt samtidig. Der kunne vi se en fostersekk med plommesekk, og en liten svart «mini-fostersekk»(?) uten plommesekk inni. Jeg spurte hva den lille var, og hun sa at det var ganske vanlig å se hos mennesker som har flere spontanaborter bak seg som meg. Jeg slo meg til ro med det et øyeblikk, før vi så at det hadde vært to eggløsninger denne syklusen. Da måtte jeg spørre om det vi så kunne være en tvilling. Hun sa at det nok kunne være det, men at den ikke har utviklet seg. En såkalt «vanishing twin».
Jeg klarer ikke helt å slutte å tenke på at jeg hadde to eggløsninger og at jeg er vanligvis veldig fertil. Tenker at det sikkert ligger og lurer en tvilling der en plass… Jeg er også mer kvalm enn i tidligere svangerskap. Så chattet jeg med Chat GPT som sa at det ikke var uvanlig at det var litt ulik utvikling på toeggede. Hvis det ene egget ble befruktet og festet seg før det andre, så kan de være ulikt i rute. Og når man er 5+0 så skjer det jo mye på få dager.
Mannen min er i utgangspunktet ikke så gira på flere barn. Men han var likevel uforsiktig (droppet kondomen) uten noe som helst press fra meg. Jeg hadde gitt opp å få han med på flere barn, så dette ble jo en gledelig overraskelse, for meg i alle fall. Helt til jeg oppdager at mannen er helt mutt og ikke engasjert i det hele tatt… Han virker litt deppa. Vil ikke snakke om graviditeten. Det påvirker min glede over dette svangerskapet selvfølgelig. Og nå lurer jeg på om det er mulig at vi har tvillinger..! Jeg spurte han i går hva han tenker hvis det er tvillinger. Han ble bare stille en stund og sa, nei…. det blir… vanskelig. Det vil han absolutt ikke. :/
Så, jeg lurer på, ville dere tatt en tidlig UL i uke 7-8 for å sjekke og kunne drøfte med mannen? Han vil nok da at jeg tar abort, kan jeg tenke meg. Eller om jeg skulle ventet til uke 12 for da blir det ganske så uaktuelt med abort, men jeg føler han blir dratt ned i en dyp depresjon da. Han er leder i en stor bedrift, og har mye ansvar, reiser mye, og det vil bli mye rett og slett. Jeg er ganske bekymra. Har alle følelser samtidig. I det ene øyeblikket veldig glad, for jeg har ønsket dette så lenge, og i det andre øyeblikket trist fordi mannen ikke deler gleden min. Så er jeg redd og bekymret for om det skulle bli tvillinger. Noen gode råd?
Her er en tegning av det jeg husker fra UL (glemte å be om bild

Tusen takk for så gode ord! Ble plutselig så tankefull og klarer ikke konsentrere meg på jobb, så måtte bare lufte litt. Hehe! Det svinger veldig opp og ned her for tiden. Sist jeg var gravid, før jeg mistet, så strøk han meg på magen og virket glad. Men kan jo hende det er litt traumet fra det som gjør at han holder igjen også. Blir vel bedre med tiden.Huff, sender deg en god klemTøft å måtte stå i dette alene og ikke kunne dele gleden (enda) med mannen. Jeg er sikker på at uansett hvor «negativ» han er nå så kommer det til å endre seg når babyen er født
Jeg har ikke noe godt svar til deg, men hadde det vært meg så ville jeg ha sett på ultralyd allerede i uke 7-8. Jeg har en venninne som fikk beskjed om at det var tvillinger i uke 6-7. Hun hadde en liten blødning etter det og kom tilbake på ultralyd i uke 11, men da var det bare 1 der. Dette påvirket valg om NIPT som hun i utgangspunktet var helt innstilt på å ta, men legen mente at resultatet kunne bli misvisende for om det var noe avvik på den ene tvillingen som ikke utviklet seg videre så kunne det slå ut på NIPT, med andre ord kunne hun få falskt resultat.
Nå vet jeg ikke alderen din, men om 88 i navnet ditt er fødselsåret så får du muligheten til å ta den testen.
Det med NIPT test er jo et argument for å ta en ekstra UL ja. Lurer litt på å ta en i uke 8. Takk for refleksjonen!Hm.. jeg skjønner at dette er skikkelig vanskelig
Jeg tror nok at jeg hadde tatt en ultralyd i uke 7 og så tatt en ordentlig prat med mannen. Uansett hva dere velger å gjøre/om det er tvillinger eller ikke skal dere forhåpentligvis være to om det (selvom han reiser mye).
Men jeg håper at du klarer å kose deg litt med graviditeten også.
Ja, tror også jeg heller litt mot en ny UL ja. Håper også vi klarer å kose oss med dette etter hvert. Det var jo i utgangspunktet min største drøm med en til, men det har så mye å si at man er to om det. 
Har to fra før, og ja, alt fra uke 10 og ut er helt glemt i alle fall! For eksempel, når søker man om permisjon osv.Noen andre som har barn fra før, men føler de har glemt alt sammen på kort tid? Haha føler jeg gjorde så mye research forrige gang, men nå har jeg glemt mye av det allerede!

