Skravletråd

Fireåringen (snart 5) fortalte at hun hadde drømt at vi hadde fått baby, som hun fikk lov å bære fra bilen, det var en jentebaby :shy::Heartpink Hun vet selvsagt ikke at vi er gravide enda, så veldig spesielt :love017

Har man rett på tidlig ultralyd nå? Eller er det sammen med nipt man har rett på? Herregud, husker ingenting fra jeg gikk gravid i 2020.. vet det er en ting til man har fått rett på siden den gang, tror det er nipt testen? :bookworm: Er det ultralyd i uke 12 og 18? Var det ikke bare uke 18 før? Sorry mange spørsmål :hilarious:
Nå har det blitt ordinært for alle med ultralyd mellom 11+0 til 13+6 og så den alle fikk før også rundt uke 18.

NIPT ble vedtatt lovlig i 2020, men dersom man ikke er 35 år + eller har historikk/medisinsk årsak, må man betale for den selv.

Nå har det blitt ordinært for alle med ultralyd mellom 11+0 til 13+6 og så den alle fikk før også rundt uke 18.

NIPT ble vedtatt lovlig i 2020, men dersom man ikke er 35 år + eller har historikk/medisinsk årsak, må man betale for den selv.
Wow du kan sakene! Tusen takk, da vet jeg litt mer hva jeg kan forvente :smug:

Når er det vanlig å ha første svangerskapskontroll? Husker ikke fra sist :laughing002

Når er det vanlig å ha første svangerskapskontroll? Husker ikke fra sist :laughing002

Her er en super oversikt over alle, og hva de inneholder!

Jeg snakket med søsteren min i telefonen i går. «Hva er det du driver med?!» sa hun. Jeg pustet og peste så hardt fordi jeg gikk litt raskt i slakk oppoverbakke :hilarious: Har ikke plan om å røpe nyheten om graviditet helt ennå, så håper ikke hun skjønte greia :smiley-ashamed004

Jeg snakket med søsteren min i telefonen i går. «Hva er det du driver med?!» sa hun. Jeg pustet og peste så hardt fordi jeg gikk litt raskt i slakk oppoverbakke :hilarious: Har ikke plan om å røpe nyheten om graviditet helt ennå, så håper ikke hun skjønte greia :smiley-ashamed004
Det et sykt hvordan man kan bli anpusten så tidlig da??? Jeg har hatt det siden rundt 11-12 dpo?!

Måtte man ha 5K innlegg for å få banner? Håper det kommer en god del jenter fra IKM-gruppene og fyller opp her inn med oss :gen014

Måtte man ha 5K innlegg for å få banner? Håper det kommer en god del jenter fra IKM-gruppene og fyller opp her inn med oss :gen014
Hehe, ja jeg tenkte over det i går. Det er ganske ensomt her! Kanskje vi kan lage en tråd og diskutere hva vi skal kalle oss?

Altså, jeg vil ikke klage, for jeg er så sinnsykt takknemlig for at jeg er gravid. Men jeg kan jo ikke ha på meg noe :bored: Har en gedigen bulk nederst på magen! Og kan ikke bruke trusene mine eller noen bukser, for de klemmer og det er ukomfortabelt, dessuten vil jeg ikke vise den bulken, føler det VIL bli spørsmål... dette er helt rart altså :nailbiting: Jeg er inne og bestiller meg oversized kjoler og bluser som ikke klemmer og ikke viser :dead: Har ikke råd egentlig, men dette er jo tullete :hilarious:

Hjertesukk fra meg. Det viser seg at jeg ikke har hatt vannkopper tidligere, og barnet her hjemme fikk det fredag forrige uke. Nå har jeg googlet alt det skumle som kan skje med fosterskader hvis jeg har blitt smittet, og kjenner dette bekymrer meg mer enn jeg klarer å håndtere :sad010
Det var ingen hjelp å få på telefon hos legevakt i helgen, og jeg venter på telefon fra legen angående hva som burde gjøres :sad010

Hjertesukk fra meg. Det viser seg at jeg ikke har hatt vannkopper tidligere, og barnet her hjemme fikk det fredag forrige uke. Nå har jeg googlet alt det skumle som kan skje med fosterskader hvis jeg har blitt smittet, og kjenner dette bekymrer meg mer enn jeg klarer å håndtere :sad010
Det var ingen hjelp å få på telefon hos legevakt i helgen, og jeg venter på telefon fra legen angående hva som burde gjøres :sad010
Er du helt sikker på at du ikke har hatt det? Min mor ble usikker sist jeg var gravid. Da jeg kontaktet lege fikk jeg ta en blodprøve som bekreftet at jeg hadde vært gjennom det

Å stakkars! Kan du isolere deg? Reis til en slektning eller ta inn på hotel? :Heartblue Fikk du snakket med lege?

Startet morgenen min med å måtte forsvare meg mot påstander om at jeg løy om å ha hypermesis (i egen post om B6 og antihistamin i april forumet). Er dette vanlig nå? Aldri opplevd på forumet at folk har fornektet andres diagnoser :bag: For om det er den rådende oppfatningen så kjennes det ikke like trygt å dele om sin helsetilstand. Har dere opplevd noe slikt? Jeg har ikke sett det her i mai forumet da :Heartred

Startet morgenen min med å måtte forsvare meg mot påstander om at jeg løy om å ha hypermesis (i egen post om B6 og antihistamin i april forumet). Er dette vanlig nå? Aldri opplevd på forumet at folk har fornektet andres diagnoser :bag: For om det er den rådende oppfatningen så kjennes det ikke like trygt å dele om sin helsetilstand. Har dere opplevd noe slikt? Jeg har ikke sett det her i mai forumet da :Heartred
Ahh jeg så det var noen diskusjoner i april-forumet.. men har ikke sett denne. Men dere er vel ganske mange der nå og mange med sterke meninger. Men kjedelig når det blir sånn, vi kvinner har det vanskelig nok med å bli trodd ellers i livet, så synd om det blir oppfattet sånn og at du ender med å oppleve at det ukomfortabelt å dele her inne også da :depressed:

Back
Topp