Skravletråd

Er det pantoprazon eller somac? Det er hverfall det jeg gikk på, og det fungerer veldig bra. Tror det er endel gravide som får det faktisk, men veldig vanskelig å slutte på for når du slutter så øker syreproduksjonene eller noe, sånn at det blir værre et par uker før det blir bedre, men når du slutter så er du jo ikke gravid lenger, men greit å vite det til den tid. Jeg kjenner at fet mat, kaffi, syrlig drikke og mat, vanlig brød, bakverk, og generelt ultraprosessert og «usunn» mat forverrer. Også hjelper det å spise lite og ofte. Har forsøkt med banan og melk hvis det blir mye på kvelden, men vet ikke hvor godt det egentlig hjelper. Beste for meg er å ha generelt fokus på det med all mat gjennom dagen. Syns det har vært vanskelig i julen med julemat og julekaker, og lite grønnsaker, så veldig deilig å ha et vanlig kosthold igjen nå :happy: prøver også å spise mer av typen makrell i tomat, urbrødet som er på rema også forsøker jeg å se om det kan hjelpe med litt biola eller annen type kulturmelk om det kanskje kan regulere litt. Så mye prøving og feilig for å si det sånn :laughing002
Resepten er på Nexium, men fikk noe som heter Esomeprazol Krka 40mg. Visstnok samme virkestoff. Prøver å drikke mer melk for det pleier å hjelpe. De siste dagene har jeg omtrent bare levd på reste-kalkun med fløtesaus og gratinerte poteter etter nyttårsmiddag. :laughing002 Har gått greit. Vet at noe mat kan trigge som for eks veldig sterk mat. Taco, indisk osv. Så det holder jeg meg unna. Biola skal jeg prøve. Makrell i tomat spiser jeg ikke om jeg så får betalt for det. Haha der går grensa altså! Men jeg laget en deilig lakserøre til nyttårsselskapet til mamma som jeg fikk med rester fra, så har spist litt av det på knekkebrød og det er kjempegodt og har ikke trigget halsbrann sålangt.

Resepten er på Nexium, men fikk noe som heter Esomeprazol Krka 40mg. Visstnok samme virkestoff. Prøver å drikke mer melk for det pleier å hjelpe. De siste dagene har jeg omtrent bare levd på reste-kalkun med fløtesaus og gratinerte poteter etter nyttårsmiddag. :laughing002 Har gått greit. Vet at noe mat kan trigge som for eks veldig sterk mat. Taco, indisk osv. Så det holder jeg meg unna. Biola skal jeg prøve. Makrell i tomat spiser jeg ikke om jeg så får betalt for det. Haha der går grensa altså! Men jeg laget en deilig lakserøre til nyttårsselskapet til mamma som jeg fikk med rester fra, så har spist litt av det på knekkebrød og det er kjempegodt og har ikke trigget halsbrann sålangt.
Høres bra ut! Håper det hjelper og at du får til å spise og drikke litt mere fremover :Heartpink

Høres bra ut! Håper det hjelper og at du får til å spise og drikke litt mere fremover :Heartpink
Nå har jeg gått på den medisinen siden fredag og vet du, den har vært en lifesaver!!! Er kvitt alle refluks plagene! Av bare 1 tablett om morgenen. Sååå verdt det! :cool05

Nå har jeg gått på den medisinen siden fredag og vet du, den har vært en lifesaver!!! Er kvitt alle refluks plagene! Av bare 1 tablett om morgenen. Sååå verdt det! :cool05
Såå godt å lese!! Håper du får i deg nok vann og mat fremover :Heartpink

Back
Topp