Ja, det er jo et godt tegn at han gjorde det, og det blir alltid noe annet når babyen(e) er fødtTusen takk for så gode ord! Ble plutselig så tankefull og klarer ikke konsentrere meg på jobb, så måtte bare lufte litt. Hehe! Det svinger veldig opp og ned her for tiden. Sist jeg var gravid, før jeg mistet, så strøk han meg på magen og virket glad. Men kan jo hende det er litt traumet fra det som gjør at han holder igjen også. Blir vel bedre med tiden.Det med NIPT test er jo et argument for å ta en ekstra UL ja. Lurer litt på å ta en i uke 8.
![]()
Uansett hvor likestilte man skulle ønske man var, så går ikke mennene gjennom et svangerskap og kjenner symptomer fra nesten første stund, så det er selvsagt mye enklere for de å ta avstand.
Jeg bekymrer meg så mye etter lang tids prøving og SA at jeg kommer sikkert til å ta flere ultralyder hvis denne sitter
Ja, blir nok noe annet når barnet er her og man har fått fordøyd det i flere måneder først.Ja, det er jo et godt tegn at han gjorde det, og det blir alltid noe annet når babyen(e) er fødtUansett hvor likestilte man skulle ønske man var, så går ikke mennene gjennom et svangerskap og kjenner symptomer fra nesten første stund, så det er selvsagt mye enklere for de å ta avstand.
Enig, jeg fikk en liten støkk i meg da hun fortalte det. Tenk om hun ikke hadde vært på ultralyd så tidlig og gjennomført NIPT som potensielt kunne ha vist tegn på avvik. De hadde riktignok funnet ut av det etter videre testing, men det hadde blitt noen uker med unødvendige bekymringer. Men man må jo føle på det selv, hva som er riktig og ikkeJeg bekymrer meg så mye etter lang tids prøving og SA at jeg kommer sikkert til å ta flere ultralyder hvis denne sitter
![]()
Uff det er noe med det å ha en typisk mannemann. Har en sånn selv, så har full forståelse der.Ja, blir nok noe annet når barnet er her og man har fått fordøyd det i flere måneder først.
Skulle ønske at han var mer åpen, men han er så typisk mannemann på mange måter og holder mange følelser for seg selv. Men satser på at det blir bra ja!
Åh, kjenner følelsen rundt bekymring etter SA. Får krysse fingrene for at spiren sitter!![]()
Gleder meg til ultralydtråden fylles med bilder av små knøtt.![]()

Du er ikke aleneFlere som synes tiden går ektremt sakt eller?sjekker flo appen ca. 1 gang i timen bare for å se at "ok, så jeg er fortsatt 5+1 altså. Og i morgen så vil jeg vææære 5+2 ja, ikke lenger"
![]()

Ja, åh, på mange måter kjekt med en «mannemann» men han kunne gjerne delt litt mer om hva som foregår under overflaten lissom. HeheUff det er noe med det å ha en typisk mannemann. Har en sånn selv, så har full forståelse der.
Kanskje det bare er noe som må fordøyes av mannen din. Som ei her skrev; alle er jo glad når babyen(e?) er der
Kanskje du skrev det over her, men skal du ta en ny UL om noen uker? Spent på å se resultatet om det kanskje er en tvilling der!

Veldig gjenkjennbart!Flere som synes tiden går ektremt sakt eller?sjekker flo appen ca. 1 gang i timen bare for å se at "ok, så jeg er fortsatt 5+1 altså. Og i morgen så vil jeg vææære 5+2 ja, ikke lenger"
![]()

Noe helt ekstremt. Å hjelper ikke at mannfolket er bortreist denne og neste uke, som gjør at jeg er aleina med 7 å 5 åringen... i et hus som er totalt kaos grunnet oppussing å styr. Holder på å bli stein sprø....Flere som synes tiden går ektremt sakt eller?sjekker flo appen ca. 1 gang i timen bare for å se at "ok, så jeg er fortsatt 5+1 altså. Og i morgen så vil jeg vææære 5+2 ja, ikke lenger"
![]()
Ja kan ikke huske at det går så treigt! Tenker det bare kommer til å gå tregt til vi begynner å kjenne livFlere som synes tiden går ektremt sakt eller?sjekker flo appen ca. 1 gang i timen bare for å se at "ok, så jeg er fortsatt 5+1 altså. Og i morgen så vil jeg vææære 5+2 ja, ikke lenger"
![]()