Skravletråd

Gøye planer vet jeg ikke, men skal på TUL i morgen og så har jeg en 8-timers hjemmeeksamen på onsdag, så blir det rydding og vasking og til slutt å pynte til advent
TUL er spennende da! Håper både den og eksamen går bra! :love017 Hvor langt er du på vei imorgen da?

Ingen store planer her annet enn ultralyd på torsdag og pynting til advent i løpet av helgen. Muligens en tur på julemesse med besteforeldre på lørdagen :)
Ja, samme her :nailbiting: Håper alt ser bra ut for oss begge å torsdag!

Tenk at det er en mnd til jul i dag :oops: Jeg har litt ambivalente følelser mtp jul, men vi satser på å være ferdig julepyntet her hjemme til søndag :Heartpink

Hotell tur til Oslo i morgen, thanksgiving på torsdag og planleggingsdag på skolen fredag, så da blir det pynting til jul. I helgen er det 2 julemarkeder vi tenkte å få med oss:santa

Privat TUL i morgen, og så skal jeg rett på julebord etterpå med en forening jeg er styremedlem i. Så håper det blir et positivt svar (og at jeg må finne på en unnskyldning for hvorfor jeg ikke drikker), i stedet for å finne på en unnskyldning for å ikke komme like før.

Altså, første trimester på vei inn i julestria er ikke bare bare :hilarious: Er jo så sykt trøtt og ganske tiltaksløs. Sovner ofte med ungene når jeg skal legge de, og det forsvant den kvelden. Og jeg som skal lage fotobok og årskalender og julekort og planlegge julegaver og rampenissen og pynte til jul og ekstra vinterdress til eldste på black friday osv osv. Ja, mannen hjelper han altså, men han er bare ikke god i den type planlegging. Så han tar litt ekstra handling, rydding, vasking etc. Føler ukene bare forsvinner gjennom fingrene for tiden, men samtidig er jeg for giddaløs til å bli stresset av det :hilarious: Flere??

Altså, første trimester på vei inn i julestria er ikke bare bare :hilarious: Er jo så sykt trøtt og ganske tiltaksløs. Sovner ofte med ungene når jeg skal legge de, og det forsvant den kvelden. Og jeg som skal lage fotobok og årskalender og julekort og planlegge julegaver og rampenissen og pynte til jul og ekstra vinterdress til eldste på black friday osv osv. Ja, mannen hjelper han altså, men han er bare ikke god i den type planlegging. Så han tar litt ekstra handling, rydding, vasking etc. Føler ukene bare forsvinner gjennom fingrene for tiden, men samtidig er jeg for giddaløs til å bli stresset av det :hilarious: Flere??
Samme her.. Bare sover å sover.. Har pyntet halvveis til jul, resten har blitt stående på spisebordet :hilarious:
Julegaver i år vet jeg ikke om jeg orker å tenke på en gang.. :sleep002

Har så mye jeg skulle gjerne fått gjort men rekker jo ikke for jeg har ikke noe overskudd om dagen :P reiser til Syden på søndag og skulle nok helst sett at jeg fikk pynta ferdig før vi dro.. Menne da skal selvfølgelig mannen jobbe overtid hele uka -. -

Tips til behagelige bukser som ikke strammer rundt magen? For de litt formfulle med korte bein (1.60lav) :joyful:

Ja, du er ikke alene. Er konstant utslitt og trøtt. Kunne sovet frem til jul og kanskje enda lenger :sleep011 Ikke beste tiden å være i første trimester nå midt i julestria :laughing002

Når var dere på TUL? Vurderer å bestille privat. Er sykt utålmodig. De har ledig i morgen :hilarious: Ja er jeg mellom 5+6 og 6+2, alt etter hvor lang syklus har vært og hvor lenge svømmer har holdt seg. På deres nettside anbefaler de å vente til uke 7+0, for å være sikker på at man kan se ett hjerte.. men assaaaa….. :bag: Jeg vil i morgen. :dead:

