Skravletråd

Jeg har 20 cm av en babyteppe jeg starta å strikke i 2022… kanskje jeg kommer 20cm lengre denne gang :playful:

Dere som har fått time til OTUL, hvor lang tid tok det før henvisningen var sendt til dere fikk tildelt time?
Jeg er 9+2 nå og det hadde vært innmari gøy å få time før jul:happy: Vil jo få time en gang mellom 14.12 og 03.01.
Er bare litt utålmodig av meg :hilarious:

Her blir det nok masse babystrikk når jeg evt har kommet meg litt lengre - kanskje på nyåret. Vi har masse etter søsken, men hvis det nå skal komme to her må jeg nok strikke litt nytt så de kan matche :hilarious: :love017

Dere som har fått time til OTUL, hvor lang tid tok det før henvisningen var sendt til dere fikk tildelt time?
Jeg er 9+2 nå og det hadde vært innmari gøy å få time før jul:happy: Vil jo få time en gang mellom 14.12 og 03.01.
Fikk tildelt time dagen etter henvisning ble sendt

Jeg fikk time dagen etter henvisningen var sendt (på en lørdag faktisk). Fikk time til både TOUL og OUL

Jordmor her hos oss har ikke kapasitet tydeligvis. Skulle ringe meg for å ordne en time siden de ikke hadde noe ledig, og det er flere dager siden. Jeg stresser ikke, er bare 6 ish, men spurte legen om han kunne henvise til otul, og han kunne ikke(?). Vil tro det er samme sprengte kapasiteten på UL som hos jordmor, siden det er samme dama som jobber begge steder :playful:
Veldig spent på om jeg i det hele tatt får oppfølging av jordmor denne gangen, og OTUL og nipt innenfor tiden…. :bag:

Jeg også elsker å strikke (når kvalmen gir seg vel og merke). Har masse strikk om det blir jente, men blir det gutt er det mye mindre å arve… Har strikket i mange ulike farger, men det er volanger og blonder på mye av strikket, synes det er så fint til små jenter. Dette gjelder forsåvidt klærne jeg har på loftet også, blir det gutt blir det svært lite å arve… Sikkert litt teit, men håper mest på jente, slik jeg kan få brukt alle de små søte klærne en gang til :happy8 Jeg er en nostalgisk type, og synes det er trist å måtte gi bort/selge uten å få brukt de mer… Men sikkert noe jeg tenker på nå før jeg har begynt å knytte meg mer til babyen i magen, blir selvfølgelig veldig gla for en gutt, og klær er jo veldig underordnet. :)

Jeg fikk time dagen etter at henvisning ble sendt.

Henta treåringen med feber i barnehagen, jeg er så sinsykt dårlig, sover hele tiden mens han er i barnehagen, og mannen er nylig ryggoperert å kan stort sett ikke bidra med noen ting. Vi får nok kjapt kjenne på hvorfor panikken ved denne graviditeten kom, og fornuften sa at det ikke var gjennomførbart. Litt kjappere enn jeg hadde håpet. :hilarious:

Fikk time til otul tildelt dagen etter jeg hadde vært hos jordmor :)

Jordmor her hos oss har ikke kapasitet tydeligvis. Skulle ringe meg for å ordne en time siden de ikke hadde noe ledig, og det er flere dager siden. Jeg stresser ikke, er bare 6 ish, men spurte legen om han kunne henvise til otul, og han kunne ikke(?). Vil tro det er samme sprengte kapasiteten på UL som hos jordmor, siden det er samme dama som jobber begge steder :playful:
Veldig spent på om jeg i det hele tatt får oppfølging av jordmor denne gangen, og OTUL og nipt innenfor tiden…. :bag:
Legen kunne ikke henvise? Det kan vel gjøres selv om det er travelt. Legen skal jo det om du spør.

Så rart, det var fastlegen som henviste meg:p

Tips til behagelige bukser som ikke strammer rundt magen? For de litt formfulle med korte bein (1.60lav) :joyful:
Jeg har funnet dressbukse i joggebuksestoff med strikk i livet fra cubus: 7362814-990 L Roma Wide Pants
Samt helt vanlige gravid tights i bomull fra zalando og en litt finere gravid dressbukse fra Anna field MAMA, også fra zalando. Veldig behagelig på! Litt kjedelig bare at alt er i svart, hadde ønsket meg brun eller marineblå dressbukser.
H&M har helt greie gravid jeans, men der er strikken enda altfor stor i forhold til magen og sklir bare ned hos meg

Noen som driver å strikker til den kommen babyen? Jeg har strikket litt før, så det hadde vært gøy å ha et prosjekt.
Siden jeg har to svangerskap bak meg med HG, så har jeg strikket masse til baby på forhånd! :happy:
Har strikket Ankers heldrakt, flere lillebjørnluer, romper og jakke som hentesett(siden baby blir født på sommeren), lilles første sokker i flere str:smug: I litt varierende str som parrer utover høsten/vinteren, dumt å strikke masse til nyfødt også får vi strålende sommer med 30+:hilarious: Planlegger å strikke selmas sovedragt å selbuvotter når(hvis) jeg har blitt bedre i formen❤️
Enn du, kommet frem til et prosjekt du vil strikke?:happy:

Så rart, det var fastlegen som henviste meg:p
Legen kunne ikke henvise? Det kan vel gjøres selv om det er travelt. Legen skal jo det om du spør.

Ja.. skal sies at jeg og han ikke er spesielt bestfriends, av akkurat denne grunnen. Han har null peiling på svangerskap og gravide, og lite interesse av å finne ut av det.
Han sa at å henvise til UL er sånt som jordmor gjorde, jeg trang ingen oppfølging av han utenom blodprøver i uke 9. :bag:

Ja.. skal sies at jeg og han ikke er spesielt bestfriends, av akkurat denne grunnen. Han har null peiling på svangerskap og gravide, og lite interesse av å finne ut av det.
Han sa at å henvise til UL er sånt som jordmor gjorde, jeg trang ingen oppfølging av han utenom blodprøver i uke 9. :bag:
For en potet, han må no gjøre jobben sin!

Back
Topp