Når var dere på TUL? Vurderer å bestille privat. Er sykt utålmodig. De har ledig i morgen :hilarious: Ja er jeg mellom 5+6 og 6+2, alt etter hvor lang syklus har vært og hvor lenge svømmer har holdt seg. På deres nettside anbefaler de å vente til uke 7+0, for å være sikker på at man kan se ett hjerte.. men assaaaa….. :bag: Jeg vil i morgen. :dead:
Jeg var 6+5, og ble satt tilbake til 6+2. Vi fikk se hjerteslag:)

Jeg var 6+4 i følge mens termin, men ble satt til 6+0 på TUL. Fikk se fostersekk, plommesekk og et lite nurk på snaut 4mm med et hjerte som slo :Heartred men ingen garanti selvfølgelig. Sikkert lurest å vente en uke til, men skjønner godt at du vil inn i morgen

Gruer meg til fødsel. Føler de har blitt verre for hver gang. Hvis alt går bra blir dette min fjerde fødsel. Følte jeg hadde mye mer kontroll første fødsel, til tross for stormrier og at fødselen endte litt dramatisk med dårlig hjertelyd, klipp og masse folk i rommet. Andre fødsel var sikkert på papiret en drømmefødsel. I badekar, blødde nesten ikke og ingen rifter eller noe. Men smertene var mindre håndterbare likevel. Siste fødsel føltes som et smertehelvete. Smertene bare rev og slet i meg og jeg klarte ikke ha kontroll på pust. Rett og slett fælt.
Tiden i aktiv fødsel og pressing var nok nær identisk med alle tre. Tre timer aktiv fødsel og ungen ute på to-tre pressrier. Men fødslene opplevdes likevel helt forskjellig. Hvordan opplevelse har dere andre flergangsfødende?

Syns det var vondt med første under åpningsfasen, mens utdrivningsfasen var rask og med lite smerter.

Med nummer to var åpningsfasen en drøm. Hadde så lite vondt. Gikk veldig lenge og ventet på at gutten vår skulle komme ned, men det gjorde han ikke. Da mistet jeg motivasjon etterhvert, og klarte ikke jobbe mer med kroppen. Da ble det vondt fram til det endelig ble bestemt keisersnitt.

Veldig spent på tredjemann og opplevelsen her. Gleder meg, men håper de følger ekstra godt med på vekst, da nummer to var en stor kar :hilarious:

1. Fra første tegn til ungen var ute gikk det 60 min. Gikk fra ingen åpning til full åpning på 10 minutter. Og jordmor nektet å tro på meg, ba henne hente ny jordmor og da var babyen på vei. Ble litt stresset da jeg trodde jeg skulle ta imot selv. Smertene som første gangs fødende var bedre enn alle skrekkhistorier. Ingen smertelindring, og blødde en del da jeg revnet fra A til Å. så de måtte begynne å sy før bedøvelse ble satt. Det var ubehagelig!

2. Fra første tegn til ungen var ute gikk det 20 min. Var hjemme med eldste ungen på da 9 år. Jordmor kom løpende opp trappen da hodet på baby var på vei ut. Ingen smerter. Drømme fødsel. Men måtte igjen sy myyyye! Klitoris revnet rundt - merket ikke noe da, men noen dager etterpå:hungover: Værste med den fødsel var å berolige barnet på 9 år mens jeg prøvde å konsentrere meg om fødselen og hva jeg skulle gjøre om sykebilen ikke rakk frem i tide. Ingen smertelindring.

3. Fra første tegn til ungen var ute gikk det 30 min og faktisk første gang jeg har rukket å komme inn på fødestua for å føde. Her gikk det også slag i slag, men da jeg kjente klitoris igjen revne, da fikk mannen skikkelig kjeft og jeg begynte å grine. Huff. Husker jeg klarte bare å fokusere på den klitorisen. Ler av det nå men fy å ubehag det var. Selve fødselen ellers var ikke vond. Måtte sy bare 7 sting også - og de var vel alle rundt klitoris. Haha. Ingen smertelindring.

Back
Topp